مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: پیش بینی می‌شود ۵ هزار و ۷۶۶ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 19 November 2020

مجید جعفری بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۵ هزار و ۷۶۶ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به کشت محصولات پاییزه مانند جو علوفه ای و دانه ای، گندم، شبدر، مخلوط تریتیکاله، کلزا، سیر، سبزیجات برگی و ریشه ای، کاهو و کلم، نخود فرنگی، لوبیا سبز، پیاز و باقلا اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ هکتار جو علوفه ای در مزارع این شهرستان کشت شد، افزود: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد ۲۵ هزار کیلوگرم در هر هکتار، ۱۵ هزار تن جو در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به آغاز کشت شبدر برسیم در این شهرستان، گفت: تاکنون در یک هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان شبدر برای تامین علوفه دام کشت شد و پیش بینی می شود از این سطح، ۳۸ هزار تن شبدر استحصال شود.

جعفری درباره کشت سیر در زمین های کشاورزی این شهرستان بیان کرد: ۸۰۰ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان سیر کشت شد و پیش بینی می شود ۵ هزار ۶۰۰ تن سیر از این اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اظهار اینکه تاکنون ۵۰ هکتار کاهو در مزارع این شهرستان کشت شد، افزود: پیش بینی می شود از این سطح، یک هزار و ۱۰۰ تن کاهو تولید شود.

وی در ادامه از پیش بینی تولید ۱۰۰ تن کلم در ۵ هکتار اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

این مسئول افزود: تاکنون ۹۰ هکتار دانه روغنی کلزا توسط بهره برداران در زمین های مناسب و مستعد زراعی این شهرستان کشت شد که پیش بینی می شود ۷۷ تن کلزا تولید شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات پاییزه، لوبیا سبز است که تاکنون در ۲۲۰ هکتار از زمین های زراعی کشت شد که با عملکرد ۹ هزار کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود یک هزار و ۹۸۰ تن از این محصول در این شهرستان برداشت شود.

به گفته این مسئول از دیگر محصولاتی که در فصل پاییز می توان کشت کرد باقلا سبز و پیاز است که تاکنون ۲۰۰ هکتار باقلا و ۶۰ هکتار پیاز در زمین های کشاورزی منطقه کشت شد که پیش بینی می شود ۸۰۰ تن باقلا و ۷۲۰ تن پیاز از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار