انتظارات مردم چهاردانگه از مسئولان
زباله باعث شد منابع مالی بسیار هنگفتی برای رانتخواران و سوء استفاده گران تشکیل شود و آسیب های جبران ناپذیری به منطقه (بیماری های ناشناخته انسانی، اثرات منفی زباله در مزارع و باغات، بیماری و تلفات دام، آلودگی چشمه ها و آبهای زیرزمینی، ایجاد چشم انداز کریه و...) وارد گردد.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 18 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، ابراهیم کردان عضو کمپین مردمی نه به انتقال زباله به چهاردانگه با اشاره به حمل 130 کیلومتری زباله مرکز استان به چهاردانگه اظهار کرد: امروز بیش از 15 سال است که منطقه ما جولانگاه طلای کثیف و در حقیقت جولانگاه مقاصد کثیف خیلی از عناصر وقت شورا و شهرداری ساری قرار گرفت.

اثرات منفی زباله در مزارع و باغات چهاردانگه مازندران
 

زباله باعث شد منابع مالی بسیار هنگفتی برای رانتخواران و سوء استفاده گران تشکیل شود و آسیب های جبران ناپذیری به منطقه (بیماری های ناشناخته انسانی، اثرات منفی زباله در مزارع و باغات، بیماری و تلفات دام، آلودگی چشمه ها و آبهای زیرزمینی، ایجاد چشم انداز کریه و...) وارد گردد.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا زباله را از سطح دریا به بالادست حمل نمی کنند، افزود: با توجه به اینکه هر قطره شیرابه زباله، چیزی حدود 20 هزار لیتر آب را آلوده می کند و این آلودگی ها با بارش برف و باران دوباره به سمت شهر و دریا باز می گردد یا به سفره های زیر زمینی نفوذ می کند و صدمات جبران ناپذیری به دنبال دارد. به همین دلیل معتقدم که اگر مثل شهردار محمودآباد و فریدونکنار، زباله را لب دریا و جنگل دپو می کردند، هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شد و هم مقدار هزینه ها به مراتب کمتر می شد.

عضو کمپین مردمی "نه به انتقال زباله به چهاردانگه" با اشاره به حسن نیت و حمایت مسئولان فعلی (استاندار محترم، فرماندار و شهردار ساری، امام جمعه و بخشدار چهاردانگه) از مردم بومی بیان کرد: خوشبختانه مسئولان مربوطه، پس از ماجراها و حواشی فراوان، حل معضل زباله چهاردانگه را در اولویت کاری خود قرار دادند و به وعده های خود عمل کردند که این مایه دلگرمی ماست اما مردم منطقه انتظار دارند پس از توقف زباله، منطقه پاکسازی شود.

کردان تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان محترم استان و شهرستان در جهت جبران خسارات 15 ساله و بهبود وضعیت چهاردانگه به ویژه دهستان پشتکوه، گام بردارند و خدماتی چون تجهیز درمانگاه، استقرار آتش نشانی و حتی مرکز حلال احمر ارائه دهند که به درد همه روستاهای اطراف بخورد. مثلا درمانگاه مرکز تلمادره از سال 1361 تاکنون نه تغییری داشته و نه امکاناتی به آن اضافه شده و این برای مردم مشکلات بسیاری به همراه دارد. بنابراین تجهیز این درمانگاه کمک بزرگی به مردم منطقه است که غالبا بیماران بدحال خود را به جای آمبولانس با ماشین شخصی به شهر انتقال می دهند.

وی ادامه داد: اقدامات عمرانی چون آسفالت معابر یا جدول کشی برخی روستاها، ساخت حسینیه و مساجد، همه این موارد خوب است اما توجه به حوزه های عمومی منطقه از جمله سلامت با توجه به شیوع بیماری کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عضو کمپین مردمی نه به انتقال زباله به چهاردانگه، با بیان اینکه در طول این 15 سال مسائل اصولی و بهداشتی در محل دپوی زباله، کمتر مورد توجه قرار گرفت، گفت: پیمانکار قبلی بسیار به منطقه آسیب زد، از آهک استفاده نمی کرد، تصفیه خانه هایی که صوری بودند، نیروهایش از اتباع خارجه بودند و نتیجه آن شد که در پی گزارش های مردمی و جمع آوری اسناد و اثبات تخلفات، پیمانکار قبلی محکوم شد و جای خود را به پیمانکار جدید داد که عملکرد وی تاکنون رضایت بخش است.

کردان در پایان گفت: از مسئولین انتظار می رود نگاه ویژه ای به مردم شهیدپرور و ولائی بخش چهاردانگه داشته باشند. محل دپوی زباله را به حال خود رها نکنند چرا که جلوی ضرر را هر وقت بگیرند، فایده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار