مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
انتظار ما این است که رسانه‌های استان سردمدار مبارزه با فساد باشند، نه این که تعریف و تمجید مدیران را کنند و پس از مشخص شدن تخلف‌های مالی همان مدیران اعتبارشان را از دست بدهند.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 10 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: انتظار ما این است که رسانه‌های استان سردمدار مبارزه با فساد باشند، نه این که تعریف و تمجید مدیران را کنند و پس از مشخص شدن تخلف‌های مالی همان مدیران اعتبارشان را از دست بدهند.

بر اساس این گزارش، عباس زارع با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پیشگیری از بروز تخلفات مالی در دستگاه‌ها و نهادها و به بهانه بازداشت تعدادی از مدیران در استان طی روزهای اخیر اظهارکرد: تا زمانی که رسانه‌های ما به طور مستقل عمل نکنند و به تخلفات احتمالی موجود در دستگاه‌ها نپردازند این مشکلات وجود دارد؛انتظار ما این است که رسانه‌های استان سردمدار مبارزه با فساد باشند، نه این که تعریف و تمجید مدیران را کنند و پس از مشخص شدن تخلف‌های مالی همان مدیران اعتبارشان را از دست بدهند.

وی افزود: اگر من مدیر در جایی خطایی کردم ابتدا رسانه باید به من تذکر دهد و در صورت بی‌توجهی آن را اطلاع‌رسانی کند، حال اگر این خطا فساد مالی و اداری باشد که برای نظام هزینه دارد و اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند، دیگر جای هیچ تعارفی باقی نمی‌ماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در بدترین وضعیت اقتصادی هستیم و مردم شرایط سختی را می‌گذرانند، اما با این فسادها و تخلفات هر روز امید اجتماعی را از دست می‌دهیم؛ انتظارمان از رسانه‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که تلاش زیادی برای کاهش وابستگی مالی رسانه‌های استان به دستگاه‌های اداری در حال انجام است، گفت: برای این که بهانه نیاز مالی را از رسانه‌های استان بگیریم تا به خاطر مسائل اقتصادی به سمت تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز از مدیران نروند، در زمینه مدیریت توزیع آگهی‌های مناقصه و مزایده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

زارع تصریح کرد: جزو معدود استان‌هایی هستیم که تنش‌ها را به جان خریدیم تا بهانه‌ از رسانه‌ها گرفته شود و نقد منصفانه را به جای تعریف‌های هدف‌دار و ستایش‌گونه سرلوحه کار خود قرار دهند؛ اختیار ارائه آگهی‌های مناقصه و مزایده به طور مستقیم به رسانه‌ها را از دستگاه‌ها گرفته‌ایم تا رسانه‌ها درگیر شهرداری‌ها و ادارات نباشند و به وظیفه ذاتی خود بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره روند مرسوم انتشار عکس‌های آتلیه‌ای و پرتره‌ مدیران در صفحه اول رسانه‌های استان نیز تصریح کرد: شخصا علاقه‌ای به این موضوع ندارم و اگر هم گاهی رسانه‌ای چنین کاری را انجام دهد انتقاد می‌کنم؛ اخبار هر اداره در حد متعارف و با استانداردهای حرفه‌ای باید پوشش داده شود نه این که رسانه‌ها به بهانه انتشار خبر ادارات، مدیر آن مجموعه را برجسته کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بیچاره خبرنگارا مظلومند انتفاد کنن توسط مدیران ضعقف تهدید به شکایت میشوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار