سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به اینکه سطح باغات انار این شهرستان 510 هکتار است، گفت: تاکنون چهار هزار تن انار از این باغات برداشت شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 21 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی (مازندپاج)، مهدی باباجانی با اشاره به برداشت 80 درصدی باغات انار در شهرستان گلوگاه، گفت: تاکنون چهار هزار تن انار از این باغات برداشت و روانه بازار مصرف شد.

 

وی با بیان اینکه سطح باغات انار این شهرستان 510 هکتار است، افزود: 100 هکتار از باغات انار این شهرستان غیر بارور و 410 هکتار آن بارور است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه درباره ارزش غذایی این محصول اظهار کرد: میوه انار منبع با ارزش ویتامین‌ها و عناصر غذایی مانند پتاسیم، فسفر و کلسیم و سرشار از آنتوسیانین است که در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد.

 

وی تصریح کرد: فرآوری انار و تبدیل آن به رب، انار دان و پودر، سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی فراوان در این بخش شده است.

 

باباجانی با اظهار اینکه هرس درختان انار یکی از مهمترین عواملی است که برای افزایش عملکرد و تولید میوه مرغوب و با کیفیت نقش دارد، گفت: از آنجایی که انار دارای رشد رویشی شدید بوده و پاجوش و تن جوش زیاد تولید می‌کند، در صورت عدم هرس، ظرف مدت کوتاهی به حالت انبوه و پرپشت درآمده و محصول آن از جهت کمی و کیفی شدیداً کاهش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار