حوادث کار در ۶ ماهه اول امسال در مازندران ۶۴ کشته بر جای گذاشت.
کد خبر: ۹۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 28 October 2020

حوادث کار در ۶ ماهه اول امسال در مازندران ۶۴ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش شمال نیوز، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه اول امسال در استان ۶۴ نفر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه از آمار اعلام شده ۵۰ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: سقوط از بلندی با ۳۲ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۸، جسم سخت با ۱۱، سوختگی با ۲ و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۶ مورد در فروردین ماه ثبت شده است.

 

دکتر عباسی افزود: شهرستان‌های نور با ۱۰، بابل با ۸ و آمل و ساری هر کدام با ۷ فوتی بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد، بهشهر و بابلسر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۲۰ فوتی بیشترین و سن بیش از ۶۱ سال با ۵ فوتی کمترین آمار گزارش شد.

 

دکتر عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۴۱۷ نفر زخمی ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه اول امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشت.

 

او با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار