صبح امروز محمدرضا شافعیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران با حضور در کمیته امداد این استان، با حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل این نهاد انقلابی، دیدار کرد.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 18 November 2020

محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران امروز ۲۸ آبان ماه در این دیدار گفت: آمار کمیته امداد و اقدامات انجام شده امیدبخش است و از اینکه کمیته امداد یک خانواده بزرگی را سرپرستی، حمایت و هدایت می کنید قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه به روند رو به رشد کمیته امداد می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک این نهاد بتواند رنج نداری و فقر را در جامعه به نحو چشمگیری بکاهد، تصریح کرد: نگاه حکیمانه امام (ره) به قشرآسیب دیده مایه دلگرمی و مباهات بود و نگاه درست این است که ما به حامیان ماهی گیری بیاموزیم تا ماهی به آنها بدهیم.

شافعیان رفع فقر فرهنگی را مهم‌تر از فقر اقتصادی دانست و افزود: مخاطبین شما به لحاظ هرم سنی متفاوت هستند و لازم است تا آنجایی که امکان دارد افراد را درگیر مشاغل کنیم تا کار نهاد شوند نه بار نهاد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران دلیل عدم پایداری برخی شغل‌ها توجه نکردن به بازاریابی آنها دانست و بیان کرد: سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی می تواند در این راستا و یافتن بازار فروش اجناس کمک‌کار باشد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می تواند مددجویان کمیته‌امداد را با کمترین امکانات بدون اینکه درگیر تسهیلات و بدهکاری شوند کمک کند.

شافعیان آموزش، بازاریابی و اتصال شاغلین به بازار کار را پشتوانه حمایتی جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی توانمند شدن یک فقیر را در حقیقت پهن شدن یک سفره ای دانست که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی به نوبه خود موثر باشد.

جذب بیش از نیمی از اعتبار اشتغالزایی در کمیته‌امداد مازندران

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز در این دیدار، گفت: قرار شد در ایام هفته بسیج برای جذب حامی ایتام برنامه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: سیاست راهبردی امداد در بحث توانمندسازی است و لازم است برای رسیدن به این مهم نیاز به بهره‌مندی از همه ظرفیت ها است.

عالیشاه با بیان اینکه ۸۸۳ هزار خانوار در سطح استان مازندران تحت پوشش داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بستر فراهم است در هر شهرستان یک مرکز نیکوکاری کارآفرین مستقر شود و افراد به صورت عملیاتی وارد کار شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه اعتبار اشتغالزایی در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان جذب شد.

وی ادامه داد: ۷۵۰۰ پرونده را برای دریافت تسهیلات تشکیل و تحویل بانک دادیم و تا دو ماه دیگر کل اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد استان باید جذب شود.

عالیشاه با اشاره به موضوع راستی آزمایی طرح هایی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود، یادآور شد: با نظارت ناظران استانداری مشخص شد که از هزار طرح موجود، ۸۵۰ طرح یعنی ۸۵ درصد درآمد نسبی خود را داشتند.

وی با بیان اینکه انتصابات این اداره‌کل بیشتر از قشر جوانان است و امیدواریم که جهاد دانشگاهی به ما کمک کند تا از جوانان نخبه دانشگاهی بهره ببریم، خاطرنشان کرد: در بحث کارآفرینی با بسیج تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن با جهاد دانشگاهی نیز هستیم.

ثبت ۱۷ هزار طرح اشتغالزایی در کمیته امداد مازندران

رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که امسال به صورت جدی پیگیری می کنیم موضوع راهبرای شغلی است که این طرح امسال اجرایی می شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این راهبران شغلی را در کنار این افراد قرار دهیم تا در استمرار روند تولید تا عرضه محصولات همراه آنها باشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشغال پیوند زدن زنجیره کار و تولید است، افزود: کمیته امداد سابقه طولانی همکاری با جهاد دانشگاهی دارد و سالیان گذشته از دوره‌های مختلف آموزش‌های کوتاه مدت نهایت بهره را بردیم.

رضایی با بیان اینکه فرصت‌های زیادی در دوره کرونا در جامعه ایجاد شده است، تصریح کرد: اکنون بستر برگزاری آموزش استارت آپی و دوره‌های مجازی مهیا است.

وی افزود: از ۱۷ هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد که در سامانه ثبت شده ۲۱۲ میلیارد تومان گردش مالی آنها است که امیدواریم بتوانیم رونق بیشتری پیدا کند.

توانمندسازی زنان مطلقه در دستور کار قرار بگیرد

زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران نیز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن رسانه‌هایی چون ایسنا و ایکنا و همچنین مرکز انتشارات و مطالعات فرهنگی می‌تواند به مجموعه کمیته‌امداد کمک کند، گفت: زندگی زنان بعد از طلاق یکی از موضوعاتی است که کمتر به آن توجه شده و جهاد دانشگاهی در این زمینه دغدغه دارد.

وی افزود: در خصوص توانمندسازی زنان مطلقه کمتر کار شده و لازم است تکنیک های محافظت از آسیب های اجتماعی و روانی به آنها آموخته شود.

مسئله فروش؛ نقطه ضعف رونق مشاغل خانگی در مازندران

محسن طالبی شلیمکی مدیر تجاری سازی، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مشاغل کشور کسب و کار کوچک هستند، گفت: در کشورهای همچون چین به این گروه ها، گروه های خانوادگی می نامند و به تولید بدون کارخانه ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه چین حتی کارخانه‌های ماشین‌سازی را وارد منازل مردم کرده است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای میان جهاد دانشگاهی کشور با وزارت کار در سه زمینه توانمندسازی، آموزش و فروش منعقد شده است چرا که معتقدیم نقطه ضعف در مشاغل خانگی مسئله فروش محسوب می‌شود.

مدیر تجاری سازی، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال تولید بر اساس نیاز بازار است و در این طرح به افراد آموزش های تخصصی که چگونه تولید بازار پسند داشته باشند را ارائه می‌دهد، گفت: با آموزش عمومی می‌توانیم به افراد بگوییم که محصول خود را چگونه عرضه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار