رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران از محدود شدن مجوزهای تردد خودرویی در استان خبر داد و گفت که از این پس فقط مجوزهای زرد رنگ صادره از استانداری ملاک جواز عبور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 06 January 2021

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران از محدود شدن مجوزهای تردد خودرویی در استان خبر داد و گفت که از این پس فقط مجوزهای زرد رنگ صادره از استانداری ملاک جواز عبور قرار می‌گیرد.

ایرنا ، سرهنگ نصرالله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در نشست امروز ستاد مقابله با کرونا مازندران مصوب شد که تنها خودروهایی که دارای برگه تردد زرد رنگ هستند می توانند از محدودیت های کرونایی عبور کنند.

وی گفت که تعدد و تعداد بالای مجوزهای صادر شده در استان برای تردد خودرویی سبب شده بود تا نیروهای پلیس سرگردان و خسته شوند.

ستاد مقابله با کرونا مازندران از اول آذر ماه همزمان با آغاز اجرای طرح محدودیت های جامع کرونایی برای تردد خودرویی در استان چند نوع مجوز مصوب کرده بود . یک نوع مجوز برای خودروهای بومی دارای پلاک غیربومی تعریف شده بود که فرمانداری ها با دریافت مدارک صادر می کردند. نوع دوم مجوز برای حل مشکلات تردد پرسنل و کارگران تولیدی و صنعتی و همچنین کارگران فصلی ساختمانی و کشاورزی بود که اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت متولی صدور آن شدند. علاوه بر این استانداری نیز در صورت درخواست دستگاه های دیگر و با تشخیص جاماندگی اقدام به صدور مجوز می کرد.

رییس پلیس راهور مازندران گفت : از ابتدای آذر ماه همزمان با تصمیم و ابلاغ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران ، پلیس در ۵۷ نقطه از استان تیم های خود را به صورت شبانه روزی مستقر کرد ، اما مهم ترین مشکل در این مدت مجوزهای زیادی بود که در اختیار رانندگان خودرو قرار داشت.

وی توضیح داد : انگار همه صاحبان خودرو در مازندران به طرق مختلف مانند کارت شناسایی ، برگه های ماموریت اداری یا برگه های مخصوص تردد از دستگاه های مختلف مجوز تردد در شرایط کرونایی اخذ کرده بودند و این وضعیت واقعا نیروهای ما را خسته کرده است.

سرهنگ بیگلری گفت : در نشست امروز با مسئولان ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تصمیم بر این شد که فقط خودروهایی که دارای برگه تردد زرد رنگ صادر شده از سوی استانداری و فرمانداری هستند ، حق تردد داشته باشند.

وی تاکید کرد : شهروندانی که برگه تردد زرد رنگ دارند باید آن را روی شیشه جلو سمت راست خودرو نصب کنند چون پلیس فقط با دیدن این برچسب اجازه ورود به داخل شهرها را می دهد ، در غیر این صورت خودرو به مدت یک ماه متوقف و اعمال قانون جریمه می شود.

سرهنگ بیگلری گفت : از امروز سختگیری ها در اعمال محدویت های تردد خودرویی در شهرهای مختلف مازندران بویژه در شهرهای وضعیت قرمز تشدید می شود و با هیچ کس هم تعارف نداریم، داشتن هر گونه برگه ماموریت اداری ، کارت های مختلف نیز اصلا ملاک ورود و خروج محسوب نمی شود و پلیس اصلا توجهی به این مدارک نمی کند.

طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

همچنین ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی است و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

جریمه ۵۴ هزار دستگاه خودرو

رییس پلیس راهور مازندران همچنین گفت که از ابتدای آذر ماه تا کنون ۵۴ هزار نفر از رانندگان خودروهای مختلف به علت عدم رعایت مصوبه کرونایی در استان اعمال قانون شده اند.

وی افزود که ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر از این رانندگان ، متخلفانی بودند که محدودیت تردد شبانه را رعایت نکردند و بعد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد تردد داشتند.

سرهنگ بیگلری همچنین گفت که از ابتدای آذر ماه تا کنون ۲۲۴ هزار دستگاه خودرو از ۶ نقطه ورودی مازندران به مبدا حرکتشان بازگشت داده شدند و اجازه ورود به استان نیافتند.

رییس پلیس راهور مازندران از شتاب بخشیدن به نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلفات در شهرهای استان خبر داد و افزود : در حال حاضر نصب دوربین ثبت تخلفات هوشمند در ۱۹۷ نقطه از شهرهای مختلف مازندران جانمایی و با همکاری نماینده فرماندار و نماینده راهور نقاط نصب دوربین ثبت تخلف هوشمند نهایی شده است.

وی افزود : اولویت در این زمینه نصب و فعال کردن دوربین هایی پلاک خوان است اگر چه در حال حاضر در ۲۳۹ نقطه از شهرهای استان دوربین نظارتی هم فعال است و لینگ این دوربین ها به اداره راهور چهار شهرستان بابل ، آمل محمود آباد و ساری متصل است و در این دوربین ها اگر تخلف رانندگی هم مشاهده شود ، مالکان خودرو به صورت دستی توسط پلیس راهور جریمه می شوند و پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار