اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 29 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 17 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 29 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 29 بهمن بشرح زیر است:

معاون وظيفه عمومي مازندران ؛ دوم اسفندماه زمان اعزام مشمولان

معاون وظیفه عمومی استان مازندران از اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی استفندماه 99 در روز دوم اسفند خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "وحید بریمانی" با اعلام این خبر، اظهار داشت : با توجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور و لزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت با یاری خدا اعزام مشمولان پايه هاي اسفندماه دريک روز و راس ساعت 6 صبح روز شنبه 2 اسفندماه در 2 نقطه از استان و با رعايت کامل دستورالعمل ها وشيوه نامه هاي بهداشتي انجام خواهد شد .

وی تصریح کرد: مشمولان ساکن شهرستان هاي " گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائم شهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار، بابلسر" از پارک شهيد زارع شهرستان "ساري" واقع در کيلومتر2 جاده نکا اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد : مشمولان ساکن شهرستان هاي " محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر" از ورودي بازار ساحلي مجتمع نفريحي "سيترا پلاژحسيني" شهرستان نوشهر اعزام خواهند شد.

سرهنگ وحيد بريماني، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آن ها داخل استان ثبت شده است باید به صورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نیست.

بریمانی، اضافه کرد: حضور خانواده مشمولان در محل اعزام برای رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي ممنوع است و با عنايت به اينکه مدت آموزش رزم مقدماتي در مراکز آموزش چهار هفته است، به همراه داشتن مدارک لازم شامل مدارک تاهل، پدر متوفي، فرزند نظامي و... در زمان اعزام الزامي است.

وی افزود: به دليل رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي به همراه داشتن ماسک ومواد ضد عفوني کننده ضروري است.


-------------------------------------------------------------------------


راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک در پلیس 110 مازندران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران در مراسم راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک در پلیس 110 استان، گفت: استفاده از تکنولوژهای روز در پیشگیری از جرائم از اولویت های پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در مراسمی با حضور معاون عملیات استان مرکز هشدار الکترونیک در پلیس 110 استان راه اندازی شد.

سرهنگ نعمت الله آزادی در این مراسم، با اشاره به این که این سامانه با همراهی مدیر "مها" صورت پذیرفت ، گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از جرایم مهمه در استان و همچنین افزایش مشترکین با راه اندازی این سیستم، پایش هم زمان سیگنال های دریافتی اعلام سرقت و گروگان گیری در مرکز فوریت های پلیسی 110 و مرکز مها استان انجام خواهد شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به برون سپاری برخی از ماموریت های ناجا در جهت خدمات رسانی کیفی به شهروندان، تصریح کرد: اتصال مشترکان و اصناف پر خطر به سامانه "مها" سبب اطلاع آنی پلیس و کارکنان مرکز مها به وقوع حوادث و یا رخداد خاص در محل اعلامی مشترکان خواهد شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان، استفاده از تکنولوژهای روز در پیشگیری از جرائم را از اولویت های پلیس مطرح و بیان داشت: طرح پلیس هوشمند به مثابه کشورهای پیشرفته و برخوردار از تکنولوژی های نوین در دستور کار ناجا قرار دارد .

وی، اظهار داشت: متناسب با سیر تحولات صورت گرفته، پلیس ایران پیشرو در بکارگیری آن به منظور ارائه خدمات کیفی به شهروندان در راستای انجام وظایف ذاتی خود است.

سرهنگ آزادی نقش مشارکت افراد جامعه را در تسریع تحقق این مهم در جامعه مهم توصیف کرد و گفت:، هر چقدر مشارکت مردمی و اعتماد به پلیس در کشور افزایش یابد به همان اندازه شاهد امنیت پایدار و تحکیم مبانی نظم و انضباط در جامعه و در نتیجه پیشرفت همه جانبه کشور خواهیم بود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ضمن تشکر و قدردانی از مردم ولایت مدار و شهید پرور استان مازندران در همراهی با پلیس به ویژه در این ایام خاص کرونایی، رعایت نکات ایمنی و تجهیز منازل،مغازه ها و سایر اماکن به سامانه مرکز هشدار الکترونیک "مها" در راستای پیشگیری از وقوع جرائم را خواستار شد.


-------------------------------------------------------------------------


سارقان باغ ها و مزارع کشاورزی در دام پلیس نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2سارق باغ و مزارع کشاورزی با 28فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ها و مزارع کشاورزی ، پرونده ای تشکیل و در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، دو سارق غیر بومی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "عزیزی" با اشاره به اعتراف سارقان دستگیر شده به 28 فقره سرقت باغات و مزارع در بازجویی های فنی پلیس ، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ، مراتب را به پليس110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------------------------


کشف 23 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 4 سارق و کشف 23 فقره در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسین عبدی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با سرقت در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي و در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 4 سارق حرفه ای در حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ عبدی، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 23 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در پايان ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و آسايش و آرامش براي مردم است.


-------------------------------------------------------------------------


زندان مقصد نهایی سارقان اماکن خصوصی در میاندورود

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود از دستگيري 2 سارق حرفه‌اي اماکن خصوصی و كشف 10 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "وحید محمدی" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی میاندورود با انجام اقدامات فني و تخصصي در اين خصوص موفق شدند 2 سارق حرفه‌ای را شناسايي و آنان را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود با بيان اينكه متهمان در بررسی های اوليه به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، انواع ادوات کشاورزی مسروقه کشف شد.

سرهنگ "محمدی" از دستگیری یک خریدار اموال سرقتی در ادامه این عملیات خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

بریمانی در پایان به شهروندان توصیه كرد: ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------------


انهدام باند سرقت قطعات خودرو در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از انهدام باند سارقان قطعات خودرو با 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ"ناصرعلی صفر پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع سرقت خودرو در ساری، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری،افزود: در جریان رسیدگی به موضوع، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یک باند سرقت خودرو در این شهرستان شدند .

سرهنگ صفرپور، خاطرنشان کرد: در عملیاتی ضربتی متهم اصلی این باند دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به تشکیل باند سرقت خودرو با همراهی 2 نفر از همدستانش اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ساییر اعضای این باند نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به بیش از 15 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان ساری طی یک ماه گذشته اعتراف کردند .

صفرپور با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی لوازم و قطعات داخلی خودرو در بازرسی از مخفیگاه متهمان، گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به همراه اموال سرقتی کشف شده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سرهنگ صفر پور ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنها خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان مجهز کرده و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.


-------------------------------------------------------------------------


دستگيري سارق اماکن خصوصی با 17 فقره سرقت در رامسر

فرمانده انتظامي شهرستان رامسر، از دستگيري سارق اماکن خصوصي با 17 سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری"،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصي در سطح شهر کتالم، موضوع در دستور كار مامورین کلانتری 11 قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی، فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده به عنوان مظنون شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرسان رامسر، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده و در مواجهه با اسناد و مدارک به 17 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

وی از دستگیری 5 مالخر اموال سرقتی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در بازدید از مخفیگاه متهمان در مجموع مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ قیصری همچنین اظهار داشت: ضمن تحویل اموال سرقتی کشف شده به مالباختگان ، متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان رامسر در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهاي پليسي، هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار