مدیرکل فرودگاه های استان مازندران از نصب سامانه کمک ناوبری آی ال اس در فرودگاه دشت ناز ساری در دهه‌ی فجر خبر دادو گفت: با این سامانه امنیت مسافران با افزایش دید خلبانان در شرایط بد جوی تامین می شود.
کد خبر: ۹۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳ 05 January 2021

سعد الله وطن خواه از نصب سامانه کمک ناوبری آی ال اس در فرودگاه دشت ناز ساری خبر داد و اظهارکرد: این سامانه کمک می کند تا هواپیما در شرایط مختلف جوی و نامناسب با ایمنی کامل بر زمین بنشیند.

وی افزود: سامانه های کمک ناوبری آی ال اس( ILS) به خلبان در دید کافی برای فرود در شرایط جوی اثر گذار بوده و پس از یک سال و نیم انشالله در دهه فجر نصب و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه برای نصب این سامانه باید راه های روستایی را می بستیم و این کار را دشوار می کرد، ادامه داد: اما اکنون موفق به انجام آن شده ایم و کانال گذاری ها نیز انجام شده این سامانه به هنگام کاهش دید افقی به دلایل مختلف همچون وجود مه، باران، کولاک برف و پایین بودن ارتفاع ابر به فرود امن هواپیما کمک می کند و این امر موجب افزایش ایمنی مسافران خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: دید افقی استاندارد برای فرود هواپیما حدود 1800 متر است که با استفاده از این سامانه، در دید افقی 800 متری هم امکان فرود ایمن هواپیما فراهم می شود.

وطن خواه تصریح کرد: برای خرید، نصب و راه اندازی این سامانه ۲۰ میلیارد تومان و برای خرید زمین آن نیز ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایطی برای رونق پرواز در استان گفت: با توجه به شیوع کرونا مسافرگیری ۶۰ درصد انجام می شود و امیدواریم با بهتر شدن شرایط از ظرفیت کامل پروازی برای خدمات دهی به مردم استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار