برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران معرفی شدنداختتامیه سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران با حضور داوران و دبیر جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 26 November 2020

برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران معرفی شدنداختتامیه سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران با حضور داوران و دبیر جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

 ایرنا - پرونده سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران که امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت غیرمتمرکز و در شرایطی ویژه و بدون حضور تماشاگران برگزار شده بود، با اعلام برگزیدگان و اثر برتر در اختتامیه مجازی این رویداد بسته شد.

به گزارش ایرنا، هیأت داوران سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران متشکل از فرهاد تجویدی، نادیا فرجی و محمد فضلی که هر سه از تئاتری‌های اهل مازندران هستند، پس از تماشای چهار اثر راه یافته به بخش نهایی این جشنواره، علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، یک اثر را شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانستند.

دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای چهار نمایش مرحله نهایی این رویداد در چهار شهر مختلف، گفت: امسال به خاطر محدودیت‌های کرونایی هر نمایش در شهر محل استقرار آن گروه اجرا شد. هیأت داوران دیروز صبح پس از تماشای نمایش «گفت‌وگوی ستاره با مادرش در وقت مردن» اثر مهوانه آقاجانی در پلاتوی مکتبخانه تئاتر «آن» بابل، به قائمشهر و مجتمع فرهنگی هنری حر این شهر رفتند و نمایش «تروما» به کارگردانی پویا بهاری را دیدند. بعدازظهر دیروز نیز نمایش «ونوشه» به کارگردانی تورج زایدلی در ساری روی صحنه رفت و پس از آن هم در بهشهر نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی از ساعت ۱۸ در بهشهر اجرا شد.

یاسر محمودی برنتی اظهار کرد: هیأت داوران پس از تماشای چهار نمایش، در نهایت نمایش «ونوشه» به نویسندگی سینا دلشادی و کارگردانی تورج زایدلی از ساری را به عنوان نمایش برتر جشنواره به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

برگزیدگان جشنواره

وی افزود: داوران جشنواره در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، موسیقی و طراحی لباس برگزیدگان را معرفی و یک جایزه ویژه بازیگر خردسال نیز با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی به نیروانا هزارجریبی برای بازی در نمایش «زنان بیشه‌گل» اهدا کردند.

کارگردانی

هیأت داوران، جایزه رتبه اول کارگردانی شامل تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به آقای تورج زایدلی برای کارگردانی نمایش «ونوشه» از ساری اهدا کرد.

رتبه دوم کارگردانی با اهدای لوح سپاس و جایزه ۸۰۰ هزار تومانی به مهیار هزارجریبی برای کارگردانی نمایش «زنان بیشه‌گل» از بهشهر اهدا شد.

جایزه رتبه سوم این بخش شامل لوح سپاس و جایزه ۶۰۰ هزار تومانی نیز به مهوانه آقاجانی برای کارگردانی نمایش «گفت‌وگوی بی‌پایان ستاره با مادرش به وقت مردن» از بابل رسید.

نمایشنامه‌نویسی

هیأت داوران در این بخش ضمن ارج نهادن به جایگاه هنری آقای محمد چرمشیر به عنوان چهره شناخته شده نمایشنامه‌نویسی کشور برای نگارش نمایشنامه «گفت‌وگوی بی‌پایان ستاره با مادرش به وقت مردن»، هیچ یک از سه متن نمایشی شرکت کننده دیگر را حائز دریافت رتبه ندانست. اما برای قدردانی از نگارش متون بومی، با تقدیم لوح تقدیر و جایزه نقدی هر کدام به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، به طور مشترک از سینا دلشادی برای نگارش نمایشنامه «ونوشه» از ساری و پویا بهاری برای نگارش نمایشنامه «تروما» از قائمشهر و مهیار هزارجریبی برای نگارش نمایشنامه «زنان بیشه‌گل» از بهشهر تقدیر کرد.

بازیگری زن

رتبه اول: مهوانه آقاجانی برای بازی در نمایش «گفت‌وگوی بی‌پایان ستاره با مادرش به وقت مردن» / اهدای تندیس، لوح سپاس و جایزه ۸۰۰ هزار تومانی

رتبه دوم: سارا یزدانی برای بازی در نمایش «زنان بیشه‌گل» / اهدای لوح سپاس و جایزه ۶۰۰ هزار تومانی

رتبه سوم مشترک: فریناز صبوری برای بازی در نمایش «زنان بیشه‌گل» و بهناز دوستی برای بازی در نمایش «تروما» / لوح سپاس و جایزه ۴۰۰ هزار تومانی

تقدیر: هیأت داوران، با اهدا لوح سپاس و جایزه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی به طور مشترک از نازنین هدایتی برای بازی در نمایش «زنان بیشه‌گل» ومهرنوش شیخ‌نژاد و مهسا امیری برای بازی در نمایش «تروما» تقدیر کرد.

بازیگری مرد

هیأت داوران در این بخش هیچ بازیگری را شایسته دریافت رتبه اول ندانست.

رتبه دوم: تورج زایدلی برای بازی در نمایش «ونوشه» / اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی

رتبه سوم: علی‌اکبر چهاردهی برای بازی در نمایش «زنان بیشه‌گل» / لوح سپاس و جایزه ۵۰۰ هزار تومانی

طراحی صحنه و لباس

هیأت داوران با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۵۰۰ هزار تومنی، معصومه حسنی، طراح صحنه نمایش «ونوشه» را حائز رتبه نخست معرفی کردند.

همچنین در این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی۳۰۰ هزار تومانی به طور مشترک از مهوانه آقاجانی، طراح صحنه نمایش «گفت‌وگوی بی‌پایان ستاره با مادرش به وقت مردن» و سیدحسین فدایی حسین، طراح صحنه نمایش «زنان بیشه‌گل» تقدیر شد.

لوح سپاس و جایزه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی جشنواره در بخش طراحی لباس به سارا یزدانی طراح لباس نمایش «زنان بیشه‌گل» اهدا شد.

موسیقی

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی جشنواره به قدرت‌الله مجیدی سرپرست گروه موسیقی و آهنگساز نمایش «ونوشه» اهدا شد.

هیأت داوران، با اهدا لوح سپاس و جایزه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی از آقای علی‌اکبر رستمی گرجی سرپرست گروه موسیقی نمایش «زنان بیشه‌گل» نیز قدردانی کرد.

تقدیر از چهره‌های شاخص تئاتر

دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران به تقدیر ویژه از دو دسته فعالان تئاتر نیز اشاره کرد و گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا در چهار بخش از فعالان و باسابقه‌های تئاتر استان نیز با اهدای جایزه و لوح سپاس تقدیر کنیم. به پاس سال‌ها تلاش هنرمندان تاثیرگذار در تئاتر استان و حضور در رویدادهای استانی، بین‌المللی و کشف، جذب و آموزش استعدادهای تئاتر استان از چهار چهره تئاتری تقدیر کردیم.

در بخش بازیگری زن از سحر مشرفی مدرس تئاتر، دبیر بخش فجر استانی مازندران در سال ۱۳۹۵ و هنرپیشه باسابقه تئاتر مازندران به دلیل حضوری پررنگ در چندین دوره جشنواره استانی تئاتر و بازی در نمایش‌های مختلف، تقدیر شد.

در بخش نویسندگی از فاطمه مکاری، نمایشنامه‌نویس، مدرس تئاتر و بازیگر به خاطر نگارش بیش از ۴۰ نمایشنامه و بیش از ۱۰ حضور به عنوان نویسنده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قدردانی شد.

در بخش کارگردانی از صاحب آهنگر کارگردان و بازیگر باسابقه و خلاق مازندرانی که با ۶ بار حضور در جشنواره بین‌المللی فجر بیشترین حضور از مازندران در این رویداد مهم را به نام خود ثبت کرده تجلیل شد. آهنگر تا کنون بیش از ۲۰ نمایش کارگردانی کرده است.

در بخش بازیگری و تدریس نیز از آقای عباس ابوالحسنی پیشکسوت تئاتر، کارگردان، بازیگر و مدرس شناخته شده هنرهای نمایشی با بیش از ۲۰ سال سابقه آموزش تخصصی بازیگری در تئاتر و کارگردانی بیش از ۴۰ اثر و پیشینه اجرای نمایش در جشنواره‌های خارجی تقدیر شد.

آموزشگاه‌های فعال

به گفته دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران، امسال سه آموزشگاه در بخش بازبینی جشنواره آثاری داشتند که هر چند اثرشان به مرحله نهایی راه پیدا نکرد، اما به دلیل توجه به استعدادیابی و پرورش استعدادهای نسل جدید و تولید نمایش با همین استعدادها، از آن‌ها نیز تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه مجازی این جشنواره از مهسا دادبود مدیر و مدرس آموزشگاه تئاتر شهر شمال قائمشهر، سید حسین شیدایی‌فر مدیر و مدرس آموزشگاه خانه فیلم شیدایی ساری، و نعیم صالحی مدیر و مدرس کارگاه آموزش بازیگری در تنکابن تقدیر شد.

سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران در مرحله بازبینی ۲۱ نمایش داشت که پس از بازبینی آثار توسط هیأت انتخاب با حضور صفرعلی اوجانی، محسن اردشیر، محبوبه ارمیانی، یوسف فخرایی و کامبیز میرزایی، چهار اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار