اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 7 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 28 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 7 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در  7 آبان بشرح زیر است:.

 


توقیف خودرو حامل 100 کیلو تریاک در نوشهر

فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف خودرو حامل 100 کیلو گرم تریاک در شهرستان نوشهر و انهدام باند توزیع موادمخدر خبر داد .

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیس مبارزه با موادمخدر استان 4 عضو از اعضای این باند که با یک دستگاه خودرو اقدام به قاچاق موادمخدر در اوزان بالا می کردند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی و در عملیات مشترک و ضربتی پلیس مبارز با مواد مخدر استان و شهرستان نوشهر، خودروی متهمان حین تردد در یکی از خیابان های اصلی شهر متوقف شد.

سردار میرزایی با اشاره به کشف بیش از 100 کیلو گرم تریاک از خودروی متهمان از دستگیری هر 4 متهم این پرونده از اعضای باند تهیه وتوزیع موادمخدر خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند./


----------------------------------------------------------


محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه 8 آبان ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 10 آبان ماه در محورهای مواصلاتی "کندوان ، هراز و سوادکوه" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی"در تشریح این خبر، گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه 8 آبان ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 10 آبان ماه در محورهای کندوان، هراز و سوادکوه ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: تردد تریلر از محور هراز کماکان ممنوع بوده و تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز پنج شنبه 8 آبان ماه و از ساعت 6 صبح روز جمعه 9 آبان ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد از محور هراز ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .


---------------------------------------------------------------


کشف 46 کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان قائم شهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف 46 کیلوگرم در عملیات پلیسی مشترک با شهرستان "قائم شهر" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا ثقفی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق مواد مخدر توسط سوداگر مرگ در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را تحت تعقیب و مراقبت قرار دادند.

سرهنگ ثقفی، خاطرنشان کرد: با شناسایی متهم این فرد حین جابجایی موادمخدر با یک دستگاه خودرو در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قائم شهر دستگیر شد.

وی از کشف 46 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثقفی به مردم توصیه کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مبتلابه جامعه ناشی از مواد مخدر با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار را در این زمینه به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


کشف 15 فقره سرقت اماکن خصوصی در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 15 فقره سرقت اماکن خصوصی واموال داخلی خودرو در اين شهرستان، خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسین زارع " با بيان اين خبر اظهار کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و اموال داخل خودرو در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی با اقدامات فني و پليسي موفق به شناسایی3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر شدند و در تحقیقات پلیسی تاکنون به 15 فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی اعتراف كردند.

سرهنگ "زارع" در پايان با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائ

masoud pashna, [۲۸.۱۰.۲۰ ۱۶:۰۶]
ي از شهروندان خواست: برای پيشگيري از سرقت اموال داخل خودرو و اماکن ضمن استفاده از وسايل ايمني و هشدار دهنده در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


کشف 11فقره سرقت در جویبار

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 11فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 13سارق و مالخر اموال اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 11فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو و ...در این شهرستان اعتراف کردند .

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 51 موتور سیکلت و 15خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------------


توقیف خودروی سرقتی حامل مواد مخدر در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از توقیف خودروی سرقتی و کشف یک کیلوگرم حشیش در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت یگان امداد این شهرستان حین اجرای ماموریت به یک خودروی پراید حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان مشکوک شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را که برابر بررسی های به عمل آمده دارای سابقه سرقت نیز بود متوقف کرده و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده از کشف یک کیلو گرم حشیش در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: راننده خودرو نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .


-----------------------------------------------------------------


سارق منازل و اماکن خصوصی در محمودآباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" از دستگیری سارق سابقه داربا 17 فقره سزقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از اماکن خصوصی و منازل این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های میدانی، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ حسین زاده، خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد و در بازجویی های بعمل امده تاکنون به 17 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد،به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


پلمب واحد های صنفی متخلف در سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از پلمب 3 واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ،اظهار داشت: در راستاي اجراي مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبني بر تشدید نظارت بر واحدهای صنفی، طرح بازدید از واحد های صنفی پر خطر در سطح شهرستان به اجرا در آمد .

وي افزود: در بررسي و ارزیابی های به عمل آمده ضمن بازدید از واحدهای صنفی عرضه محصولات پروتئینی 3 واحد صنفی نانوایی علي رغم تذکرات و اخطارهاي قبلي مبني بر رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در خاتمه افزود:هدف از اجرای این طرح حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در سطح شهرستان بوده است.

سرهنگ اکبری با بیان این که متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند ازمتصدیان واحدهاي صنفي خواست: ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت خود و شهروندان را تضمین کنند.


------------------------------------------------------------------


کشف 31 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نکا

فرمانده انتظامي

masoud pashna, [۲۸.۱۰.۲۰ ۱۶:۰۶]
شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 31فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در راستای جلب رضايت عمومي شهروندان طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت نا امن کردن محيط براي سارقان،ف روشندگان موادمخدر و مجرمان در سطح شهرستان نکا به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی موفق به شناسایی و دستگیری 20 سارق و مالخر اموال مسروقه شدند .

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 31 فقره سرقت اماکن، منزل، اموال و قطعات خودرو و ... در این شهرستان اعتراف کردند.

وی همچنین اظهار داشت: کشف 3 دستگاه موتورسیکلت و خودروی سرقتی، کشف 2کیلوگرم انواع مواد مخدر،کشف 400 کیلوگرم چوب قاچاق، توقیف 65موتورسیکلت و خودرو متخلف و دستگیری45نفر مجرمین و متهمین تحت تعقیب از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري صميمانه مردم تشکر کرد و گفت: چنين طرح هاي امنيتي ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.


-------------------------------------------------------------


دستگیری سارق اماکن خصوصی در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.

وی همچنین اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.


------------------------------------------------------------


توقیف موتور سیکلت قاچاق درمیاندورود

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف موتور سیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت 1400سی سی قاچاق توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند .

سرهنگ "دادش تبار" تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی موتورسیکلت مربوطه از مخفیگاه متهم کشف شد .

داداش تبار ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد .

وی از معرفی متهم به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.

 


تکنیک های رفتار با کودکان بدقلق و نا دآرام

گروه استان ها- مازندران- لجبازی و عصیانگری کودکان یکی ازمشکلات بزرگ خانواده‌ها است و والدین زیادی با آن دست به گریبان هستند....

لجبازی و عصیانگری کودکان یکی ازمشکلات بزرگ خانواده‌ها است و والدین زیادی با آن دست به گریبان هستند به طوری که کل سیستم خانواده را درگیر کرده و آسایش و امنیت آنها را بر هم می‌زند.

در واقع، یکی از عوامل بسیار عمده لجبازی و عصیانگری کودکان عدم شناخت والدین از ویژگی‌ها و تغییرات فیزیولوژیک و روانی و عدم آموزش مهارت‌های لازم جهت چگونگی برخورد با این کودکان است، بنابراین برای شناخت دقیق، علمی و عمیق این ویژگی‌ها در کودکان راهکارهای زیر پیشنهاد می شود.

ارتباطی بهتر با کودکان

صحبت کردن یکی از راه‌های برقراری ارتباط با کودکان است، گوش دادن و صحبت کردن دو نیمه فرآیند برقراری ارتباط است.

در ادامه به شما یاد خواهیم داد چگونه به طور مؤثر به حرف فرزندتان گوش دهید و در مقابل، چگونه احساسات‌تان را محترمانه بیان کنید:

استفاده از جملات مثبت

اگر به فرزندتان بگویید که چه‌کار باید انجام دهد، پاسخ بهتری به خواسته‌تان خواهد داد تا از او بخواهید که چه کاری را انجام ندهد. مثلاً گفتن «هومان جان، بگو چ

masoud pashna, [۲۸.۱۰.۲۰ ۱۶:۰۶]
را عصبانی هستی و جیغ می‌کشی؟» بهتر از گفتن «این‌قدر جیغ نزن هومان!» است.

فرصت پاسخ دادن به کودک

برای کودکان با توجه به جوان بودن مغز آن‌ها چند ثانیه طول می‌کشد تا آن ‌چه را که شما گفته‌اید بفهمند و نسبت به آن واکنش نشان دهند، بنابراین ضمن این‌که از جملات مثبت استفاده می‌کنید فرصت کافی به کودکتان بدهید تا پیام‌هایی را که دریافت می‌کند در مغزش پردازش کرده و در خصوص واکنش مناسب تصمیم‌گیری کند.

کوتاه و ساده کردن پیام‌ها

کودک شما تنها می‌تواند سه موضوع مختلف در هر جمله را بخاطر بیاورد، به عنوان مثال جمله‌ «هومان جان، لطفاً اسباب‌بازیت را بردار بیار و بعد بیا این‌جا ببینم چی شده؟» پاسخ مناسبی به دنبال خواهد داشت؛ درحالی‌که جمله‌ «هومان، این‌قدر جیغ نزن، بازیتو بکن، دوباره چی شده؟ چرا حرف نمی‌زنی» طولانی است و پاسخ مناسب را در پی نخواهد داشت.

صراحت در ارایه پیام

داشتن حق انتخاب خوب است. این موضوع باعث مستقل بار آمدن فرزندتان می‌شود. به عنوان مثال «هومان دوست داری با هم نقاشی بکشیم یا بازی کنیم؟» یک جمله خوب توأم با حق انتخاب است، اما چنان‌چه از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است چنین سؤالی نپرسید.

با پرسیدن جمله‌ «می‌خواهی الان بریم حمام؟» مجوز دادن پاسخ «نه» را به کودکتان می‌دهید.

محترم شمردن صفات ویژه رشد فرزندان، خود می‌تواند به آن‌ها کمک کند، این وظیفه والدین است که بیندیشند، قدر بشناسند و فرصت‌هایی را برای رشد فرزندشان به وجود آورند، نه این‌که او را مجبور کنند طوری باشد که آرزویش را دارند یا او را هل دهند.

این بدان معنی است که شما زمان و مکان کافی در اختیار کودکان قرار دهید تا وقتی آماده بودند بتوانند رشد خود در زمینه‌های مختلف را شروع و به سرانجام برسانند.

شما فقط موظف هستید شرایط را مهیا سازید. شما مسیر را هموار کنید، کودکان خودشان می‌دانند چگونه مسیر را به درستی طی کنند.

تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ـ مددکار اجتماعی کلانتری زیراب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار