کتاب افسانه های مازندرانی
به گواهی تاریخ؛ ایرانیان از نخستین اقوامی بودند که به گردآوری وحفظ افسانه های حماسی و ملی خود اهتمام ورزیدند و خاستگاه اصلی افسانه های حماسی کهن گات ها و یشت های اوستا است و مازندران به گواهی مرزبان نامه حداقل پیشینه ی هزار ساله در زمینه افسانه ها و قصه ها دارد.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 19 October 2020

به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، از سوی انتشارات نشر رسانش نوین کتاب «افسانه های مازندرانی » به نویسندگی قوام الدین بینایی محقق و پژوهشگر مازندرانی به چاپ رسید.

قوام الدین بینایی نویسنده کتاب افسانه های مازندران در گفت و گو با پایگاه خبری فجر شمال گفت: امروزه افسانه شناسی «میتولوژی» در دانشگاه ها و مراکز علمی جهان به عنوان یک علم مورد توجه پژوهش گران رشته های تاریخ، ادبیات، اسطوره شناسی، جامعه شناسی و باستان شناسی قرارگرفته است.

بینایی افزود: به گواهی تاریخ؛ ایرانیان از نخستین اقوامی بودند که به گردآوری وحفظ افسانه های حماسی و ملی خود اهتمام ورزیدند و خاستگاه اصلی افسانه های حماسی کهن گات ها و یشت های اوستا است و مازندران به گواهی مرزبان نامه حداقل پیشینه ی هزار ساله در زمینه افسانه ها و قصه ها دارد.

محقق و پژوشگر مازندرانی خاطرنشان کرد: کتاب افسانه های مازندرانی طی سال های 1368 تا 1380 بر پایه ی تحقیقات میدانی از روایت های شفاهی راویانی تدویـن گردیـده کـه پیشتـر در آثار پـژوهشگـران عرصه ی افسانه های مازندرانی مکتوب نشده است.

نویسنده کتاب افسانه های مازندرانی ادامه داد: این کتاب شامل 224 صفحه در قطع وزیری به تیراژ 500 نسخه، به قیمت 45000 تومان توسط انتشارات نشر رسانش نوین، در سال 1399 به چاپ رسیده است.

بینابی در ادامه گفت: ویراستاری این کتاب را پروین حسن خانی، طراحی جلد و صفحه آرایی آن را فرشاد علی نژاد و چاپ آن را چاپخانه پیمان نواندیش، لیتو گرافی آن را شرکت فیلم گرافیک و صحافی آن را شرکت ولیعصر بر عهده داشته‌اند.

وی در پایان افزود: علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند با شماره تماس های 09354445533 و 01144535533 ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است که از قوام الدین بینایی این محقق و پژوهشگر مازندرانی ایزدشهری، کتاب های انقلاب اسلامی در شهرستان نور، پرستوهای عاشق، مجموعه مقالات در گستره مازندران، افسانه های مردم نور و رویان مازندران، لالامه مهتابه«لالایی های مازندران»،کتی یار دیار بریاد مانده، افسانه های شیرین مازندران، جغرافیای تاریخ اهلم، خانه پدری، ضرب المثل های مازندرانی، اصطلاحات،کنایات و لغات مهجور زبانزد های تبری،یاد ایام و ... به چاپ رسیده است.

خبر از : حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار