معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در حاشیه همایش ملی نخبگان از افتخار آفرینی دانش‌آموزان این استان در همایش ملی نخبگان جایزه بنیاد البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 28 October 2020

اسفندیار نظری در همایش ملی نخبگان به مناسبت پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز گفت: این همایش بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده ، نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده است.

وی با اشاره به این که این جایزه موسوم به نوبل ایرانی است، خاطرنشان کرد: این بنیاد طی نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این همایش برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، برای اولین‌بار به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانس و هم‌زمان در تهران و ۱۷ مرکز استان در ادارات‌کل استانی اوقاف و امور خیریه سراسر کشور تشکیل گردید و از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدا لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی کرد.

نظری با اشاره به شرکت کنندگان در این همایش، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این همایش برای یک یا ۱۰ یا حتی ۱۰۰ سال برنامه ریزی نشده است، افزود: هدف موسس این بوده تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد.

شایان ذکر است در این مراسم از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور با اهدا جایزه نقدی هر نفر ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح ، قدردانی شده و در این میان دو دانش‌آموز منتخب مازندرانی به نام‌های امیرحسین جانفـزا از شهرستان بابل و مهراوه اکبری از ناحیه یک ساری تجلیل به‌عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار