رئیس شورای شهر ساری گفت: منتظر تعیین تکلیف وضعیت قانونی شهردار ساری هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 18 November 2020

رئیس شورای شهر ساری گفت: منتظر تعیین تکلیف وضعیت قانونی شهردار ساری هستیم.

اسفندیار عشوری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در شرایط فعلی به دلیل منع قانونی، نمی توانیم تصمیمی برای تعیین تکلیف مدیریت شهری مرکز استان مازندران داشته باشیم افزود: بر اساس قانون تا زمانی که شهردار از سمتش به طور رسمی استعفا نکند و یا دستگاه قضایی حکم تعلیق از این سمت را برای شهردار صادر نکند، شورای اسلامی نمی تواند تصمیمی برای انتخاب شهردار جدید و یا حتی سرپرست برای این سمت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: بنا بر این ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر ساری باید منتظر طی مراحل قانونی برای بازداشت شهردار ساری و تعیین تکلیف از سوی دستگاه های نظارتی باشیم و در آن صورت تصمیم نهایی برای انتخاب شهردار جدید و یا سرپرست اتخاذ خواهد شد.

عشوری تصریح کرد : در شرایط فعلی در آخرین نشست شورای اسلامی شهر ساری برای بر زمین نماندن امور مردم و طی شدن روال اداری مدیریت در شهرداری و فعالیت های عمرانی و اداری در این نهاد بزرگ عمومی و مردمی، با تصویب اعضای شورا، وظایف شهردار مطابق با وظایف معاونان در امور مختلف به آنها واگذار شده است.

وی افزود: به هر حال با این تصمیم کارهای اداری و عمرانی شهرداری ساری نیز در مسیر اصلی خود قرار می گیرد و هر زمانی که وضعیت شهردار بازداشتی مرکز استان مشخص شد، برای مدیریت شهری تصمیم گیری نهایی از سوی اعضاء انجام می شود.

عشوری در باره زمان تعیین تکلیف شدن وضعیت شهردار بازداشتی اظهار بی اطلاعاتی نمود ولی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع تر وضعیت روشن شود تا آرامش مدیریتی به شهر ساری برگردد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل عدم انعقاد قرارداد و موانع قانونی پیش آمده در شهرداری ساری، دستمزد و مزایای قانونی نیروهای شرکت از مهرماه تاکنون پرداخت نشده است، افزود: مناقصه عمومی فعالیت‌های کنترل و مراقبتی به دلیل رخدادهای شهرداری و عدم انجام قرارداد برگزار نشد نشده است.

عشوری با اشاره به اینکه نیروهای شرکتی از مهرماه تاکنون از دستمزد و مزایای قانونی محروم شده اند، افزود: برای احقاق حقوق این نیروها لازم است کمیسیون معاملات تشکیل شود تا موافقت شهردار و معاونت توسعه مدیریت و منابع کسب و نسبت به انعقاد پیمان اقدام شود.

رئیس شورای شهر ساری خواستار توجه مسئولان عالی رتبه برای حل مشکلات نیروهای شرکتی در این نهاد شد.

برچسب ها: شورای شهر ساری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار