این هفته، هفته ی احسان و نیکوکاری است و بهترین مصداق احسان و نیکوکاری در حق مردم عزیز ما ایجاد مکان پاک است.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ 01 March 2021

به گزارش تابناک مازندران ، پارک بوستان شهرستان نکا، به مساحت ۳هزار متر مربع، با مبلغ ۵میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در محوطه ی شهدای گمنام شهرستان، با حضور حجت الاسلام لایینی امام جمعه شهرستان نکا، توحیدی مقدم فرماندار، خلیلی شهردار، اعضای شورای شهر و ... در محوطه ی شهدای گمنام این شهر کلنگ زنی شد.

کلنگ پارک بوستان نکا به زمین زده شد+ تصاویر
 

 

بر اساس این گزارش، موسی خلیلی شهردار شهرستات نکا، ابتدا ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و مدعوین، رودخانه را یکی از مواهب الهی در شهرستان نکا دانست که به طول ۴ کیلومتر از ابتدای پل آبلو تا انتهای پل راه آهن است.

وی با بیان اینکه: از حدود ۱۰ سال پیش، در بستر رودخانه اقدام به احداث سد لاستیکی شده بود، که بدلیل عدم اخذ مجوز در سال ۱۳۹۵ متوقف شده بود، عنوان کرد: از زمانی که بنده به عنوان شهردار برگزیده شدم، با پیگیریهای لازم، مجوز بهره برداری سد لاستیکی پس از انجام مطالعات مهندسی رودخانه، درنظر گرفتن پارامترهای سد، شاخصهایی که نظر متخصصین هیدرولیکی مسیر بود و سایر مسائل، مورد بررسی قرار گرفت و مجوزش صادر شد.

 

کلنگ پارک بوستان نکا به زمین زده شد+ تصاویر
 

 

 

خلیلی افزود: بعد از صدور مجوز بهره برداری که؛ در سه جزیره؛ ساحل چپ، ساحل راست و ماوراء آن، فضای خالی وجود داشت و سالها پیش توسط ستاد بحران، بازگشایی شد و مورد تملک قرار گرفت، ما این فضای خالی رها شده را به عنوان طرحی برای افزایش سرانه ی فضای سبز شهری در نظر گرفته و اقدام به تهیه ی طرح در ۳ نقطه نمودیم که در سه فاز اجرا خواهد شد، در مرحله ی اول، ۵۶۰ میلیون برآورد داشت و به اضافه ی متعلقات مبلمان شهری و چراغهای دکوراسیون تقریبا ۱ میلیارد برآورد و پیمانکارش انتخاب شد.

وی تصریح کرد: ساحل راست فضای تفریحی_توریستی خواهد شد که به منابع درآمدی پایدار شهرداری کمک خواهد کرد. مجموع پکیجی که برای این رودخانه درنظر گرفته شد، در ۳ نقطه در پارک مرکزی و خود بوستان مقبره ی شهدای گمنام که درواقع پکیج تفریحی_مذهبی شد.

شهردار نکا خبر داد: پلی که ۳ ماه پیش کلنگش به زمین زده شد، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شد که در مرحله ی انتخاب پیمانکار هستیم.

موسی خلیلی در پایان گفت: مجموعه ی سد لاستیکی که اگر امروز ما یک پروژه خواستیم احداث کنیم، استانی بود به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان. این مجموعه هم شامل فضای سبز، آمفی تئاتر روباز، پارکینگ و سایر فضاهای تفریحی هست که توسط پیمانکار در طول ۳ ماه به اتمام خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان نکا نیز ضمن خوشآمد به همه ی مسئولین و مدعوین و ضمن تشکر از همه ی دست اندرکاران این پروژه، برای اتمام هرچه زودتر این مجموعه ی مقدس، ابراز امیدواری کرد.

وی با بیان اینکه: سعی کنیم در فضایی که ایجاد میشود فضایی زیبا و پاک و مناظر شاعرانه ای را بوجود بیاوریم که در زندگی مردم نقش بسزایی دارد، تأکید کرد: فضا را خوب نگه داری کنیم تا سالم و مذهبی بماند.

وی در پایان گفت: این هفته، هفته ی احسان و نیکوکاری است و بهترین مصداق احسان و نیکوکاری در حق مردم عزیز ما ایجاد مکان پاک است.

خبر:الهام زارعی

برچسب ها: پارک بوستان نکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار