تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در پنجاه و هفتمین دوره رقابت های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک ـ آمریکا، بیش از نیمی از سهمیه های پیش بینی شده را بدست آوردند.
کد خبر: ۹۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 13 September 2015
به گزارش تابناک یزد، در رقابت های کشتی فرنگی این دوره، ورزشکاران 68 کشور حضور داشتند که از 16 تا 19 شهریور با هم رقابت کردند. تیم کشتی ایران که مدافع عنوان قهرمانی بود در پایان این رقابت ها با نقره رضایی و 2 برنز قادریان و اخلاقی به همراه پنجمی عبدولی با 31 امتیاز به عنوان چهارمی بسنده کرد و روسیه با یک طلا ، 4 برنز و 45 امتیاز قهرمان شد، آذربایجان و اوکراین هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

فرنگی کاران ایران در وزن های 98، 85 و 75 کیلوگرم سه سهمیه المپیک گرفتند و برای تصاحب 3 سهمیه باقی مانده، باید به مسابقات گزینشی بروند. شاید بتوان گفت مهمترین اتفاق این دوره باخت و خارج شدن سوریان از کورس قهرمانی بود؛ دست نابغه کشتی فرنگی کشورمان که انگیزه زیادی برای تکرار قهرمانی های خود داشت با اخطارهایی که به زعم کارشناسان ناعادلانه بود حتی از برنز هم دور ماند.

و اما تیم ملی کشتی آزاد ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان در این رقابت ها شرکت کرده بود موفق شد از عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود دفاع کند. آزادکاران در این رقابت ها از مجموع 6 سهمیه المپیک توانستند، در وزن های 57، 65، 74، 86، 97 سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند و فقط در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.

تیم ایران در مجموع با 2 نقره یزدانی و رحیمی، 2 برنز محمدی و کریمی و 2 عنوان پنجمی طحان و قاسمی، پس از روسیه به عنوان نایب قهرمان رقابت ها دست یافت.

حسن یزدانی آزادکاری که نخستین حضور خود را در رقابت های قهرمانی جهان تجربه کرد یکی از بهترین های ما بود که اغلب رقیبانش را با ضربه فنی شکست داد و امید کسب مدال طلا بود با این حال در فینال مقابل تجربه حریف روس که قهرمانی بازی های اروپایی را در کارنامه داشت کشتی را واگذار کرد و همچنین با باخت حسن رحیمی در فینال، تیم کشتی آزاد در حسرت مدال طلای این رقابت ها ماند.


خبرگزاری صدا وسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار