اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 28 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 19 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 28 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در28 مهر بشرح زیر است:.

نیروی انتظامی مردم محور در جلب افکار عمومی موفق عمل کرده است

استاندار مازندران در حاشیه دیدار با فرمانده انتظامی استان،گفت: نیروی انتظامی مردم محور در جلب افکار عمومی موفق عمل کرده است.

"احمد حسین زادگان" در حاشیه این دیدار در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه نظم، امنیت و آرامش عمومی، فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به مجموعه کارکنان انتظامی استان و خانواده های محترمشان که با صبر و شکیبایی به همسران و پدرانشان کمک می کنند تا خدمات بهتری به مردم بدهند، قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا به سبک و سیاق گذشته نتوانسته ایم، صبحگاه مشترک و برنامه های مختلف را برگزار کنیم ولی در قالب فضای مجازی برنامه های خوبی نیروی انتظامی پیش بینی کرده است.

استاندار مازندران، اظهار کرد: نیروی انتظامی بیش از هر سازمان دیگری، تنوع و تکثر در حوزه خدمات عمومی، چه در حوزه ترافیک، مبارزه با موادمخدر و جرایم در حوزه فضای مجازی و همچنین مقابله با سرقت دارد.

حسین زادگان گفت: قطعا این حجم از کار با انتظاراتی که رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی دارد در تراز انقلاب اسلامی دارد، طبیعتاً احتیاج به بهره گیری از فضای مجازی و فضای الکترونیک یا همان هوشمند سازی پلیس است.

وی مردم محور بودن نیروی انتظامی را در حوزه مشارکت های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و افزود: طبیعتاً هر میزان ظرفیت اجتماعی در جامعه بیشتر مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد، خدمات بیشتری به مردم ارائه می شود و آرامش، آسایش و نظم بالاتر و امنیت بهتری را شاهد هستیم.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه خوشبختانه موضوع مشارکت های اجتماعی در حوزه نیروی انتظامی به خوبی تعریف شده و پلیس طرح های خوبی را در این زمینه مثل همیاران پلیس ایجاد کرده، افزود: نیروی انتظامی در استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد اقدامات خوبی داشته است.

وی ضمن احترام به مردم، اقتدار پلیس را مهم دانست و افزود: اقتدار پلیس یعنی باید هم شان مردم و هم رافت اسلامی رعایت شود که این مهم در نیروی انتظامی امروز اجرا می شود موضوع بعدی بحث تعامل و همکاری خوبی که بین مجموعه عوامل امنیتی، نظامی و انتظامی است.

استاندار مازندران در ادامه با بیان این که نیروی انتظامی در بحران های مختلف خودش را به خوبی نشان داده است ، اظهار داشت: در ناملایمت های اجتماعی چند ماه گذشته به خاطر وفاق و همدلی که بین مجموعه های انتظامی وجود دارد کمترین هزینه چه از لحاظ مادی و چه انسانی را در ستان شاهد بوده ایم و این نشانگر این است که پلیس از جایگاه خوبی در حوزه های اجتماعی برخوردار است .

وی همچنین، اذعان داشت: مردم نسبت به سال های گذشته رضایتمندی و اعتماد بیشتری به نیروی انتظامی دارند و هر چع قدر میزان مردم از خدمات پلیس رضایتمندی داشته باشند، هزینه های این دستگاه کاهش پیدا می کند.

استاندار مازندران، با اشاره به این که نیروی انتظامی به خاطر مردم محور بودنش در جلب افکار عمومی موفق عمل کرده است، ابراز امیدواری کرد: با درایت، هوشیاری و هوشمندی و در رویکردشان که همان پلیس هوشمند است، روز به روز شاخص امنیتی ما افزایش پیدا می کند.

حسین زادگان با بیان این که حوزه مسئولیت نیروی انتظامی چند بعدی و چند وجهی است، اظهار داشت: مثلا در بخش مبارزه با موادمخدر همه دستگاه های اجرایی، اجتماعی و اساتید در حوزه های علوم اجتماعی و سمن هایی که در این حوزه های فعال هستند و مهمتر خود مردم با هم افزایی نیروی انتظامی را همراهی کنند.

وی با اشازه با حجم ماموریت های نیروی انتظامی، اظهار داشت: کمتر دستگاهی پیدا می شود که حوزه های ماموریتی آن این همه گستردگی داشته باشد و این نشانه مظلومیت ناجاست.

استاندار مازندران در خاتمه، بیان داشت: انتظار ما از خیرین امنیت اجتماعی ضمن توجه به حوزه سلامت توجه به حوزه امنیت است که البته برنامه های خوبی را نیروی انتظامی پیش بینی کرده که به زودی جلسات توسط معاونت سیاسی- امنیتی استانداری برگزار خواهد شد تا از ظرفیت های مردم به نحو مطلوب استفاده شود.


-----------------------------------------------------------


دستگیری سارق منزل با 11 فقره سرقت در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر" ازدستگيري سارق منزل و کشف 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در حوزه استحفاظی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبازه با سرقت پل

masoud pashna, [۱۹.۱۰.۲۰ ۲۱:۵۰]
یس آگاهی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی افزود: در تحقيقات و بازجویی به عمل آمده متهم تاکنون به 9 فقره سرقت منزل در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .


---------------------------------------------------------


كشف چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف یک دستگاه خودروی حامل 3 و نیم تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت:ماموران انتظامي اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين کنترل خودروهاي عبوري ، به یک دستگاه خودروی حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها 3 و نیم تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود:در این راستا یک نفر متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شده و خودروی مذکور نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


پلمب 12 واحد صنفی متخلف درمیاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از پلمب 12 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان میاندورود به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورودتصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت ، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید می کنند .

سرهنگ داداش تبار از پلمب 12واحدصنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 15 واحد صنفی اخطار و 10 واحد صنفی دیگر تذکر داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------------


توقیف موتورسنگین قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت 1000 سی سی قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را حین تردد در این شهرستان مشاهده و متوقف کردند .

سرهنگ شالیکار ارزش این موتورسیکلت قاچاق را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 6 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راکب این موتورسیکلت نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


---------------------------------------------------------


سارق حرفه ای در محمودآباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" از دستگیری سارق سابقه دار با 18 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از اماکن خصوصی و منازل این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های میدانی، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ حسین زاده، خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد و در بازجویی های بعمل امده تاکنون به 18 فقره سرقت منزل و سیم و کابل برق در این شهرستان اقرار کرد.

وی در خاتمه با بیا

masoud pashna, [۱۹.۱۰.۲۰ ۲۱:۵۰]
ن این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد،به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


کشف 8 کیلو موادمخدر در طرح ارتقاءامنیت اجتماعی بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان "بابلسر"، از اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکشف 8 کیلو موادمخدر در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین زارع "، در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مطالبات به حق مردمي، طرح شناسايي قاچاقچيان، خرده فروشان مواد مخدر وسارقان در دستور کار ماموران انتظامي شهرستان بابلسر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم های اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری 9 نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند .

سرهنگ زارع، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، 8 کیلو گرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند .

وی اظهار داشت: کشف 16فقره انواع سرقت منزل،اماکن، داخل خودرو، مغازه وموتورسیکلت از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

سرهنگ زارع در پايان با اشاره به اين که طرح هاي مذکور در نقاط مختلف شهرستان با اشراف اطلاعاتي و مشارکت و همدلي شهروندان اجرا شده است، بيان داشت: اقدامات فرهنگي در بحث مبارزه با مواد مخدر بسيار ضروري بوده و با اين اقدامات مي توان زمينه هاي بروز اعتياد را در جامعه به طور چشمگيري کاهش داد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار