اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 11 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 01 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 11 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در11 آذر بشرح زیر است:

18 دی ماه پایان مهلت طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت ها در مازندران

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران ، گفت: مهلت اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ ها تا 18 دی ماه است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رخیم باقری با اعلام این خبر، گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت های روسوبی به مدت 2 ماه از تاريخ 18 آبان ماه تا 18 دی ماه سال 1399 بوده و این مدت قابل تمديد نمي باشد.

وی محل مراجعه شهروندان براي ترخيص موتورسيکلت را دفاتر پليس + 10محل سکونت هر فرد اعلام کرد و افزود: مدارک لازم براي ترخيص موتورسيکلت ، سند مالکيت موتورسيکلت ، قبض (رسيد) پارکينگ و کارت ملي مالک است.

سرپرست پلیس راهور مازندران، اظهار کرد: مدارکی که براي متصرف موتورسيکلت که نام وي در قبض پارکينگ قيد شده شامل سند مالکيت يا وکالت نامه يا فروش نامه، قبض ( رسيد پارکينگ ) و کارت ملي متصرف است که باید به همراه داشته باشد .

سرهنگ باقری افزود: موتورسیکلت های توقيفی دارای شکايت ثبت شده در سيستم باید پس از رفع شکايت با دستور قضائي برای ترخيص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

وی هزينه هاي پارکينگ ها را براساس نرخ مصوب سال 1394 اعلام کرد و افزود: اين طرح موتورسيکلت هاي بالاي 250 سي سي را شامل نمي شود و داشتن گواهينامه رانندگي موتورسيکلت، بيمه نامه شخص ثالث، فاقد پلاک يا داراي پلاک قديم از الزامات اين طرح نمي باشد و ترخيص آنها تا پايان زمان طرح بلامانع است.

 

--------------------------------------------------

 

پلمب 273 واحد صنفی در مازندران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران از پلمب 273 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح محدودیت های ناشی از مقابله با بیماری کرونا در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نعمت الله آزادی در حاشیه بازدید از روند اجرای محدودیت های تردد شبانه و محدودیت های ترافیکی برای مقاله با بیماری کرونا در شهرستان های ساری، قائم شهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: تنها راه ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه و مشارکت همگانی مردم با احترام به تصمیم مسئولان است .

وی از اجرای طرح های انتظامی در این رابطه خبر داد و با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان تصریح کرد: با افرادی که نسبت به سلامتی افراد جامعه بی تفاوت باشند برخورد قاطعانه ای صورت خواهد گرفت .

سرهنگ آزادی، خاطرشنان کرد: در اجرای این طرح از 900 هزار واحد صنفی در سطح استان بازدید شد که به 16 هزار و 151 واحد صنفی تذکر داده شد و 273 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با شاره به محدودیت های تردد در استان مازندران، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون از ورود 28 هزار خودروی غیر مجاز به شهرهای استان جلوگیری شد و بیش از 3 هزار خودرو نیز به دلیل تخلف از مقررات ایجاد شده اعمال قانون شدند.

سرهنگ آزادی اعمال قانون 3 هزار 319 خودرو به دلیل تردد های غیر مجاز در اجرای طرح محدودیت تردد شبانه در استان نیز به خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم در این طرح در هفته های آتی شاهد کاهش قابل توجه از میزان ابتلاء و فوتی افراد به این ویروس و ریشه کنی کامل آن در جامعه باشیم.

 

--------------------------------------------------

 

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که ببا ایجاد در گاه جعلی ثبت نام استخدامی یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرد ه بود خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق یکی از کانال های مجازی، مووضع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، افزود: متهم که با ایجاد درگاهی جعلی در یکی از کانال های مجازی با عنوان "ثبت‌نام استخدامی " کاربران را به درگاه جعلی پرداخت های بانکی هدایت و پس از دریافت اطلاعات آنان اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می کرد، شناسایی کردند.

سرهنگ خورشاد، تصریح کرد: با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، متهم که ساکن یکی از استان های مرکزی کشور بوده پس از هماهنگی های قضائی توسط ماموران دستگیر شد.

وی در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز وجه از حساب 40 نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه به شهر

masoud pashna, [۰۱.۱۲.۲۰ ۱۸:۲۴]
وندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

 

--------------------------------------------------

 

سارق باغات و مزارع کشاورزی در بابل دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری سارق باغات و مزارع کشاورزی با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چنیدن فقره سرقت محصولات و تجهیزات از باغات و مزارع کشاورزی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرتسان بابلی، افزود: در این راستا ماموران پاسگاه انتظامی زرگر شهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در بازجویی به عمل آمده به 11 فقره سرقت محصولات و تجهیزات از باغات و مزارع کشاورزی در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد .

 

--------------------------------------------------

 

دستگیری سارق قطعات خودرو در ساری

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از شناسايي و دستگيری سارق قطعات داخلی خودرو با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"ناصرعلی صفر پور"، در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی سرقت قطعات یک خودرو در یکی از خیابان های ساری تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستا ساری، تصريح کرد : ماموران با انجام تحقیقات پلیسی به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بوده است مظنون شدند.

سرهنگ صفر پور ، خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی، در اقدامی غافل گیرانه متهم دستگیر شد و بازجویی به عمل آمده به 8 فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرسان طی یک هفته گذشته اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.

 

--------------------------------------------------

 

کشف 18 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 18 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم محمدی " در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: به منظور برقراری امنیت و آرامش عمومی طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف مقابله با سرقت و کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی موفق به شناسایی و دستگیری4 سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ محمدی از کشف 950 گرم مواد مخدر در این عملیات خبر داد و خاطر نشان کرد: این متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 18 فقره سرقت اماکن، منزل و سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در پايان از همکاري صميمانه مردم قدرانی کرد و گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

 

--------------------------------------------------

 

توقیف 2 خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف 2 خودروی حال 3 و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بنفشه ده با همکاری ماموران جنگلبانی شهرستان با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهمان را در حین حمل چوب با 2 خودروی نیسان در یکی از محورهای روستایی این شهرستان مشاهده کردند .

وی از توقیف خودروهای مورد نظر در اقدامی عملیاتی خبر داد و خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروهای این افراد در مجموع 3 و نیم تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگ های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست

masoud pashna, [۰۱.۱۲.۲۰ ۱۸:۲۴]
محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------------

 

عاقبت تلخ لیلا و کامران

گاهی برخی برای عزیزترین های خود سرنوشتی را رقم می زنند که به ذهن بدترین آدمها و تبهکارترین افراد هم خطور نمی کند...

والدین لیلا افراد ساده با اعتقاداتی خرافی که کمتر کسانی باورشان را پذیرا بودند. اعتقاد به جادوگری، تاثیر دعا و فال گیری در زندگی دیگران و حتی بخت و اقبال و ... از مهمترین ویژگی این خانواده بود.

لیلا دختری مظلوم، ساده و مهربان بود، وی بدون این که تاثیری در سرنوشت و یا حتی فرصتی برای تصمیم گیری در مورد آینده خود داشته باشد با اراده والدین و خاله و خانواده خاله در 14سالگی به نامزدی پسرخاله خود که 6 سالی از وی بزرگتر بود در آمد.

لیلا در نهایت سادگی و مظلومیت در 15سالگی وارد خانه بخت شده و در 16سالگی حس مادری را تجربه کرد.

خاله لیلا سه عروس دیگر نیز داشت که بزرگتر از لیلا و نسبت به وی به عنوان نوعروس خانواده از حس حسادت عجیبی برخوردار بودند. به همین دلیل سه نفری با همدیگر علیه وی جبهه گیری کرده و با شیوه ای بسیار نرم وآرام شروع به تخریب لیلا نزد همسر و مادر شوهرش می کردند.

در اندک زمانی وضعیت چنان برای نوعروس سخت و غیر قابل تحمل شد که گاهی در پی بی توجهی و نا مهربانی های همسر و مادرش شب ها را با اشک ریختن سر می کرد، لیلا چنان مظلوم و آرام بود که نمی دانست دلیل آن همه بی رحمی چیست و یا از چه کسی ضربه می خورد و علاوه بر سوء ظن ها، تهمت های اطرافیان امانش را برید، اما بخاطر تنها پسرش کامران و همچنین آبروی خانوادگی خود شرایط بد را تحمل می کرد.

اما تیره روزی لیلا به همین جا ختم نمی شد، همسرش در پی توطئه های اطرافیان با سوء ظن به لیلا، شروع به خیانت به وی نمود، لیلا از این ماجرا بو برده بود اما جرات نمی کرد با همسرش در این رابطه صحبت کند.

پدرکامران از لیلا جدا شد و کمی بعد با ازدواج مجدد خود سایه نامادری را بر روی زندگی وی پهن کرد، پدر و نامادری کامران بعدها برای توجیه رفتار خود در خصوص طلاق مادر و ازدواج مجدد شان خود را مجبور به تحویل جملاتی دروغین به وی در خصوص خیانت های نا کرده مادرش دیدند.

دروغ هایی که در عمل باعث ایجاد طغیان در ذهن کامران می شد، کامران از مادرش متنفر شد، وی حتی در جلسات دیداری که به درخواست مادر و دستور قاضی پرونده ترتیب داده می شد از دیدن مادردر همان خردسالی خودداری کرده ویا نسبت به وی پرخاشگری می کرد.

لیلا در نهایت پس از چندین بار دیدن چنین صحنه هایی از پسرش دل سرد شد و ترجیح داد هیچ وقت درخواست دیدار فرزندش را ندهد.

بعد از 9 سال از آخرین دیدار لیلا و کامران اکنون لیلا وارد زندگی جدیدی شده و پسری دو ساله داشت، به پیشنهاد یکی از اقوام مشترک که عروسی پسرش بود ترتیبی داده شد تا لیلا در عروسی شرکت کرده و مخفیانه کامران را در جمع ببیند، بی برو برگرد از این پیشنهاد استقبال کرد.

صاحب مراسم عروسی از لیلا قول گرفت که عروسی تنها پسرش را به محل دعوا و درگیری تبدیل نکند، به همین خاطر وی باید در گوشه ای نشسته و به حرکات و چهره زیبا و قد و قامت رعنای پسرش نگاه می کرد و حق نداشت که خود را به کامران نشان داده و یا معرفی کند، تا مبادا اتفاق بدی رخ دهد.

لیلا در جشن عروسی هنگام جشن و پایکوبی در گوشه ای نشست و تحت نظر چند نفر از نزدیکانش به رقص و پایکوبی کامران خیره شد، کامران بلند بالا و مرد شده بود، وی هرچند نتوانست درس بخواند و بخاطر مشکلات خانوادگی تبدیل به فردی پرخاشگر و عصبی شده بود، اما در کارگاه زیر نظر پدر مشغول کار بود و پدر سعی می کرد هوادارش باشد.

لیلا با دیدن جگرگوشه خود بعد از سال ها درد و رنج دوری ضربان قلبش به یکباره بالا رفت، رنگ چهره اش تغییر کرد، پسر 16ساله ای که در وسط مهمانان با حرکات موزون می رقصید پسر وی بود، پسری که در 2 سالگی دست بی رحم روزگار وی را از مادرش جدا کرده و بی رحمی های اطرافیان وی را از مادر بیزار کرده بود.

اکنون مادر در نزدیکی های وی بوده و کامران از این قضیه بی خبر بود، کامران شادی کنان به اتفاق پدرش همچنان می رقصید و لیلا آنها رانگاه می کرد، نامادری کامران در گوشه ای به این صحنه نگاه می کرد.

از نظر لیلا این زندگی حق وی بود، حقی که در آغاز راه از وی گرفته بودند، در فکر و ذهن لیلا آشوب بود و لحظه به لحظه این آشوب بیشتر می شد، بدنش گرم و گرم تر شد، این گرما هرچه که بود به گرمای دیدار مادر با پسر نمی رسید که مادر را از پا در آورد.

لیلا بر سر قولش بود و با اختیار و اراده اش بر نظم عروسی هیچ آسیبی وارد نکرد، اما طاقت لیلا هم اندازه ای داشت، متاسفانه بلافاصله پس از پایان موزیک و رقص کامران، لیلا بی حال بر روی زمین افتاد واین اتفاق در

کنار تماس با اورژانس سبب جلب توجه همه با انتقال لیلا به بیمارستان شد، متاسفانه لیلا بر اثر سکته ....

نظر کارشناس:

حسادت یکی از رفتارهایی است که بر روابط میان فردی تاثیر منفی و مخربی دارد مخصوصا زمانی که تبدیل به کینه و نفرت نسبت به طرف مقابل گردد.

این رفتار معمولا از سوی کسانی سر می زند که مدام در پی مقایسه خود با دیگران می باشند، وقتی افراد خود را با دیگران مقایسه کرده و این مقایسه تبدیل به خود کم بینی و احساس حقارت در فرد گردد، سبب می شود تا چنین فردی در پی جبران کمبودهای خود برآید.

اگر در صدد رفع کمبودهای خود با تلاش و جدیت برآید به احتمال زیاد به روابط خود با دیگران و یا به دیگران آسیبی نخواهند رساند، اما وقتی خود را عاجز از رفع نقایص و کمبودهای خود ببیند به احتمال زیاد در پی ضربه زدن به طرف مقابل برمی آید.

این بدترین حالتی است که می شود تداعی نمود، چرا که آزار روحی و روانی فراوانی را برای طرف مقابل به همراه خواهد داشت.

گاهی افراد حقیر برای رسیدن به هدف خود در صدد حذف رقیب خیالی و فرضی خود برمی آیند، حال این حذف کردن به هر قیمتی که باشد.

در حذف لیلا آسیب های فراوانی بر لیلا، فرزند دلبندش کامران و حتی همسر سابقش وارد شد، احساس شکست از یک رابطه و عواقب روانی آن برای لیلا و همسرش مخصوصا برای لیلا که در سنین نوجوانی و آغاز جوانی قرار داشت بسیار سخت و درد آور بوده است.

چگونگی رفتار با فرزند طلاقی که مجبور به جدایی دائمی از مادر واقعی خود شده در حالی که باید سایه نامادری را به عنوان مادر واقعی بر سر خود تداعی می نمود و طعم تلخ جدایی از فرزند دلبند برای لیلا مشکلاتی بود که زندگی را برای این سه نفر سخت و سخت تر کرد.

یکی از بدترین شرایط برای فرزندان طلاق چه در کودکی و چه در دوران نوجوانی این است که والد حاضر و سرپرست و اطرافیانش برای توجیه جدایی از والد غائب به بدگویی از وی با نسبت دادن تهمت هایی نزد فرزند بپردازند.

این روند باعث دلخوری شدید از والد غائب، ایجاد سوالاتی در ذهن فرزند علیه والد غائب و همچنین تعارض های درونی در وی شده که فکر و ذهنش را برای مدت های طولانی به خود معطوف کرده و از وی فردی کم حوصله و بی صبر و حتی پرخاشگر می سازد.

این روند رفتار به هیچ وجه به نفع فرزندان طلاق نبوده و جا دارد که والدین پس از جدایی علاوه بر این که بدگویی علیه والد غائب و یا انداختن تقصیر و گناه رویدادها بر گردن هر یک از طرفین، خود مسئولیت بسیاری از عواقب را پذیرفته برای القاء احساس آرامش به فرزند و یا فرزندان خود اقدام به ایجاد نگرش مثبت نسبت به والد غائب در ذهن آنان (فرزندان) نمایند.

نگرش مثبت نسبت به والدین در ذهن فرزند با بیان شایستگی ها و نکات مثبت شخصیتی والدین ایجاد می شود، بسیاری از وقایع را فرزندان دیده و بسیاری دیگر را از زبان دیگران می شنوند، در صورت نگرش منفی به والدین بویژه پس از طلاق که سبب تحمل درد و رنج فراوان برای فرزندان و دیگر اعضای خانواده می شود کودکان و نوجوانان عذاب دو چندانی را تحمل کرده و بار روانی بالایی بر آنها حاکم خواهد شد.

نویسنده: قاسم گرجی-کارشناس اداره مشارکت عمومی و آموزش همگانی معاونت اجتماعی مازندران.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
خسته نباشن ابن عزیزان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار