کد خبر: ۹۴۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 16 February 2021

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:

ما ظرفیت‌های خوبی در خصوص زمینهای زراعی، کشاورزی، جنگل، منابع آبی، دریا و مرکبات را داریم ولی متاسفانه آن گونه که شایسته است نتوانستیم از این منابع استفاده کنیم.

منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میاندورود و رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود ؛ با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل حوزه انتخابیه بنده مربوط به بخش کشاورزی است افزود:

متاسفانه از ظرفیت های موجود در استان مازندران به نحو احسن استفاده نشده است نمایندگان استان مازندران در تلاش برای  رفع مشکلات کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوط به محصولات کشاورزی است.

وی بیان کرد:
استان مازندران رتبه اول را در تولید برنج کشور دارد حدود ۴۲ درصد برنج کل کشور را استان مازندران تامین می کند ولی متاسفانه کشاورزان در بخش تهیه نهاده های کشاورزی و همچنین قیمت ها با مشکل جدی روبرو هستند قیمت برنجی که از کشاورز خریداری می کنند حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان است ولی ما شاهد هستیم که همان برنج در بازار با نرخ ۴۰ هزار تومان فروخته می شود که در این بین واسطه ها بیشتر از کشاورزان سود می کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زیر ساخت‌ها با مشکل جدی در استان مازندران روبه‌رو هستیم عنوان کرد:

این استان ، استان پر بارانی است ولی در خصوص جمع آوری آب های سطحی توانستیم فقط ۱۱ درصد این آبها را جمع کنیم.

زارعی تصریح کرد:

ما نمایندگان استان مازندران از عملکرد دولت و نگاه آن نسبت به این استان گلایه داریم زیرا نتوانستند به صورت کافی و لازم از ظرفیت های این استان استفاده کنند.
ما ظرفیت‌های خوبی در خصوص زمینهای زراعی، کشاورزی، جنگل، منابع آبی، دریا و مرکبات را داریم ولی متاسفانه آن گونه که شایسته است نتوانستیم از این منابع استفاده کنیم اگر مجمع نمایندگان این استان به داد کشاورزان نمی‌رسیدند و جلوی ممنوعیت صادرات مرکبات را نمیگرفتیم شرایط بدتر میشد./خبرگزاری خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار