کد خبر: ۹۴۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 17 February 2021

ایرنا ، مصطفی عباس نژاد شانی مدیرعامل مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی « پیوند » است . او سال ۷۲ به عنوان یک کارگر ساده و روز مزد در مرغداری مشغول به کار شد و پس از ۲۷ سال تلاش و پشتکار شبانه روزی توانست به درجه ای از تولید دست یابد که از سایر رقبای خود در کشور پیشی بگیرد.

این تولید کننده جوان که متولد ۱۳۵۸ است ، اکنون چهلمین سال زندگیش را پشت سر گذاشته است. عباس نژاد شانی که تنها تا مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرد ، می گوید که به دلیل مشکلات مالی و این که باید کمک کار خانواده در تامین معاش می شد ، مجبور شد تحصیل را کنار بگذارد و از سن ۱۴ سالگی به عنوان کارگر ساده در یک مرغداری مشغول کار شود. او بعد از چند سال که به صورت شبانه روزی در مرغداری کارگری کرد ، به این فکر افتاد که برای خودش مرغداری راه اندازی کند ، ولی نه بودجه این کار را داشت و نه در سن و سالی بود که بتواند مراحل قانونی تحقق چنین آرزویی را طی کند.

این تولید کننده نمونه بابلی می گوید که برای رسیدن به آرزویش منتظر تامین بودجه و رسیدن به سن قانونی نماند. « ابتدا با پولی که از محل درآمد کارگری جمع کرده بودم ، یک سالن ۲ هزار قطعه ای اجاره کردم. هنوز نوجوان بودم و خیلی ذوق و شوق داشتم. مرغداری شده بود تمام زندگیم . با اجاره سالن اولین کاری که کردم این بود که ظرفیت تولید را افزایش دهم . برای این کار هم باید به دنبال سالن های بزرگ تر می رفتم . کار را به همین ترتیب ادامه دادم . به مرور سالن های بزرگ تری اجاره کردم تا این که ظرفیت خودم را به اجاره سالن ۴۰ هزار قطع ای اجاره ای رساندم ».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار