اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 28 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 17 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 28 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 28 بهمن بشرح زیر است:

آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزاد سازی 60 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 50 میلیارد ریال در شهرستان بهشهر خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و کشاورزی در "بهشهر"، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و ساختمان های احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

سردار میرزایی، تصریح کرد: در این عملیات 60 هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 8 پرونده قضائی تشکیل و در اختیار مرجع قضائی گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

سردار میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از مردم خواست که قبل از خريد و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن استعلام کنند.


-----------------------------------------------------------------


آزاد سازی اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد سازی بیش از 4 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ناصر علی صفر پور" اظهار داشت : به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی ، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی های قضائی و همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی چندین مورد از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری غیر مجاز که زمینخواران اقدام به دیوار کشی و ساخت بناهای نیمه کاره در آن کرده بودند را شناسایی کردند .

وی با بیان این که در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده در این زمین ها تخریب شدند، گفت : با اجرای این طرح بیش از 4 هکتار از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي ساری، خاطر نشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است ، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود .

وی در خاتمه از شهروندان خواست: قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا ، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونهساخت و ساز اقدام کنند.


------------------------------------------------


کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در ساری

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 300 قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 1 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمد محدپور در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی بر حسب وظیفه ذاتی خود در خصوص پیشگیری از جرائم اقتصادی و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یکی از اماکن دپوی کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از شناسایی انبار کالای قاچاق و هماهنگی قضائی در بازرسی دقیق از آن 300 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان حدود 1 میلیارد ریال برآورد کرد.

سرهنگ محمدپور ضمن بیان خبر دستگیری یک قاچاقچی کالا در این اقدام،تصریح کرد: در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطرنشان کرد: ورود غیر مجاز کالای خارجی به کشور و توزیع آن در میان شهروندان تهدیدی جدی برای تولیدات داخلی و در نهایت آسیب زننده بر اقتصاد کشور می باشد،بنابراین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فرصت طلبی از سوی قاچاقچیان کالا موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------


دستگیری سارق اماکن خصوصی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، ماموران کلانتری 11 سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیرکردند.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 15 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.


------------------------------------------------


کشف 2 و نیم تن چوب جنگلي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از توقيف دستگاه خودروی نیسان با 2تن و 500 کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محمد زمان شالیکار"در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي کسب خبری مبني بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب قاچاق، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود : ماموران پس از هماهنگي قضائي ، خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 و نیم تن چوب جنگلي که به صورت غیر مجاز از جنگل های بالادست این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح کرد : ضمن تحویل محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی یک قاچاقچی چوب نیز در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ شالیکار در خاتمه از مردم خواست : در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------


دستگیري 2 سارق منزل در بابلسر

فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری 2 سارق منزل با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین زارع" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات میدانی و تعقيب سرنخ‌ها 2 سارق حرفه ای را در این رابطه شناسايي و پس از هماهنگی قضائی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ زارع بیان داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی ها به 10 فقره سرقت منزل در شهرستان بابلسر اعتراف كردند.

وی از معرفي سارقان به مرجع قضائي خبر داد و در پايان و از شهروندان خواست:ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


------------------------------------------------


پلمب 17 واحدصنفی متخلف در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از پلمب 17 واحد صنفی متخلف در راستاي اجراي طرح پيشگيري از شيوع ويروس كرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "سرهنگ غلامرضا جعفری" با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگيري از وقوع تخلفات و جرايم صنفي طرح تشديد کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این ماموریت ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان از چندین واحد صنفی این شهرستان از جمله واحدهای صنفی سلامت محور بازدید کردند .

سرهنگ جعفری، از پلمب 17واحد صنفی متخلف در اجرای این طرح خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی جویبار ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح های نظارتی و کنترلی صنوف و با توجه به گسترش بیماری کرونا از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی صنوف، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.


------------------------------------------------


خودروی حامل 7کیلوگرم مواد افیونی در چالوس متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری عامل افیونی وکشف 7 کیلومواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر،اظهار داشت:ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر توسط یکی از سوداگران حرفه ای مرگ،موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی متهم در حال جابجایی مواد مخدر با خودروی شخصی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی خودروی متهم را در اقدامی غافلگیرانه توقیف و در بازرسی از آن 7 کیلو و350 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند .

فرمانده انتظامی چالوس افزود: ماموران پس از دستگیری متهم و تشکیل پرونده ، وی را به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ خسروی در خاتمه خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدربه دلیل ویژگی آسیب زایی آن برای فرد،خانواده و جامعه یک وظیفه همگانی است ،بنابراین در صورت اطلاع ویا مشاهده هرگونه فرصت طلبی از سوی سوداگران مرگ موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------


سارق مغازه با10فقره سرقت در گلوگاه دستگیرشد

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای مغازه با 10فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده"، در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد مغازه ها در سطح شهرستان گلوگاه بررسي موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .

سرهنگ حسن زاده، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازجويي به عمل آمده پرده از راز 10 فقره سرقت مغازه درسطح این شهرستان برداشت.

جانشین انتظامی استان با بيان اينکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی محل کسب و فعالیت خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار