امیر مومنان فرمودند: ینزل الصبر علی قدر المصیبة... بین مصیبت و اندوهی که به آدمی می رسد تناسب کامل وجود دارد و حتی دردمند و مصیبت زده قبل از آنکه گرفتار شود به لطف و عنایت خداوندی ظرفیت تحمل آن را به دست آورده است.
کد خبر: ۹۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 22 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، خبرهای واصله حاکی از فشار حداکثری برخی بخشداران و دهیاران بر مساجد و محافل دینی جهت عدم برگزاری ولو با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی است/ باید سلامت‌بهداشتی و سلامت‌اخلاقی و اجتماعی را درکنار هم قرار داده و تامین نمود.

خطابه اول
در ابتدای این خطابه، خود و همه عزیزان مخاطب را به تقوای الهی و حفظ حریم پروردگار دعوت می کنم. امیر مومنان در تذکری فرمودند: تنزِل المئونةُ علی قدرِ المئُونة... یاری و کمک خداوند به میزان مشکلات و گرفتاریها بر انسان فرود می‌آید. این از شگفتی‌های وجود آدمی است که در صورت شکیبایی و صبر به بزرگی همه عالم توسعه پیدا می‌کند و با هر تحمل، دریچه جدیدی از استقامت و پایداری به روی او گشوده می‌شود. انسان استعداد بالقوه فراوانی دارد و هنگامی که در مسیر فعلیت بخشیدن به آنها قرار می‌گیرد آنچنان ظرفیتها بالا و بالاتر می رود که درد و درمان برای او مفهوم واحدی پیدا می‌کند و ظرف وجودش گسترده‌تر می‌شود. شاید به همین جهت بود که پیامبر اسلام فرمود: ما اوذی َ نبیٌّ بمثل مااوذیت... هیچ پیامبری به مثل من اذیت نشده است و با این وجود از شادابی و نشاط او نیز در مسیر بندگی و انجام وظایف و رسالت کاسته نشد. و این نشاط آن بود که به لطف خداوند از بسط وجود ای منحصر به فرد و شرح صدر لازم برخوردار شده است. در حکمت دیگری امیر مومنان فرمودند: ینزل الصبر علی قدر المصیبة... بین مصیبت و اندوهی که به آدمی می رسد تناسب کامل وجود دارد و حتی دردمند و مصیبت زده قبل از آنکه گرفتار شود به لطف و عنایت خداوندی ظرفیت تحمل آن را به دست آورده است.

خطابه دوم
در آغاز خطابه دوم همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت نموده و نکات ذیل را یادآوری می نماید: ۱.سالروز رحلت همسر شایسته امیرالمومنین حضرت_‌ام‌البنین را گرامی داشته و از همه مادران و همسران شهدا که با تأسی به این بانوی ارزشمند قدم های بلندی در عرصه ایثار برداشتند تقدیر می نماییم. ۲.ضمن تشکر از همه عزیزانی که در ایام‌_فاطمیه با حفظ دستورالعمل‌‌های_‌بهداشتی در مساجد، منازل و هیئت‌ها مجالس آن حضرت را اقامه نموده و یا موکب برپا کردند، در آستانه ورود به ایام ولادت_‌حضرت‌‌زهرا(س) و نیز ایام دهه‌‌مبارک‌‌فجر قرار داریم و شایسته است مقدمات لازم را برای اقامه جشن‌های باشکوه با حفظ مقررات بهداشتی فراهم نموده و از برکات آن بهره مند شویم. ۳.اگرچه ترامپ با خفت و خواری کاخ سفید را ترک و نتیجه سیاست فشار حداکثری را که نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه برای جهان معاصر اعمال نمود را چشید ولی این بدین معنا نیست که رییس‌‌جمهور_جدید‌آمریکا سیاست دیگری در مقابل سیاست ترامپ برمی‌گزیند به گونه ای که برای برخی در کشور مایه امید را فراهم نموده و دائماً چشم خود را به آن بدوزند بلکه همان سیاست با کمی تغییر جزئی و سطحی بلکه چه بسا شدیدتر ادامه پیدا خواهد نمود و روحیه استکباری خود را بیش از گذشته نشان خواهد داد. ۴.خبرهای واصله از بخش‌ها و روستاهای شهرستان بابل حاکی از فشار‌حداکثری از سوی برخی از بخشداران و دهیاران بر مساجد و محافل‌‌دینی جهت عدم برگزاری، ولو با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی است و این امر گلایه و ناراحتی جدی مومنین و عزیزان روحانی این مناطق را فراهم نموده است. بدون شک رعایت مسائل‌‌بهداشتی و سلامت امروزه در اولویت می‌باشد، اما سلامت‌‌اخلاقی و اجتماعی جامعه هم دارای اهمیت زیادی است. فرق این امور این است که مقطعی بوده و آن یک امری دائمی است و نمی‌شود به بهانه سلامت، موضوعات دیگر را فدای آن نمود بلکه باید هر دو را در کنار هم قرار داده و تامین نمود. ۵.باتوجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه بلند ناهیان از منکر، بدین وسیله شایسته می‌دانم از اقدام ارزشمند پاسدارغیور جناب آقای مجتبی مقنعی طبری جهت نهی از منکر تقدیر نموده و از خداوند متعال مزید توفیق ایشان را خواستارم.

جمعه، ۳ بهمن ۹۹.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار