نماینده شیراز با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: در حوزه اجرا دولت باید قوانین اجرایی را درست پیش ببرد و متاسفانه این بخش دچار مشکل است و دولت با اولویت‌ها و نیازهای مردم حرکت نمی‌کند و متناسب با نیازهای مردم برنامه‌ریزی نمی‌کند البته این موارد نقص قوانین نیست.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 24 November 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی علت شرایط حاکم و افزایش ناگهانی قیمت مرغ  را سردرگمی، بی‌برنامه‌گی و بی‌نظمی دولت در تامین کالای اساسی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دولت با تصمیمات خلق‌الساعه در بحث کالاهای اساسی متاسفانه اقدام فاقد منطق و کارشناسی را دنبال کرده و این اقدام منجر به افزایش قیمت کالاهای ضروری به ویژه مرغ، لبنیات و مایحتاج ضروری مردم شده است.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم دولت به زودی بتواند بر مشکلات اقتصادی مردم فائق بیاید و اقلام ضروری را در اولویت قرار دهد، افزود: ما معتقدیم که کالاهای اساسی باید تامین ارز با ارز ترجیحی، توسط دولت شوند و با تامین ارز ترجیحی کالاهای اساسی مردم (به ویژه نهادها) مورد توجه قرار بگیرد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: این پیش‌بینی می‌شد که با برداشتن ارز ترجیحی از کالاهای اساسی این عواقب پدید آید، اما متاسفانه دولت به صورت یک دنده و لجوجانه برخورد و نیاز اساسی مردم را مورد توجه قرار نداد و مجلس این مورد را به‌عنوان یک نیاز جدی دنبال می‌کند.
 
عزیزی در ادامه با بیان این موضوع که بخشی از نهاده‌های صنعت دام و طیور را خودمان می‌توان تولید و با برنامه‌ریزی صحیح در تولید نهاده‌های دامی خودکفا شد، تاکید کرد: تحقق این مهم به شرطی است که دولت از کشاورزان حمایت کند.
 
وی تضمین خرید، تامین آب کشاورزی، قیمت بذور و غیره را از جمله مشکلات کشاورزان مطرح کرد و گفت: متاسفانه خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای کشاورزان طی سال‌های اخیر با نابه‌سامانی‌هایی روبه‌رو بوده و انگیزه تولید از کشاورزان سلب شده است؛ ما باید این اطمینان و تضمین خرید را به کشاورزان بدهیم که اقدام به تولید محصولات و نهاده‌های دامی کنند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اظهار کرد: برای کاهش وابستگی‌ و حل مشکلات اساسی مردم راهی جز نگاه به درون و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و قابلیت‌ها نداریم و لازمه آن این است که مجموعه دولت به عنوان وظیفه مهم مورد حمایت قرار دهد.
 
عزیزی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است، ادامه داد: در حوزه اجرا دولت باید قوانین اجرایی را درست پیش ببرد و متاسفانه این بخش دچار مشکل است و دولت با اولویت‌ها و نیازهای مردم حرکت نمی‌کند و متناسب با نیازهای مردم برنامه‌ریزی نمی‌کند البته این موارد نقص قوانین نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار