در حوزه شیلات زیرساخت‌های توسعه در حال فراهم شدن است و باید پای ما به بازارهای منطقه باز شود.
کد خبر: ۹۶۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 05 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران با بیان این که اقتصاد دریامحور مهمترین اولویت استان است بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بنادر برای رونق فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

اقتصاد دریا محور اولویت استان مازندران است
 


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، احمد حسین زادگان صبح امروز  چهارشنبه در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی بندر فریدونکنار با بیان اینکه مازندران، جذابیت‌های گردشگری و توریستی مناسبی دارد، افزود: استانی که چندین بندر و فرودگاه دارد اما ارتباطات مناسبی با کشورهای همسایه برقرار نیست و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی آنچنان که باید وارد میدان نشده است.
وی اظهار داشت: همچنین در زمینه صادرات به رغم آنکه ظرفیت‌های زیادی داریم کار دولت انجام پشتیبانی و ایجاد بستر برای بخش خصوصی است ولی موانعی متعدد نظیر بروکراسی‌های زاید وجود دارد.
وی اقتصاد دریامحور را یکی از اولویت‌های مازندران برشمرد و خواستار بهره گیری از این ظرفیت شد و گفت: در حوزه شیلات زیرساخت‌های توسعه در حال فراهم شدن است و باید پای ما به بازارهای منطقه باز شود.
حسین زادگان تسریع در ساخت پایانه صادراتی شیلاتی، برندسازی، دیپلماسی اقتصادی و حمایت‌های قانونی را امری مهم دانست و گفت: باید زیرساخت‌ها و بسترها را برای توسعه فراهم کنیم و داشتن اراده مشترک در حوزه‌های مختلف ضروری است و دوقطبی‌ها را از بین بریم.
استاندار مازندران با عنوان اینکه باید پای خود را به دریا برسانیم، گفت: تاکنون ۸۷.۵ درصد سواحل استان آزادسازی شد و توانستیم مردم را با دریا آشتی دهیم و ۱۳۳ نقطه برای ایجاد اسکله‌های تفریحی شناسایی شده و ۶۶ مجوز بی نام تاکنون صادر شده است.
مجتبی باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و محمودآباد در مجلس نیز موانع گمرکی را از جمله مشکلات فراروی سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: استقرار ادارات از جمله گمرک در بندر می‌تواند سبب رفع موانع و سرعت بخشیدن به امور شود.
وی گفت: بندر فریدونکنار با وجود اقدامات و تلاش های انجام شده با عقب ماندگی روبرو است زیرا تمام بنادر کشور به جز  فریدونکنار به منطقه ویژه تبدیل شده است.
فرماندار  شهرستان فریدونکنار نیز در این مراسم با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی خواستار حمایت از این بخش شد.
محمد مهدی نصیری جذب سرمایه گذاران متخصص امور بندری را از جمله اقدامات حمایتی بیان کرد و گفت: کانتینرهای یخچال دار در این بندر به عنوان گذرگاه بندری راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون، ۳۰ کشتی در بندر فریدونکنار پهلوگیری و بارگیری شد و نسبت به تأمین کالاهای اساسی اقدام شده است.
وی تعیین تکلیف زمین برای گسترش صنعت دریایی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را از جمله مطالبات بیان کرد.

سه پروژه در بندر تجاری فریدونکنار با حضور مسئولان افتتاح و کلنگ زنی شد.

سه پروژه بندر فریدونکنار شامل افتتاح ساختمان گمرک، بهره برداری از یک دستگاه مکنده ۳۵۰ تنی و کلنگ زنی ۱۲ واحد سوله با حضور مسئولان در بندر فریدونکنار انجام شد.

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بندر فریدونکنار موانع گمرکی را جمله مشکلات فراروی سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: استقرار ادارات از جمله گمرک در بندر می‌تواند سبب رفع موانع و سرعت بخشیدن به امور شود.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار به دلیل سیاست‌های نادرست با عقب ماندگی روبرو است زیرا تمام بنادر کشور جز فریدونکنار به منطقه ویژه تبدیل شده است.

حجت الاسلام جلالی امام جمعه فریدونکنار نیز در این مراسم داشتن تقوای اقتصادی، فرهنگی و عبادی را در حوزه‌های مختلف امری مهم و ضروری دانست و خواستار رفع مشکلات فراروی بندر فریدونکنار شد و گفت: رونق بندر در توسعه کشور و اشتغال و اقتصاد منطقه تأثیر بسزایی دارد.
گفتنی است صبح امروز با حضور استاندار مازندران و دیگر مسئولان محلی ،ساختمان گمرک بندر فریدونکنار به ارزش ۷۵ میلیاردر یال و یک دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱.۵ میلیون یورو مورد بهره برداری قرار گرفت و همچنین کلنگ ساخت ۱۲ سوله به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

گزارش مرتضی علیزاده خبرنگار تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار