مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت که به خاطر تشدید شیوع کرونا در استان طی هفته اخیر ، نماز جمعه دوم آبان ماه تنها در شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود برگزار شود و ۴۶ پایگاه دیگر نماز جمعه در استان تعطیل بود.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 24 October 2020

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت که به خاطر تشدید شیوع کرونا در استان طی هفته اخیر ، نماز جمعه دوم آبان ماه تنها در شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود برگزار می‌شود و ۴۶ پایگاه دیگر نماز جمعه در استان تعطیل است.

حجت الاسلام محمد انتظاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تصمیم به عدم برگزاری نماز جمعه در ساری مرکز استان مازندران به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و به جهت رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامت و امنیت شهروندان گرفته شده است .

وی با بیان اینکه به طور معمول نماز جمعه در ۴۷ منطقه شهری استان برگزار می شود ، گفت : تصمیم درباره تعطیلی نماز جمعه را ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ می کند و شهرستان میاندرود تنها نقطه مازندران است که رنگ کرونایی نارنجی دارد و اجازه برگزاری نماز جمعه داده شد.

انتظاری با اعلام این که برپایی نماز جمعه در دیگر مناطق شهری و روستایی مازندران ممنوع است ، تاکید کرد : در میاندرود نیز نماز جمعه باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران همچنین از نمازگزاران میاندرودی خواست تا از آوردن کودکان و افراد سالخورده که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند ، به صورت جدی پرهیز کنند.

وی آوردن مهر و سجاده شخصی برای اقامه نماز را ضروری عنوان کرد و افزود : ضدعفونی فضای برگزاری نماز جمعه در اولویت قرار گرفته است و با هماهنگی صورت گرفته چندین گروه پزشکی در محل برگزاری نماز جمعه شهر سورک حضور خواهند داشت و در مبادی ورودی نماز جمعه هم وسایل ضدعفونی به صورت رایگان در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد.

مازندران که از سی ام بهمن ماه سال گذشته درگیر ویروس کرونا شد ، تاکنون ۲ موج بزرگ از شیوع این ویروس را پشت سر گذاشته است.

آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که شیوع کرونا در استان از دو هفته پیش دوباره افزایشی شد و هم اکنون نیز بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران تا اواسط مهر ماه به کمتر از ۴۰۰ نفر کاهش یافته بود.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هشدار داده اند که در صورت رعایت نکردن مردم ، استان وارد موج سوم شیوع کرونا خواهد شد که در این صورت با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد و شیوع دیگر ویروس ها مانند آنفلوانزا ، استان دچار مشکل جدی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار