مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت جو در 100 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 25 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج)، سید اسماعیل علوی با اشاره به آغاز کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود، گفت: برای حفظ امنيت غذايي، اشتغالزايي مولد و توسعه پايدار در بخش كشاورزي، تاکنون 100 هکتار جو در زمین های کشاورزی این شهرستان کشت شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 5 تن بذر گواهی شده رقم "صحرا" به دليل زودرس و مقاوم بودن به بيماري و عملكرد بالاي آن بین کشاورزان توزیع شد، افزود: پیش بینی می شود امسال 400 هکتار جو در اراضی زراعی این شهرستان کشت شود.

 

علوی با اظهار اینکه یکی از غلاتی که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن ها استفاده می شود، جو است که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارشی دام دارد، گفت: ارزش غذایی موجود در دانه های جو، بسیار بالا بوده و پروتئین و نشاسته موجود در آن، می تواند نقش بسزایی در پرورش و همچنین تامین انرژی برای تولید مثل، شیردهی و مراحلی از این قبیل داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر جو در جیره غذایی و خوراک دام و طیور قرار گیرد، می تواند سبب خوش طعم شدن و خوش عطر شدن گوشت و شیر تولیدی دام شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه با فرارسیدن زمان کشت جو، بایستی به عدم استفاده از بذور خود مصرفی ضدعفونی نشده و کاشت بذور جو ضدعفونی شده با قارچ کش‌های مجاز برای جلوگیری از بروز بیماری‌های بذر ‌زاد توجه جدی شود، گفت: بسترسازی مناسب، ایجاد زهکش در زمین های آبگیر، رعایت دقیق زمان کاشت و میزان تراکم بذر در واحد سطح برای کاشت جو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار