صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پنج شهر زادگاه شهیدان به صورت خودرویی در آئین تشییع شرکت می‌کنند تا پنج مسافر و کبوتر خان‌طومان را بدرقه بهشت کنند.
کد خبر: ۹۰۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 15 October 2020

ای کبوتران حرم حضرت زینب(س) سفرتان به سلامت، البته هرچند ما مسافریم و در راه مانده و شما به منزل مقصود رسیده اید ، سلام ما را به باران برسانید.

اینک ما مانده‌ایم و دلتنگی های که هرلحظه بیشتر می‌شود، تاریخ باید بداند از خون جوانان وطن امنیت داریم و دفاع از حرم حضرت زینب (س) دلیل نمی‌خواهد.

عاشقی را عشق تنها کافی است * حال این دلدادگان اما، می‌خواهد چکار

مردم ولایتمدار مازندران شهدای مظلوم خان‌طومان را تا خانه ابدی بدرقه کردند و لحظاتی پیش، پیکر مطهرشان به خاک سپردند.

شهید حاجی‌زاده در امام‌زاده ابراهیم‌(ع) به خاک سپرده شد و شهید بلباسی در گلزار شهدا سید ملال به منزلگاه ابدی رفت.

در این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، شهید رجایی‌فر در دارالقرآن روستای کامی‌کلای بابل، به خاک سپرده شد.

شهید عابدینی نیز با استقبال بی‌نظیر مردم فریدونکنار، در روستای فرم، آرام گرفت.

پیر و جوان، زن و مرد در این مراسم حضور دارند و برخی از مادران و پدران شهدا اسپند به دست منتظر ورود فرزندان شهیدشان هستند.

به گزارش ایسنا، تشییع پیکر شهید مدافع حرم محمود رادمهر برگزار و نماز بر پیکر این شهید در محل سپاه شهرستان ساری توسط آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه شد.

تشییع پیکر شهید محمد بلباسی نیز از حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر برگزار شده است؛ در آمل نیز پیکر پاک شهید حاجی‌زاده از میدان هزار سنگر آمل آغاز و تا امامزاده ابراهیم (ع) تشییع شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا ایستگاه های صلواتی در این تشییع به صورت متفاوت‌تر از مراسم تشییع دیگر شهدا بود به طور مثال به جای توزیع مواد غذایی که شاید موجب شیوع ویروس کرونا شود، نذر آب راه اندازی شده و آب معدنی در میان مردم توزیع شد.

شعارهای "لبیک یا حسین، ما اهل سازش نیستیم، این راه ادامه‌ دارد، لبیک یا زینب، هیهات من الذله" بخشی از شعارهایی بود که مردم حاضر در مراسم تشییع سر می‌دادند.

یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در آیین تشییع شهید عابدینی در فریدونکنار با اشاره به اینکه فریدونکنار، شهر گردان ها، رزمندگان و شهر شهدا است، اظهار کرد: شهدا تمام زندگی خود را برای امنیت کشورمان تقدیم کرده‌اند و با وجود سختی فراوان، ایران و اسلام را تنها نگذاشتند و مرزهای جغرافیایی را گسترش دادند.

بانوی شرکت کننده در مراسم تشییع شهید حاجی زاده در آمل به ایسنا گفت: مردم ولایتمدار و شهید پرور آمل، از ساعت‌های اولیه امروز آماده شدند تا در با این شهید مدافع حرم تجدید میثاق کنند.

وی اشاره کرد که حضور مردم در این مراسم نشان دهنده پشتیبانی آنها از ولایت است و این دقیقا پیام شهدای خان‌طومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار