۲ هزار و ۳۰۹ قطعه زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری به متقاضیان جوان مسکن اولی در مازندران واگذار شده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 25 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از  وزارت راه و شهرسازی، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در حاشیه مراسم واگذاری این زمین ها به خبرنگار ایرنا گفت : پس از بررسی کارشناسی ، پنج هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در تمام شهرهای استان مازندران واجد شرایط شناخته شدند.
سید عباس راهگشای افزود : با دستور رییس جمهوری در قالب این طرح ۲ هزار و ۳۰۹ مسکن اولی متقاضی مسکن ملی در استان زمین ملی را دریافت کردند که به هر یک از این متقاضیان نیز بین ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن پرداخت خواهد شد.
وی گفت : سه هزار و ۴۰۰ متقاضی مسکن ملی دیگر هم در قالب خود مالکی عملیات اجرایی مسکن خود را در اراضی ملکی در شهرهای مختلف این استان در دست اجرا قرار دادند و به این متقاضیان نیز تسهیلات مسکن پرداخت خواهد شد.
راهگشای افزود : مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن که در سال گذشته در برخی شهرهای استان مازندران شروع شده بود با پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد در دست اجرا قرار دارد و تلاش می شود تا بخشی از این واحدهای مسکونی مسکن اولی در مازندران در سال آینده به بهره برداری برسد.
طرح اقدام ملی مسکن همزمان با سراسر کشور سال گذشته در استان مازندران شروع شد. سهمیه این استان حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی اعلام شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد از این برنامه محقق شده است.
تخصیص مصالح ساختمانی زیر قیمت بازار ، تخفیف ۱۰ درصدی صدور پروانه و عوارض ساخت و برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت ۲۳۰ میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی در صورت استفاده از فناوری نوین از مزیت های طرح اقدام ملی مسکن است .
همزمان با سراسر کشور با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری صبح امروز پنجشنبه بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در بیست‌ونهمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» آغاز شد.
همچنین در مراسم امروز ۱۱هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان و بافت‌های فرسوده و ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی مهر با دستور رییس جمهوری افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن، شروع شد.
امروز همچنین با دستور رییس جمهوری واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی و معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به واجدین شرایط به طرح‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان اجرایی شد.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی با اجرای این طرح ها ۲۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار