کد خبر: ۹۴۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 07 March 2021

استانداری مازندران روز یکشنبه طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد که با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و از جمله در مازندران و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور ریشه‌کن کردن بیماری کووید ۱۹، واحدهای اقامتی دستگاه‌های دولتی استان در ایام نوروز امسال، حق پذیرش مسافر را ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت شکننده این استان در برابر بیماری کووید-۱۹، گفت که در راستای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، واحدهای اقامتی در دستگاه‌های دولتی از پذیرش مسافر منع شدند.

رقیه صفری تاکید کرد: این بخشنامه تکلیفی حاکمیتی برای تمامی دستگاه های دولتی و مجموعه های اقامتی آن است و تا عادی شدن شرایط اجتماعی و ریشه کن شدن ویروس کرونا، همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت که سفر به مازندران در ایام نوروز امسال الزاماتی دارد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستوراالعمل مربوط به این امر را به بخش خصوص و واحدهای اقامتی استان اعلام کرده است.

مازندران دارای ۵۸ مجموعه اقامتگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر شب است.

برپایی ستاد تسهیل سفر در مازندران 

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز چندی پیش از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه خبر داد و  اعلام کرد که نوروز امسال سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را صادر کرده است و بر همین اساس استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارایه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد.

مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شده است، مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرم اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار