اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 12 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷ 03 March 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 12 اسفند  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 12 اسفند بشرح زیر است:

کشف بذر و سموم کشاورزی در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 35 میلیارد ریالی انواع بذر و سموم کشاورزی در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع بذر و سموم کشاورزی در ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های همه جانبه و هماهنگی های قضائی، ماموران در 2 عملیات غافلگیرانه از انبار نگهداری کالا متعلق به متهمان بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با همکاری کارشناسان سازمان جهادی کشاورزی و اداره صمت شهرستان ساری، در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط این افراد هفت تن و 111 کیلوگرم انواع بذر و 13 هزار کیلو انواع سموم کشاورزی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالای احتکار شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 35 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متصدیان این واحدها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردارمیرزایی با اشاره به این که هدف از احتکار و قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور، منفعت طلبی و سوء استفاده از نیاز مصرف کنندگان و سایر نیازمندی های عمومی است،از مردم خواست در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی جامعه، مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.#


--------------------------------------------------------


کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 240 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 600 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به منظور جلوگیری از عرضه انواع کالاهای قاچاق خصوصا کالاهای سلامت محور، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از عرضه کنندگان لوازم آرایشی قاچاق در این شهرستان شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با همکاری ماموران اداره صمت در بازرسي از واحد صنفی متهم 240 عدد انواع قرص و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق كشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستن بابل، با بیان این که برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده بالغ بر 600 میلیون ريال برآورد شده است، گفت: متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه با بیان این که کالاهای قاچاق معمولا از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند به شهروندان توصیه کرد: ضمن خودداری از خرید و مصرف کالاهای قاچاق در صورت شناسایی سودجویان در این زمنیه مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی گزارش دهند .


--------------------------------------------------------


آزادسازی 1200 متر از اراضی کشاورزی در محمودآباد

فرمانده انتظامی محمودآباد از آزادسازی 1200 متر مربع از زمین های کشاورزی از چنگ زمین خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودحسین زاده با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی ، دیوارکشی و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط افرادی سودجو، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی محمودآباد با تخریب بنا و حصارهای ایجاد شده، زمین های مورد نظر از چنگ زمنی خواران آزاد شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد از رفع تصرف بیش از 1200 متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 50 میلیارد ریال در این عملیات خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.


--------------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق از یک خودروی نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در رابطه با این خبر بیان داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز برداشت شده بود کشف کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی، متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست:

در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و تامين نظم و امنيت دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با متخلفان، فروشندگان موادمخدر، سارقان و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح حوزه به اجرا در آمد

وي با اشاره به دستگيري 16 معتاد متجاهر در اجراي اين طرح، افزود: از متهمان مقاديري مواد مخدر از جمله تریاک و قرص های مخدر كشف شد.

سرهنگ قیصری از دستگیری 10 سارق اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: ضمن کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی متهمان در مجموع به 8 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در پایان از توقیف 7 خودروی متخلف نیز خبر داد و تاکید کرد: مردم باید بدانند اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در اولویت کار پلیس قرار دارد و به صورت مستمر اجرا می شود و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.


--------------------------------------------------------


دستگیری سارق منازل با 6 فقره سرقت درگلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری سارق منازل با کشف 6 فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل ، موضوع در دستورکار ماموران پليس آگاهی قرارگرفت.

سرهنگ "حسن زاده" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزيه و تحليل سرقت ها و بررسي صحنه جرم ، یک سارق سابقه دار را شناسایی کردند.

وی ضمن اشاره به هماهنگي قضائي افزود: ماموران انتظامی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگير و در بازجويي های انجام شده از وی به راز 6 فقره سرقت منازل پی بردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با بيان اينکه متهم بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،خاطرنشان کرد:هشدارهای پلیسی در در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صوت نیاز به فوریت های پلیسی با 110 تماس بگیرند.


--------------------------------------------------------


نجات قوی آوازخوان توسط پلیس بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از یک بال " قوی آوازه خوان " توسط ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ " حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: مأموران کلانتری 11 شهرستان بابلسر درحین گشت زنی در میدان امام حسین (ع)، یک بال "قوی آوازه خوان" که طی برخورد با تیر برق سقوط کرده بود، را پیدا کردند.

وی افزود: مأموران پرنده زخمی را پس از مداوای اولیه توسط دامپزشک ، جهت بازگشت به دامن طبیعت به اداره محیط زیست شهرستان بابلسر تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در خاتمه با اشاره به اینکه قوی آوازخوان از جمله پرندگان کم یاب می باشد که در صورت بی توجهی رو به انقراض خواهد رفت،خاطر نشان کرد: پلیس حفاظت از گونه های ارزشمند پرندگان و حراست از محیط زیست را یکی از وظایف خود می داند.


--------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نوشهر

جانشین انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 2500 عدد انواع قرصهای غیر مجاز و دستگیری 3 سارق در اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" صدرا عبدی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر ، سارقان و مجرمان سابقه دار ، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز شهرستان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی ماموران انتظامی، افزود:ماموران با گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز 3 سارق منزل و کابل های برق را دستگیر و در بازجویی های فنی به راز 8 فقره سرقت پی بردند.

وی از کشف 2500 عدد انواع قرصهای روان گردان ،توقیف دو دستگاه خودرو ،و شش نفر مجلوب قضایی خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در این راستا پرونده هایی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ عبدی در پایان ضمن قدر دانی از همکاری خوب مردم با پلیس خاطر نشان کرد: برخورد با مخلان نظم و امنیت و ساارقان از وظایف ذاتی پلیس می باشد،و شهروندان در صورت نیاز به فوریت های پلیسی با 110 تماس بگیرند.


--------------------------------------------------------


سارقان موتورسیکلت در دام پلیس "میاندورود"

جانشین انتظامي شهرستان میاندورود از كشف 4 دستگاه موتورسيكلت سرقتي و دستگیری 2سارق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "وحید محمدی " در تشریح این خبر افزود: مامورین پلیس آگاهی در پی اطلاع از فعالیت یک باند سرقت موتورسیکلت درشهرستان ، بلافاصله وارد عمل شده و با هماهنگی مقام قضایی 2 تن از اعضای این باند را شناسایی کردند.

جانشین انتظامی میاندورود با اشاره به هماهنگی قضائی تصریح کرد: ماموران انتظامی هر دو سارق را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی افزود: از این باند تعداد 4 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط شد و متهمین پس از اعتراف به بزه انتساب به خود با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود در خاتمه تصريح کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت ها از قفل های مطمئن و پارکینگ های عمومی استفاده کنند.


--------------------------------------------------------


دستگیری 4 سارق سیم و کابل برق در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 4 سارق سیم و کابل برق با 11 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل برق در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران 4 سارق حرفه ای سیم های برق را شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی گنجی در ادامه اظهار داشت: متهمان پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی های فنی به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند ، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد افراد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


قاچاقچی مواد مخدر در چالوس به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 3 ونیم کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در چالوس، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که قصد توزیع و فروش مواد مخدر در این شهرسان را داشت، شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 3 و نیم کیلو گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خسروی با بیان این که این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در برقراری نظم و امنیت و دستیابی به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیت وانتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار