کد خبر: ۹۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 15 February 2021

مهر، مهدی رازجویان شامگاه دوشنبه در جلسه ساماندهی پسماند شرق استان مازندران، افزود: توسعه کارخانه کمپوست بهشهر به عنوان کارخانه کمپوست ناحیه شرق استان مازندران، مشکلات پسماند و زباله شهرستان‌های نکا و گلوگاه را نیز کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله در استان مازندران به صورت پیش‌فرض در شهرستان نکا انجام خواهد شد، افزود: مقررات قانون هوای پاک جهت صدور مجوز مرکز جمع‌آوری ضایعات باید اجرا شود.

رازجویان با اشاره به تسریع عملیات اجرایی ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری نیز اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریت استان بر این است تا این پروژه‌ی بزرگ تا قبل از اتمام دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ‌سازی در جامعه، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدا می‌تواند منجر به کاهش تولید زباله در استان گردد.

وی افزود: ساماندهی زباله‌گردها و مراکز جمع‌آوری ضایعات و همچنین آموزش تفکیک زباله به شهروندان می‌تواند باعث انجام شدن هر چه بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا گردد.

رازجویان ادامه داد: بهره‌برداری از کارخانه زباله سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن که در چند ماه اخیر انجام شده و همچنین پروژه‌ی لندفیل قائم‌شهر، مشکلات پسماند و زباله در استان را کاهش چشم‌گیری داده است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر رعایت اصول زیست‌محیطی در ساخت پروژه‌های حوزه پسماند در استان، اظهار داشت: برای کاهش مشکل زباله مازندران باید نگاه استانی به این معضل شود لذا تأسیس سازمان مدیریت پسماند استان نیز در همین راستا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار