استاندار مازندران گفت: ۲۲۰ اولویت در بخش های مختلف استان شناسایی شد که ۱۱۰ مورد آن در حوزه اقتصادی است، پسماند زباله، ضایعات محصولات کشاورزی و صادرات به ترتیب از اولویت‌ های استان است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۴۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 04 March 2021

احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در جلسه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان که با حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه صندوق در ارائه تسهیلات هیچ محدودیتی ندارد، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری فرصتی استثنایی برای اجرایی شدن این گونه طرح ها است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ناهماهنگی‌های مدیران استانی، نتوانسته ایم از برای حل مشکلات استان به ویژه پسماند اقدامات جدی تری انجام دهیم، تصریح کرد: با همکاری دولت در حوزه ایجاد کارخانه زباله‌سوز ساری و نوشهر و همچنین طرح های کمپوست در شهرستان های مختلف استان اقدامات جدی و بسیاری انجام شد، اما کاهش حجم زباله، حل مشکلات شیرابه، حمل و نقل اصولی و تفکیک زباله از مبداء نیاز به طرح هایی دارد که شرکت های دانش بنیان و فناور استان می توانند آن را ارائه کنند.

استاندار مازندران افزود: علاوه بر پسماند، ضایعات محصولات مختلف کشاورزی به ویژه برنج، مرکبات و آبزیان در استان فرصتی برای ایجاد درآمد و ارزش افزوده است که شرکت های دانش بنیان می‌توانند با ارائه طرح های عملیاتی از تسهیلات صندوق نوآوری برای اجرایی شدن طرح های خود بهره مند شوند.

حسین زادگان به بی‌تفاوتی مسئولان و شرکت های دانش بنیان نسبت به آلودگی ناشی از آتش زدن کاه و کلش محصولات زراعی برنج ، گندم و کلزا در مازندران و آلودگی های زیست محیطی آن اشاره کرد و گفت: به رغم این که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری فرصتی برای حل این مشکلات و ایجاد ارزش افزوده است، اما به شدت در این بخش ها عقب هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ اولویت در بخش های مختلف استان شناسایی شد که ۱۱۰ مورد آن در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: پسماند زباله، ضایعات محصولات کشاورزی و صادرات به ترتیب از اولویت‌ های استان است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور در جلسه مشترک اعضای این صندوق با استاندار مازندران با بیان اینکه صندوق طی دو سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرده است، شمار شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پنج هزار و ۷۰۰ شرکت بیان کرد.

وی افزود: برنامه حمایت‌های عام از سوی صندوق نوآوری تدوین وتهیه شده است، افزود: آمار تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر ۱۰ برابر شده است.


رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری خاطرنشان کرد: تخصیص دو هزار میلیارد تومان خط اعتباری به یکی از شرکت‌های دانش بنیان در کشور انجام‌شد.

وحدت با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خوب دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: در ایام کرونا، یک اکسیژن ساز به کشور وارد نشد و همه تجهیزات مورد نیاز، کیت‌های تشخیص و تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شده است.

وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مازندران را ۸۰ شرکت بیان کرد و گفت: صندوق در زمینه پسماند در مازندران حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خط اعتباری درنظر گرفته شده است و از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌شود.

وحدت با بیان این که خدمات مالی این صندوق در تمام طول چرخه حیات شرکت‌ها ارائه می‌شود، گفت: نمونه بارز ارائه خدمات صندوق در زمان ویروس کرونا طی یکسال اخیر است ، یعنی با حمایت این صندوق از شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه بهداشت ، سلامت و درمان ، هیچ محصول مرتبط با کرونا وارد کشور نشده و تمامی نیازمندی‌ها از جمله ونتیلاتور، دستگاه‌های اکسیژن ساز و کیت‌های تشخیصی توسط جوانان دانشمند کشور تامین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار