مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وقوع طوفان ۹۴ کیلومتری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 21 January 2021

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وقوع طوفان ۹۴ کیلومتری در این استان خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طوفان شب گذشته، اظهار کرد: شدت این طوفان بین ۴۰ تا ۹۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی گفت: دشت ناز با ۹۴ کیلومتر بر ساعت بیشترین شدت طوفان و لاریجان آمل با ۴۰ کیلومتر بر ساعت کمترین شدت طوفان را داشته است، ساری طوفانی با شدت ۶۱ کیلومتر بر ساعت و قائمشهر نیز طوفان ۵۸ کیلومتر بر ساعتی را به خود دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران تصریح کرد: در بهنمیر سربندی شیروانی‌ها دچار آسیب شد که مجموعا ۸ واحد سربندی ساختمان آسیب دید که با کمک هلال احمر اقدامات لازم انجام شد و صبح پنجشنبه در فرح آباد نیز بر اثر شدت باد شکستگی درخت اتفاق افتاد.

احمدی با اشاره به اینکه عوامل راهداری و امدادی در مسیر ها مستقر هستند، خاطرنشان کرد: ورودی های به مناطق کوهستانی را بستیم و از ورود گردشگران، طبیعت گران و مردم به مناطق کوهستانی به دلیل مشکلات احتمالی در تردد و ماندن در راه ها به دلیل بارش برف ممانعت به عمل می آید.

وی در توصیه به مردم گفت: در مصرف بهینه سوخت مدیریت کنند و همچنین به دهیاری ها شهرداری ها نیز دستور آماده باش صادر شده و به کشاورزان نیز توصیه شد تا باقیمانده مرکبات را از درخت ها برداشت کنند و نهال های کوچک را نیز مورد حفاظت قرار دهند، همچنین پرورش دهندگان ماهی نیز به دلیل گل الود شدن آب رودخانه ها نیز دقت کرده و مرغداری‌ها نیز به دلیل قطعی برق نیز اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به کاهش ۱۵ درجه ای دما، افزود: در مناطق کوهستانی ازجمله در ارتفاعات رامسر بارش برف را شاهد هستیم و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز دیده می شود، با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران در ارتفاع ۱۰۰ متری نیز بارش برف داریم که در این راستا مناطق ساحلی و جلگه ای و شهرها نیز برف را رویت خواهد کرد اما ممکن است بر زمین ننشیند و این وضعیت تا فردا بعد از ظهر جمعه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار