وبسایت معتبر ترنسفرمارکت، در آخرین رده‌بندی باارزش‌ترین بازیکنان آسیاییِ حال حاضر فوتبال ایران، نام سردار آزمون و مهدی طارمی را در لیست 10 نفر برتر قرار داد
کد خبر: ۹۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 21 October 2020

وقایع روز- وبسایت ترنسفرمارکت که سال‌هاست در زمینه‌ی جمع آوری اطلاعات فوتبال و ارزش‌گذاری بازیکنان در سراسر جهان فعالیت می‌کند، در آخرین به روز رسانی باارزش‌ترین بازیکنان فوتبال آسیا، نام دو ایرانی را در فهرست 10 نفر برتر منتشر کرد. بر اساس این لیست، سردار آزمون، مهاجم 25 ساله‌ی باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ و آقای گل لیگ روسیه در فصل 2020-2019، با ارزش 18 میلیون یورو در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است. دیگر ایرانیِ حاضر در این لیست، مهدی طارمی، زوج آزمون در خطر حمله‌ی تیم ملی و مهاج حال حاضر پورتو است. طارمی با ارزشی بالغ بر 10 میلیون یورو، بالاتر از تاکومی مینامینو، مهاجم سرشناس باشگاه لیورپول و تیم ملی ژاپن قرار دارد.

در صدر این لیست همچون ماه‌های گذشته نام سونگ هیونگ مین، وینگر کره‌ایِ باشگاه تاتنهام دیده می‌شود و پس از او تاکه‌فوسا کوبو، هافبک آینده‌دار باشگاه رئال مادرید که هم اکنون به صورت قرضی در ویارئال توپ می‌زند دیده می‌شود. در ربته‌ی سوم نیز کانگ این لیِ 19 ساله از باشگاه والنسیا حضور دارد، هرچند که در صورت ادامه‌ی درخشش آزمون در روسیه، احتمال رسیدن او به مهاجم ژاپنی دور از ذهن نیست.

نکته‌ی منفی این لیست برای ایرانی‌ها، سقوط ارزش علیرضا جهانبخش پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی در برایتون است. جهانبخش با ارزشی 5 میلیون یورویی، هم‌اکنون هجدهمین بازیکن باارزش آسیاست. در این لیست سامان قدوس در رتبه‌ی 23 ام و کاوه رضایی در رده‌ی 34 ام حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار