هم‌اکنون ۱۰۴۷ بیمار زیرنظر مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 07 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، ویروس کرونا در مازندران دوباره طغیان کرده و به گفته مسئولان، سوش غالب در این استان، کرونای انگلیسی است، موضوعی که موجب شد تا تقریبا تمامی شهرستان‌های مازندران به یکباره قرمز شوند و پیش‌بینی روزهای سخت به زودی محقق شود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این نکته اشاره کرده که تعداد بیماران مبتلا به کرونا بخصوص از نوع جهش یافته انگلیسی حالت تصاعدی به خود گرفته است.

بر این اساس و بر مبنای اعلام آخرین رنگ بندی نرم افزار ماسک، شهرستان‌های بابل، گلوکاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، فریدون‌کنار، محمودآباد، بابلسر، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، به همین دلیل موسوی با تاکید بر اینکه این هفته می‌تواند برای وضعیت ویروس کرونا در مازندران بسیار تعیین کننده باشد به این نکته اشاره کرده بود که اگر در این چند روزه محیط را خلوت کرده و در تجمعات به هیچ وجه شرکت نکنیم، می‌توانیم به مهار این ویروس امید داشته باشیم.

کارشناسان معتقد هستند که سفرهای نوروزی دلیل اصلی طغیان ویروس کرونا در مازندران است، موسوی نیز ضمن اشاره به این نکته تاکید دارد افرادی که به سفر رفته و یا دید و بازدیدهای عید داشته اند در یک هفته آینده تا حد امکان ارتباطات خود را با افراد قطع کرده و در منزل حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه اظهار کرد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی همچنین اشاره کرد که، در همین مدت تعداد ۱۴۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی گفته که، هم اکنون ۸۳۷ سی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۶۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین تاکید کرد که، مهار این ویروس با رعایت کردن نکات بهداشتی همچون شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در مراسم عروسی، عزاداری و تجمع‌های خانوادگی است.

از سوی دیگر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز می‌گوید که، تنها ۶۸ ‌درصد مردم در شهرستان بابل از ماسک استفاده می کنند.

وی معتقد است که استفاده از ماسک در شهر بابل ۷۹ درصد، روستاها ۵۳ درصد، حاشیه شهر ۷۲ درصد است و درصد اجرای پروتکل‌های بهداشتی صنوف و اماکن تحت پوشش دانشگاه به ۷۹ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید می‌کند که، تنها با رعایت بیشتر از ۹۵ درصدی کل جامعه است که میتوان گفت پیشگیری مناسبی در برابر کرونا صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید بستری و ۳۱ بیمار هم ترخیص شدند همچنین ۳۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس پلیس راه مازندران نیز با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در مازندران بر تشدید محدودیت تردد کرونایی در جاده‌های این استان اشاره و تصریح کرده که، با توجه به تغییر وضعیت رنگ بندی استان از آبی و زرد به قرمز و نارنجی اعمال محدودیت تردد کرونایی در مبادی ورودی و در جاده های درون شهری استان ادامه می یابد.

قدمی به این نکته اشاره کرد که، خودروهایی که با پلاک شهرهای قرمز وارد استان مازندران شوند یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و خودروهایی که از شهرهای نارنجی به مازندران بیایند توسط دوربین‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی افزود: محدودیت‌های شبانه کرونایی همچنان در همه شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد اعمال می‌شود و متخلفان جریمه می‌شوند.
پس از مدت‌ها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و یا افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در مازندران ۴ رقمی شد و هم‌اکنون ۱۰۴۷ بیمار زیرنظر مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار