​سرخپوشان در حال حاضر جایگاهی در رنکینگ جهانی دارند که در تاریخ فوتبالشان بی سابقه است.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 17 October 2020

پرسپولیس این روزها با هدایت یحیی گل‌محمدی اگرچه با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و مشکلات داخلی زیادی دارد ولی از لحاظ نتیجه گیری فوق العاده عمل کرده و علاوه بر قهرمانی مقتدرانه در لیگ ایران و چند هفته مانده به پایان فصل، توانست در شرایطی که شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نداشت یک پای فینال رقابت‌ها لقب بگیرد و این نتایج و عناوین سرخپوشان را در بهترین جایگاه سال‌های اخیر و حتی تاریخ خود قرار داده است.

پرسپولیس در حالیکه تا پیش از دوران اوج چند سال اخیر خود هرگز صعود به فینال سطح اول رقابت‌های آسیایی را تجربه نکرده بود برای دومین بار در 3 سال اخیر توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند و حالا باید در انتظار دیدار فینال و مشخص شدن رقیب شرقی خود باشد تا حدود 2 ماه دیگر در 29 آذر به مصاف این تیم رفته و یک بار دیگر شانسش را برای ایستادن بر قله قاره کهن آزمایش کند.

دفعه قبلی که پرسپولیس به فینال رقابت‌ها رسیده بود دو دوره قبل یعنی لیگ قهرمانان آسیای 2018 بود که در بازی نهایی مغلوب نماینده ژاپن یعنی کاشیما آنتلرز شد و دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند. سرخپوشان در آن مقطع زیر نظر برانکو توانستند بعد از آن قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران شوند ولی آمار و ارقام رنکینگ‌های جهانی این تیم حال حاضر را بهتر از پرسپولیسِ موفق برانکو می‌داند.

پرسپولیس در حال حاضر بر اساس رده بندی سایت فوتبال دیتابیس که داده‌‌های آماری رنکینگ‌های جهانی را ثبت می‌کند در رتبه اول تیم‌های ایرانی قرار دارد و در آسیا هم بالاترین تیم منطقه غرب و سومین تیم آسیاست که تنها کاوازاکی ژاپن و جئونبورک موتورز کره جنوبی را بالاتر از خودش می‌بیند. پرسپولیس در رنکینگ جهانی هم بین 100 تیم برتر دنیا قرار دارد و رتبه 95 را به خودش اختصاص داده است.

طبق آمار به ثبت رسیده این بالاترین رتبه سرخپوشان در 10 سال اخیر و احتمالا تاریخ فوتبالش است. پرسپولیس هرگز در بین 100 تیم برتر دنیا حضور نداشته و تیمِ موفق برانکو ایوانکوویچ در سال 2018 هم نتوانست از این عدد عبور کند و بدین ترتیب از لحاظ آماری و رده‌بندی جهانی می‌توان گفت با بهترین پرسپولیسِ تاریخ روبرو هستیم که با سرمربی ایرانی خود دست به کار بزرگی زده و بهترین نتایج ممکن را کسب کردند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار