عصر روز گذشته، دانشمند صنعت دفاعی کشورمان، شهید محسن فخریزاده در شهر آبسرد استان تهران مورد سوءقصد کورکورانه تروریست‌های صهیونیستی قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان علیرغم تلاش پزشکان، در 59 سالگی به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 28 November 2020

ایسنا: در ابتدا و در پی ترور و شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل در خانه ملت، پیامی منتشر کرد.

علی کریمی فیروزجایی در این پیام، ترور ناجوانمردانه دانشمند پرتوان صنعت هسته‌ای کشورمان شهید فخری زاده بدست عناصر پلید و فرومایه صهیونیسم بین الملل را موجب تالم وتاثر فراوان دانست و تاکید کرد "بی گمان شهادت هنر مردان رشید و پاکباخته ایران اسلامی است که با نثار خون پا کشان شجره طیبه نهضت انبیایی امام روح الله (ره) را در کوران حوادث پرشمار تناور می سازند و اقدام تروریستی عناصرزبون و تحت انقیاد شیطان بزرگ در به شهادت رساندن چهره خدوم و صادق عرصه جهش علمی ،نشانه مسیر درست و نورانی طلایه داران پیشرفت و بالندگی این مرزوبوم به شمار می رود".

پیام تسلیت استاندار مازندران در پی شهادت محسن فخری زاده

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، با صدور پیامی، شهادت دکتر محسن فخری زاده؛ دانشمند نامی صنعت دفاعی کشور را تسلیت گفت. ‎

در بخشی از این پیام آمده است که" دشمنان کوردل و اذناب تروریست آنان در خیال باطل اند که با شهادت دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دانشمند بزرگ و نامی و مغزهای حوزه دفاعی ایران اسلامی می توانند خللی در عزم ملت ایران و راهی که برای تداوم عزت و اقتدار خویش برگزیده اند، وارد کنند.

اینگونه اقدامات ناجوانمردانه؛ نشانگر عجز و ناتوانی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در برابر ملتی است که با تقدیم جان خویش از آرمان ها و اهداف بزرگ خود صیانت می کند و از مرزهای خود با توان و دانش دانشمندان این آب و خاک صیانت می نماید و در مسیر دست یابی به تکنولوژی مورد نیاز خود در عرصه های مختلف هسته ای، نظامی و دفاعی با عزمی جزم و راسخ تر از گذشته گام بر می دارد و با تقدیم خون فرزندان خود روز به روز در آرمانی که برگزیده ثابت قدم تر می شود".

بیانیه مشاور و رییس دفتر مجمع نمایندگان مازندران در پی شهادت محسن فخری زاده

عقیل امامی مشاور و رییس دفتر مجمع نمایندگان مازندران در پی شهادت محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان، پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است که "شهادت دانشمند پرتوان صنعت هسته ای کشور سردار افتخار آفرین محسن فخری زاده توسط عمال رژیم صهیونیستی چهره کریه وبی پرده لیبرال دموکراسی غربی را برای جهانیان بار دیگر آشکار کرد.
این ترور کور وبزدلانه نشان داد که دشمنان غدار از تداوم پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی بیمناک و هراسانند و در برابر اراده های ایمانی و پولادین فرزندان رشید و خداباور کشورمان حربه ای جز ترور در دست ندارند.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عنصر فرهیخته و سرافراز به محضر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) ،خانواده گرانقدر و آحاد همرزمان و همسنگران این اسطوره جوانمردی وایثار، رجاواثق دارم خادمان پرافتخارکشورمان در حوزه دانش صلح آمیز هسته ای با تداوم راه نورانی آن شهید عزیز و فتح قله های دانایی و فرهیختگی و نیز سلحشوران مدافع امنیت با حفظ هوشیاری و اقدامات تلافی جویانه انتقام سختی از عاملان این اقدام رذیلانه خواهند گرفت".

بیانیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پی شهادت محسن فخری زاده

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در پی شهادت دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است که "بار دیگر ایادی استکبار جهانی، که خود را درمقابل استقامت و پایداری ایران و ایرانیان حقیر و ناچیز یافتند و توان رویارویی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند، در اقدامی ناجوانمردانه به ترور و تروریسم روی آورده، دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشورمان آغشته کردند با این توهم که خواهند توانست مانع رشد و بالند گی ملت بزرگ ایران در عرصه های متفاوت علمی و تحقیقاتی شوند.

آنان نمی دانند با شهادت فرزندان این سرزمین کهن، عطش یلان و دلیران ما را در حفظ و حراست از خاک وطن و فتح قله های علم و معرفت بیشتر و بیشتر خواهند کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم رهبر انقلاب(مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته ای و وزارت دفاع، خانواده محترم وی و ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفته، از درگاه خداوند منان برای این شهید بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل خواستار است.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در مازندران در پی شهادت محسن فخری زاده

آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند عرصه علم و دانش هسته ای، شهید محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است که "در آستانه سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به دستِ چدنیِ پوشیده در مخملِ حقوق بشری و مبارزه با تروریسم شیطان بزرگ و صهیونیسم جنایتکار، شاهد شهادت سردار دیگری در حوزه دانش و فناوری یعنی محسن فخری زاده با همان دستهای ناپاک و جنایت‌بار بیرون آمده از آستین مشتی فریب خورده می‌باشیم که ملت ما را داغدار کرده است.

البته از آن جهت که شهادت پایان یک جهاد فی سبیل الله است و نشانه تداوم حقیقت جهادگری و مجاهدپروری انقلاب اسلامی است برای ما امیدوارکننده است. درود خدا به این ملت و چنین خانواده ها که فرزندانی مجاهد و خدوم تقدیم خدای خود نموده و برای استقلال و عزت این مملکت قربانی کردند.

اینجانب شهادت این دانشمند فرهیخته را به محضر حضرت حجت ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری (دام ظله)، مردم شریف ایران اسلامی، جامعه علمی و دانشگاهی و خانواده محترم این شهید تسلیت و تبریک عرض نموده، آرزوی صبر و اجر برای همگان و تعالی و سربلندی برای ملت و میهن عزیزمان را از خداوند متعال دارم.

راه شهید «فخری‌زاده» با قوت و سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پی شهادت دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید «محسن فخری‌زاده» پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است که "خبر تلخ و سنگین ترور یکی دیگر از فرزندان برومند این ملت و عنصر برجسته و کارآمد نظام شهید «محسن فخری‌زاده» در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج «قاسم سلیمانی» موجب حزن و اندوه ملت ایران اسلامی شد و قلب رهبر معظم انقلاب را به درد آورد.

شهادت مظلومانه این دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر نشان داد دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی نتوانستند در برابر پیشرفت‌های علمی دانشمندان مومن و متعهد کشور عزیزمان ایران اسلامی تاب بیاورند و دستان پلیدشان را یک بار دیگر به خون این دانشمند عزیز آغشته کردند.

شهید فخری‌زاده چهره شاخص علمی و هسته‌ای و شخصیت مبتکر کشور در طول عمر بابرکت خود با کارهای نوآورانه و فناورانه خود در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی و هسته‌ای برای حفظ بازدارندگی قدرت کشور و همچنین تربیت و آموزش‌های علمی و تحقیقاتی که در وزارت دفاع بکار بست همواره مایه عزت و سربلندی نظام بود.

بی‌شک این حادثه تروریستی خللی در عزم و اراده محکم و فولادین مردم وارد نخواهد کرد و راه این شهید بزرگوار با قوت و سرعت بیشتری به همت دانش‌آموختگان و دانش‌جویان وی ادامه پیدا خواهد کرد و بزودی عاملان این جنایت به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت این دانشمند برجسته انقلاب را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا، جامعهٔ علمی، مردم شهیدپرور و همسر و فرزندان این شهید بزرگوار، خانواده‌های معزز فخری‌زاده، قاسمی، بیت شریف آیت الله برهانی و مردم شریف و بزرگوار شهر رستمکلا تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبری جمیل مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت سردار میرزایی در پی شهادت دکتر محسن فخری زاده

فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی شهادت دانشمند برجسته علمی و دفاعی کشور، شهید "دکتر محسن فخری زاده" را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است که "بار دیگر چهرۀ پلید استکبار جهانی نسبت به ملت سرافراز ایران اسلامی در حادثه تروریستی دانشمند برجسته، مجاهد و نخبه علمی و دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آشکارتر شد.

دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت، ایستادگی، رشد و پیشرفت فرزندان مومن و انقلابی این ملت در تمامی عرصه های علمی و دفاعی عاجز و ناتوان شده اند، هربار به اقداماتی ناجوانمردانه و خارج از خصلت های انسانی و معیارهای بین‌المللی روی می آورند که نه تنها هیچ حاصلی برای آنان نخواهد داشت بلکه چهره پلیدشان هرروز برای جهانیان آشکارتر خواهد شد.

ملت قهرمان ایران عزیز در طول دوران انقلاب ثابت کرده‌اند که تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی دشمنان و بدخواهان نظام هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی جوانان این مرزو بوم وارد نخواهد ساخت و آنان همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمان های استکبارستیزی خود برنخواهند داشت.

فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن تبریک و تسلیت شهادت آن مجاهد خستگی ناپذیر که همچون یاران شهیدش میراث گرانبهایی را در عرصه علمی و دفاعی کشور از خود به جای گذاشت و برتری های راهبردی فراوانی را برای نظام اسلامی رقم زد به مقام معظم رهبری، همسنگران و مردم قهرمان ایران اسلامی، علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای این شهید سرافراز مسئلت می نماید".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار