اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 23 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 14 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 23 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در23 مهر بشرح زیر است:.

کاهش 36 درصدی تصادفات در استان مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش 36 درصدی تصادفات و افرایش 40 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی 6 ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس ستاد انتظامی استان برگزار شد با تسلیت دهه آخر ماه صفر و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی، گفت: امنیت و سلامت از محوری ترین زیربناهای توسعه جامعه به شمار می روند و نیروی انتظامی متولی برقراری امنیت اجتماعی است .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مهمترین مولفه های احساس امنیت در جامعه است، تصریح کرد: رسانه ها با تشریح اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی می توانند، نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

سردار میرزایی، خاطر نشان کرد: رسانه ها در تثبیت امنیت پایدار می توانند در حوزه های انتقادی و پیشنهادی نقشی کلیدی و اثر گذار در همه ابعاد اجتماعی و سایر مسائل مبتلا به جامعه ایفا کنند.

این مقام انتظامی با تشریح برخی از برنامه های شاخص هفته ناجا در سال جاری، اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی برای معرفی پلیس به مردم است و در این راستا رسانه ها می توانند در برگزاری برنامه های پیش بینی شده ایفای نقش کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت مردم و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار داشت: در شرایطی که دنیا درگیر ویروس کرونا شده است در شعار این هفته نیز با تاکید بر پیشگیری از این ویروس منحوس به آمریت و هدایت مردم بر اصل سلامت و رعایت مسائل بهداشتی پرداخته شده است.

وی" باهم برای امنیت و سلامت" را شعار هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و از تدوین و اجرایی شدن بیش از 120 برنامه فرهنگی و اجتماعی در طول هفته خبر داد و اظهار داشت: علیرغم شروع هفته ناجا از 13 مهرماه به دلیل ماموریت های ناجا در ایام اربعین و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام ،برنامه های این هفته از 27 مهرماه تا 2 آبان ماه اجرایی خواهد شد.

میرزایی وظیفه اصلی پلیس را خدمتگزاری و خادم مردم بودن عنوان کرد و گفت: در سال جاری با توجه به اقدامات پلیس در پیشگیری از ویروس کرونا شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی رضایمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: تمام تلاش پلیس بر 2 اصل پیش بینی و پیشگیری از جرایم است و با توجه به افزایش نرخ وقوع سرقت های خرد در استان به دلیل شرایط موجود، فرماندهی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

سردار میرزایی از عزم جدی پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای قوانین ماده 15 و 16 آین آمادگی در نیروی انتظامی استان وجود دارد که در صورت آماده شدن شرایط از سوی دستگاه های متولی، اقدام عملیاتی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

میرزایی از رشد40 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 تن و 40 کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حجم ورود مسافر به استان با توجه به شرایط پیش آمده، اظهار داشت: علیرغم حجم تردد های خودرویی در استان کل تصادفات با کاهش 36 درصدی مواجه بوده است و همچنین شاهد کاهش 32 درصدی تصادفات خسارتی و 16درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در استان بوده ایم.

سردار میرزایی در خاتمه امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس برشمرد و گفت: پلیس در مقابله با اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند امنیت مردم را چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خذشته دار کنند از هیچ تلاشی فروگذارا نخواهد کرد و در این زمینه با تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش گام های موثری برداشته شده است.


------------------------------------------------------------


محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران/هموطنان از سفر در شرایط کرونایی خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان مازندران از محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر امروز چهار شنبه 23 مهرماه تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 27 مهرماه در محورهای مواصلاتی هراز و سوادکوه خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی"در تشریح این خبر، گفت: به منظور افزايش ايمني ،ايجاد کشش و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 23 مهرماه تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 27 مهرماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس را

قرمزته, [۱۴.۱۰.۲۰ ۱۸:۲۳]
ه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 23 مهرماه ، از ساعت 6 صبح تا ساعت 24روزهای پنج شنبه، جمعه، شنبه و یک شنبه 24 تا 27 مهرماه از محور هراز ممنوع است.

قدمی در ادامه، گفت: محور کندوان نیز به دلیل عملیات راهسازی از ساعت یک بعد از ظهر روز چهارشنبه 23 مهرماه تا ساعت 7 صبح روز یکشنبه 27 مهرماه مسدود است.

وی همچنین اظهار داشت: در محور سوادکوه نیز تردد انواع تریلی به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روز شنبه 26 مهرماه از مسیر شمال به جنوب این محور ممنوع خواهد بود.

سرهنگ قدمی در ادامه با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و وضعیت انتقال این بیماری به هموطنان توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری به این استان جدا خودداری کنند .

رئیس پلیس راه استان مازندران در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور- در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .


----------------------------------------------------------------


پلیس آگاهی مازندران از راز قتل زن گیلانی پرده برداشت/ سرقت طلاجات، انگیزه قتل

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف قتل و دستگیری یکی از متهمان پرونده زن گیلانی در شهرستان"تنکابن" با همکاری پلیس آگاهی آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مسعود تقدیسی لاریجانی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کشف جسد زنی اهل استان "گیلان" ساکن شهرستان "رودسر" در منطقه 3 هزار شهرستان "تنکابن" در تاریخ 2 مهرماه سال جاری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کار آگاهان پلیس آگاهی استان با همکاری پلیس آگاهی شهرستان "تنکابن" با حضور در محل کشف جسد در بررسی های اولیه و با توجه به نظریه پزشکی قانونی دریافتند، زنی 23 ساله در ارتفاعات 3 هزار از سوی فرد یا افرادی ناشناس از ناحیه سر مورد اصابت جسم سخت قرار گرفته و به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهارکرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، پس از چند روز رد پای یک زن و مرد به ماجرا باز شد و در نهایت یک زن به اتهام سرقت و قتل دستگیر شد.

وی افرود: متهمه در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ادعا کرد، همراه همسر صیغه ای خود مقتول را از "لنگرود" به عنوان مسافر سوار کرده و با انگیزه سرقت طلاجات، تصمیم گرفتند او را به مکانی نامعلوم برده و اقدام به سرقت کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به تحقیقات و بازجویی های پلیس از این زن، گفت: برابر اظهارات این زن هیچ رابطه ای بین آنان و مقتول وجود نداشته و تنها با مشاهده طلاجات مقتول به این فکر افتاده که خودرو را به مسیر فرعی برده و با بستن دست و پای مقتول پس از سرقت طلاجاتش او را به قتل رساندند.

تقدیسی عنوان داشت: با توجه به متواری بودن مرد قاتل در این پرونده تلاش برای دستگیری این فرد در دستور کار قرار دارد.


----------------------------------------------------------


کشف 12 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا

انتظامی شهرستان نکا از 12 فقره سرقت برق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان نکا، پرونده ای تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران تجسس کلانتری11 با انجام اقدامات پلیسی 4 سارق سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی ها تاکنون به 12 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله از طریق شماره تماس 110 موضوع را با پلیس در میان بگذارند.


--------------------------------------------------------------


کشف 4 کیلو مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از اجرای طرح امنیت اجتماعی و کشف 4 کیلو و500 گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای پیشگیری ومقابله با ناهنجاری های اجتماعی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرهای چالوس و مرزن آباد به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزو

قرمزته, [۱۴.۱۰.۲۰ ۱۸:۲۳]
د: در اجرای این طرح که با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به اجرا درآمد با انجام اقدامات اطلاعاتی 5 عامل سودجوی مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رضوانی، از کشف 4 کیلو و 500 گرم تریاک در بازرسی از خودروهای متهمان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 2 خودروی سواری نیز توقیف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای و 6 خرده فروش مواد مخدر در ادامه اجرای این طرح، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


------------------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور، از توقيف خودروی حامل 3 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمدزمان شالیکار"در تشريح اين خبر،گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي حين کنترل خودروهاي عبوري، به یک خودروی در حال تردد در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب آلات جنگلی که متهم آن را از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود بود کشف کردند.

سرهنگ شالیکار از تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي نور از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه فعالیت قاچاقاقچیان کالا مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


دستگیری سارق حرفه ای در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای با 17 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری درباره جزئیات این خبر،گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرتسان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری، با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم، افزود: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت شامل سرقت دوچرخه، وجه نقد و همچنین طلاجات منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی منایب برای پیشگیری از سرقت منزل، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


انهدام باند اخاذی میلیاردی در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از انهدام باندی که با تهدید انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی اقدام به اخاذی از شهروندان می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی و آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی کلاهبرداران و محل اختفای آنان شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متهمان پس از طرح دوستی و جلب اعتماد شاکیان با ورود به حریم خصوصی افراد و تهیه فیلم و عکس شخصی آنان، با تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی از قربانیان خود اخاذی و کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اینکه در این عملیات 7 متهم شامل 4 مرد و 3 زن دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های بعمل آمده در مجموع به اخاذی و کلاهبرداری 4 میلیارد ریالی از قربانیان خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی میاندورود با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از اطلاعات شخصی خود در سیستم های رایانه ای و گوشی های همراه از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار