رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از افتتاح بزرگ‌ترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران در دوازدهمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی فردا پنجشنبه سی‌ام بهمن ماه با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 17 February 2021

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از افتتاح بزرگ‌ترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران در دوازدهمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی فردا پنجشنبه سی‌ام بهمن ماه با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینعلی قوانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گفت که پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با زیربنای ۳۱ هزار متر مربع در شهرستان جویبار ساخته و آماده بهره برداری شده است.

وی افزود : این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از ۳۶۴ هزار تن و با قابلیت های سورتینگ و بسته بندی میوه، تولید کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه گذاری حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی شده است.
قوانلو گفت : با بهره برداری از این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی برای حدود ۳۰۰ نفر از بیکاران استان مازندران ایجاد اشتغال شده است.
مدیرکل صنعت مازندران برخورداری از ۵۸ سالن سردخانه آمونیاکی ، انجماد روزانه ۸۰ تن محصولات کشاورزی ، تولید ۶ هزار تن جعبه کارتنی ، بسته بندی سالانه ۲۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و قابلیت نگهداری ۹۰ هزار تن محصول کشاورزی در دمای بالا و پایین صفر را از ظرفیت های مهم این پایانه صادراتی اعلام کرد.
قوانلو امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی برای سنجش کیفیت محصولات، سنجش کیفیت داخلی محصول، امکان تشخیص استحکام بافت میوه بدون آسیب به بافت، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی، تشخیص صدمات محیطی مرکبات، اندازه گیری ابعاد انواع محصولات ، توزین میوه به طور دقیق و با سرعت بالا و انجماد سریع و مجزا را قابلیت های این پایانه صادراتی بیان کرد.
پایانه محصولات کشاورزی روماک پس از پایانه برنج ، گل و گیاه و شیلات و ماهیان خاوریاری چهار پایانه حوزه تولیدات کشاورزی در استان مازندران محسوب می شود که تاکنون پایانه محصولات برنج در شهرستان آمل به بهره داری رسید.
همزمان با دهه فجر در مجموع ۱۲ طرح صنعتی در هفت شهرستان ساری ، آمل ، بابل ، محمودآباد ، تنکابن ، جویبار و چالوس با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد. این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

طبق گزارش های رسمی در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس153
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
این پایانه سال 96 ساختش شروع شد و 30 بهمن 99 افتتاح می شود پایانه بزرگ بهشت پارس در سلمانشهر مازندران در سال 83 ساختش آغاز شد ولی تا کنون از سوی مسئولان استانی و کشوری توجه کافی به آن نشده است و هنوز درگیر مشکلات بانکی و بی توجهی مسئولان است اگر به این پایانه مثل پایانه روماک توجه می شد باید سال 93 به بهره برداری می رسید ایکاش پایتخت مازندران در غرب آن می بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار