پیکرهای مطهر پنج شهید خونین بال مدافع حرم مازندران ظهر امروز پس از برگزاری آئین وداع لشکریان ۲۵ کربلا با همرزمانشان به محل زادگاه شهدا منتقل شد و این آلاله‌های خوشنام با استقبال مردم شهیدپرور به شهرستان‌های تابعه وارد شدند و دقایقی پیش، وداع با این شهیدان در شهرستان‌های‌شان به پایان رسید.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 15 October 2020

تاریخ دوباره تکرار نمی‌شود، زیرا جوانان نسل سوم و چهارم گوش به فرمان رهبر هستند و نخواهند گذاشت پای دشمنان قسم خورده به مرزهای کرمانشاه و همدان برسد. مدافعان حرم اهل بیت(ع) در راه پاسداری از نوامیس، میهن و ارزش‌های خود به شهادت رسیدند که در حقیقت مدافع اسلام و مدافع دین خدا هستند.

پیکرهای مطهر پنج شهید خونین بال مدافع حرم مازندران ظهر امروز پس از برگزاری آئین وداع لشکریان ۲۵ کربلا با همرزمانشان به محل زادگاه شهدا منتقل شد و این آلاله‌های خوشنام با استقبال مردم شهیدپرور به شهرستان‌های تابعه وارد شدند.

مردم شهرستان قائمشهر نیز از شهید محمد بلباسی که چهار سال قبل در منطقه عملیاتی خانطومان به شهادت رسیده بود، استقبال کردند، شهید محمد بلباسی یکی از ۱۳ شهید مازندرانی قافله خان‌طومان است.

این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا و مسئولین همراه با نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم در این مراسم از اخلاص، ایمان و تقوا به عنوان ویژگی های بارز شهید محمد بلباسی یاد کرد و گفت: شهید سرافراز بلباسی تجسم ایمان، خداباوری و تقوا بود.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی افزود: شهید بلباسی سراسر تلاش و نمونه‌ای از صدها هزار شهید و ایثارگری بود که با اختیار خود و بدون هیچ گونه منتی راه دفاع از حرم را انتخاب کرد و به مقام شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید بلباسی حجت بود، استخوان‌های این شهید سرافراز اسلام و همه شهدا برای همه عاشقان حجت است بنا بر این باید بدانیم که اقتدار و امنیت نظام به برکت خون شهدا بوده و همه ما باید قدردان شهدا باشیم.

شهید محمود رادمهر، یکی از شهدایی است که پیکر او پس از گذشت نزدیک به ۵ سال از منطقه خان‌طومان سوریه به میهن بازگشته است.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم محمد بلباسی از ساعت هشت و نیم صبح فردا پنجشنبه ۲۴ مهر ماه از حسینیه عاشقان ثارالله به صورت خودرویی برگزار می شود و در گلزار شهدای سید ملال این شهرستان در قطعه شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

پیکرهای مطهر شهید رجایی فر به بابل، شهید حاجی زاده به آمل، شهید رادمهر در ساری و شهید عابدینی با حضور پرشور مردم در فریدونکنار مورد استقبال قرار گرفت. آئین وداع با این شهیدان امشب در شهرستان‌های تابعه برگزار و صبح فردا آئین تشییع نیز به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیکر شهیدان حسن رجایی فر، محمد بلباسی، محمود رادمهر، شهید علی عابدینی و شهید رضا حاجی‌زاده، از شهدای مدافع حرم استان مازندران که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفته بودند، پس از تفحص در خان‌طومان سوریه به کشور بازگشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار