‍ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بابلسر:
آزادسازی محور بابلسر - فریدونکنار در راستای ارتقای ایمنی و صیانت از حریم راه صورت گرفت .
کد خبر: ۹۳۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 06 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، نورالدین قاسم‌زاده با بیان اینکه؛ شهرستان بابلسر با دارا بودن موقعیت جغرافیایی ویژه از آمار ترافیکی بسیار بالایی برخوردار است افزود: مراکز تجاری بسیاری در محور بابلسر - فریدونکنار وجود دارد که عدم رعایت حریم راه از سوی برخی از آنان باعث کاهش ایمنی این محور شد.
قاسم‌زاده اظهارداشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محورها است.
وی با اشاره به اینکه؛ صاحبان این فروشگاه‌ها در گذشته بعلت عدم رعایت حریم راه و تصرف با حفاظ بتنی و فلزی و اخذ مبلغ به دلیل در اختیار گذاشتن پارکینگ خودروها، موجبات ترافیک شدید و تصادفات را فراهم شدند تصریح کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی در مورد ساخت و سازها غیرمجاز در حریم راه‌ها که منجر به تصادف‌های ناگوار و فوتی‌هایی شد، در این راستا اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به جهت افزایش ایمنی محور بابلسر - فریدونکنار برای کاربران جاده ای، طی دو مرحله از مجتمع های خدماتی و رفاهی خواستار رفع تصرف و آزادسازی حریم راه شد که متاسفانه توجه و اقدامی از سوی صاحبان آن صورت نگرفت. همچنین، پیرو بی‌توجه‌ای صاحبان این فروشگاه‌ها به دو مرحله اخطار کتبی، به ناچار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بابلسر با رجوع به مراجع قضایی و اخذ حکم قضایی برای اعمال قانون در ۱۴ دی ماه سالجاری با حضور مقامات مسئول برابر وظیفه ذاتی خود اقدام نموده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابلسر به تصادف شدید ۸ اسفند سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در برخورد یک خودرو با ۶ خودروی پارک شده دیگر در مقابل سیتی سنتر، متاسفانه به فوت یکی از افراد داخل خودرو منجر شد. همچنین، تصادف اخیر در کمربندی بابلسر که منجر به فوت ۵ نفر شد، از جمله تصادفاتی بوده است که با رعایت حریم راه‌ها و آزادسازی می توان دیگر شاهد و تکرار چنین حوادث ناگواری نباشیم.
نورالدین قاسم زاده در خاتمه یادآور شد؛ هم استانی های عزیز قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار