در حالیکه یک هفته از محدودیت‌های شدید کرونایی در کشور و به تبع آن مازندران می‌گذرد، تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تغییر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، حواشی زیادی را به وجود آورد، حواشی چون استعفای دسته جمعی روسای بیمارستان‌های آمل که موجب شد تا سخنگوی این دانشگاه، به تشریح اقدام صورت گرفته بپردازد.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 28 November 2020

سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، این موضوع را تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به علت تداوم شرایط قرمز در آمل و نیاز فوری به تغییر در مدیریت شبکه بهداشتی شهرستان عنوان کرد تا برنامه های مقابله ای با ویروس کرونا در این شهرستان مورد پیگیری جدی تری قرار گیرد.

وی همچنین از درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دکتر اکبری برای قبول مسئولیت یکی از بیمارستان های شهرستان آمل خبر داد که با امتناع نامبرده از قبول این سمت مواجه شده است.

بابایی با بیان اینکه آمل در حال حاضر یکی از سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی در مازندران است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان استان را زیر پوشش دارد و بیش از ۲۰ درصد بیماران کرونایی استان در بیمارستان های آمل بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به نامه استعفای روسای بیمارستان های آمل گفت: مازندران مانند سایر نقاط کشور اکنون در شرایط جنگ سلامت قرار دارد و یک تصمیم مدیریتی که به مصلحت نظام سلامت اتخاذ شده است نباید دستمایه تضعیف کادر درمانی و بهداشتی و ایجاد خلل در خدمات رسانی به شهروندان شود.

بابایی افزود: برکناری مدیر شبکه بهداشت و درمان یک تصمیم مدیریتی است و باید به آن احترام گذاشت و به طور قطع روسای بیمارستان های ما مطلع هستند که نباید در اینگونه تصمیمات مدیریتی دخالت کنند و اگر صحت داشته باشد که امیدوارم اینگونه نباشد، به معنای اعتراض به فرماندهی جنگ سلامت و تخطی از مسئولیت است.

وی همچنین در توصیه ای به رسانه ها تاکید کرد: هرگونه ایجاد حاشیه برای یک تصمیم مدیریتی نه تنها شرایط مدیریت کرونایی در استان و به خصوص شهرستان آمل را سخت تر می کند بلکه منجر به تخریب عملکرد کادر درمانی و همچنین دلسردی این بخش می شود که به سختی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شهرستان آمل بیش از هر نقطه دیگری در مازندران به آرامش در فضای بهداشتی و درمانی نیازمند است و همه باید دست به دست هم کرونا را شکست بدهیم .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کادر درمانی ما طی بیشتر از ۱۰ ماه گذشته با جان و دل در حال خدمت به بیماران در سخت ترین شرایط هستند تاکید کرد: لازم است همگان از جمله رسانه ها همچون گذشته تمامی تلاششان را وقف آگاهی بخشی به شهروندان درباره خطرات ویروس کرونا و راه های مقابله با آن کنند.
روز گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی حکمی دکتر احمدعلی رمضانی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرد که با استعفای دسته جمعی روسای چهار بیمارستان این شهرستان همراه بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار