کد خبر: ۹۶۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 09 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 19/2/1400 به این شرح است.


کشف 384فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 290 سارق ساختمان های در دست احداث و نیمه کاره و کشف 384فقره سرقت توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ " سید محسن جعفری " در این خصوص اظهار داشت : ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان با تلاش شبانه روزی و با شناسایی نقاط مستعد جرم و اجرای گشت های هدفمند و طرح های پیشگیرانه موفق به دستگیری290 سارق و ساختمان های نیمه کاره و کشف 384 فقره سرقت از ابتدای سال تا کنون شدند
وی همچنین از افزایش 26 درصدی کشفیات سرقت ساختمان های نیمه کاره نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در حوزه دستگیری نیز شاهد رشد 16درصدی بوده ایم .
سرهنگ جعفری با بیان اینکه 24 درصد سرقت اماکن خصوصی مربوط به ساختمان های در دست احداث و نیمه کاره است، خاطر نشان کرد : لازم است پیمانکاران ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیس ، نسبت به گماردن نگهبان، تجهيزات بازدارنده و دوربين هاي مداربسته اقدام تا فرصت ارتکاب جرم برای سارقین کاهش یابد.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان، خواست: گزارش موارد مشکوک به سرقت را جزء وظایف شهروندی خود به شمار آورده و مراتب را بلافاصله از طريق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

قاچاقچی مواد مخدر در محور هراز زمینگیر شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، از کشف 25 کیلو گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدربا همکاری ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان وشهرستان آمل در محور هراز خبر داد.
سرهنگ "علیرضا ثقفی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ از طریق محور هراز با خبر شدند .
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل متهم را در حین انتقال مواد مخدر با یک خودروی سواری در محور هراز شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ ثقفی از کشف 25 کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و اظهار داشت: این سوداگرمرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در ادامه، اعتياد را منشا بسياري از جرائم دانست و خاطرنشان كرد: جرائم متاثر از اعتياد از قبيل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودكشي، افسردگي و سرخوردگي، فروپاشي خانواده ها تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

--------------------------------------------------------

باند سارقان خودرو در دام پلیس بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر ازدستگیری باند سارقان خودرو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ" حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی سرقت یک خودروی نیسان در شهرستان بابلسر ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی ،موفق به شناسایی یک باند 5 نفره سرقت ساکن یکی از استان های غربی کشور در این شهرستان، شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه این سارقان تحت پوشش مسافران خانوادگی و با شگردی خاص اقدام به سرقت خودرو می کردند تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، متهمان حین فرار با یک خودروی زانتیا سرقتی در یک عملیات ضربتی زمینگیر شدند.
سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: علاوه بر کشف 2 خودروی سرقتی از متهمان، در بازرسی از خودروی متهمان، یک قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی بیان داشت: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------------------

دستگیری 3 سارق مسافرنما در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از شناسایی ودستگیری 3 سارق مسافر نما در مرزن آباد خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی سرقت اموال منزل های اجاره ای در مرزن آباد توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: برابر بررسی های به عمل آمده، متهمان که به عنوان مسافر با ارائه اسنادی جعلی و مخدوش کردن پلاک خودرو و اجاره منزل در این شهرستان، پس از سرقت اموال منزل مذکور از محل متواری می شدند.
سرهنگ خسروی، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران کلانتری 13 مرزن آباد متهمان را که در قابل یک باند 3 نفره اقدام به سرقت در این شهرستان می کردند را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از محفیگاه متهمان که اهل یکی از استان های غربی کشور بودند خبرداد و اظهار داشت: این افراد ضمن اعتراف به چندین فقره سرقت دیگر در سایر شهرستان های همجوار نیز اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------------------

دستگیری زن و شوهر رمال در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک زن و شوهر رمال با 3میلیارد و 500میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری یک زن و شوهر در یکی از روستاها با رمالی و جعل سند از شهروندان به مبلغ 3میلیارد و 500میلیون ریال،بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهمان، افزود : ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه زن و شوهر کلاهبردار را دستگیر و در بازرسی دقیق از مخفیگاه آنان مقدار ابزار و وسایل رمالی و اسناد جعلی را کشف کردند.
سرهنگ شالیکار خاطرنشان کرد : متهمان در بازجویی ماموران انتظامی به کلاهبرداری از شهروندان با فریب و حقه بازی و سوء استفاده از وجود برخی از خرافات به ارزش 3میلیارد و 500میلیون ریال اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده توسط ماموران انتظامی به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------------------

دستگیری سارق مامور نما در قائم شهر
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری 2 سارق سیم برق با 13 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به فردی در پوشش لباس مامور اداره برق مشکوک شدند.
سرهنگ "خادمی" خاطر نشان کرد: ماموران پس از بررسی و شناسایی مضنون با هماهنگی قضایی، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
وی در از کشف تجهیزات سرقت سیم برق در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده به 13 فقره سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد.
خادمی با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال سرقتی و یک همدست متهم در این عملیات گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس 110 با پلیس در میان بگذارند.

--------------------------------------------------------

توقيف دام فاقد مجوز بهداشتی در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی"، از توقيف خودروی حامل 8 راس گوساله فاقد مجوز بهداشتی خبر داد .
به خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی"، در تشریح این خبر گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران یگان امداد در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به يك خودروی نیسان حامل دام مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر 8 راس گوساله فاقد مجوز بهداشتی به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ فرهودی از تحویل دام های توقیفی به پست قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از هرگونه اقدام غيرقانوني به ويژه در زمينه قاچاق مراتب را با مركز فوريت هاي پليسي 110 درميان بگذاريد.

--------------------------------------------------------

کشف چوب جنگلی قاچاق در فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان "فریدونکنار" از توقیف خودری حامل 2 تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبني بر قاچاق چوب جنگلي در بخش "دهفری" ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند یک خودروی نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق را حین تردد در یکی از محورها روستایی شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در عملیاتی پلیسی خودروی مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق و دو دستگاه اره برقی کشف شد.
سرهنگ هاشم پور از دستگیری 2 قاچاقچی چوب و معرفی آنان به مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: چوب آلات قاچاق کشف شده نیز به اداره منابع طبیعی تحویل شد.

--------------------------------------------------------

دستگیری 3 سارق منزل و اموال داخل خودرو در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 3سارق حرفه ای داخل خودرو و منزل با11 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل و اموال داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق به شناسایی و دستگیری 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ شالیکار با بیان این که متهمان در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 11فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند از کشف 400 کیلوگرم سیم برق سرقتی در بازرسی از مخفیگاه آنان خبر داد .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

دستگیری2 سارق اماکن خصوصی در "میاندورود"
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "مجید باقری "در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اطلاع از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی، افزود: در این راستا، ماموران با تقویت گشت های کنترلی متهمان را در حین سرقت شناسایی و در عملیاتی ضربتی به دام انداختند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به 5 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف كردند افزود: این افراد با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند
سرهنگ باقری در پايان به شهروندان توصیه کرد: با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليس از وقوع جرايم به‌ ويژه سرقت جلوگيري كنند و ناكامي مجرمان را رقم بزنند.

--------------------------------------------------------

کشف 8 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق سیم و کابل برق و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی، موفق به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود مظنون شده و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم تاکنون به 8 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

پلمپ 15 واحد صنفی متخلف در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از پلمب 15 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ "غلامحسین شعبانی"در تشریح این خبر گفت: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.
وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید کردند.
سرهنگ شعبانی با اشاره به بازديد از 155واحد صنفي این شهرستان طی هفته گذشته، تصريح كرد: در اين طرح 15 واحد صنفي به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب و به 12 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب داده شد.
فرمانده انتظامي تنکابن در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ امنيت و سلامتي شهروندان تا قطع كامل زنجيره ويروس كرونا ادامه خواهد يافت.

--------------------------------------------------------

کشف 23 فقره سرقت در محمود آباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری 3 سارق سابقه دار و کشف 23فقزه سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مبارزه با سارقان حرفه ای، طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی 3 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با شاره به این که متهمان در بازجویی به عمل آمده به 23 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی، در بازرسی از منرل این افراد مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی و یا رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و فرصت طلب، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

انهدام 3باند سارقان حرفه ای در مازندران
رییس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 3 باند سارقان حرفه ای و کشف 25 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس اگاهی در پی دریافت پرونده هایی در خصوص سرقت ، بررسی موضوع را با اعزام اکیپ هایی از ماموران دایره سرقت به شهرهای رامسر،جویبار و نوشهر و انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران پلیس آگاهی با تلاش بی وقفه 3 باند سارقان منازل، سیم و کابل برق و مخابرات و همچنین سارقان اموال خصوصی را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقداماتی مجزا دستگیر کردند.
رییس پلیس اگاهی مازندران تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی در بازجویی از 9متهم دستگیرشده به راز 25 فقره انواع سرقت در شهرستان های آمل،جویبار و نوشهر پی بردند.
سرهنگ قیصری در خاتمه با بیان اینکه ماموران پلیس اگاهی در این اقدامات مقداری اموال مسروقه از جمله سیم و کابل برق و لوازم منزل را کشف و یک خودروی سواری پراید را توقیف کردند ، خاطرنشان کرد : شهروندان با استفاده از دوربین های مدار بسته و قفل های مطمئن و بیان به موقع اخبار به سامانه پلیس 110 می توانند گام موثری در راستای کاهش و یا پیشگیری از سرقت بردارند.

--------------------------------------------------------

کشف 52 فقره سرقت در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان"بهشهر" از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف 52 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 24 سارق، در این شهرستان شدند .
سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 52 فقره سرقت اماکن خصوصی، مغازه، منزل، داخل خودرو، و همچنین سرقت یک خودرو در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 10 موتورسیکلت و 23خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

--------------------------------------------------------

طلاق عاطفى و علت های آن
طلاق عاطفی زن و شوهر نتيجه وجود سردی عاطفي در سازمان خانواده و ضعف تدريجي پايه هاي زندگي است...
طلاق عاطفی بیانگر رابطه زن و شوهری است که رو به زوال است، این نوع طلاق به مرور زمان، تنشی فزاینده میان زن و شوهر ایجاد می کند که معمولا به جدایی آن ها از یکدیگر منجر می شود
طلاق عاطفی زن و شوهر به گونه اي كه يا نسبت به هم فاقد علاقه هستند و يا اينكه علیرغم وجود علاقه قدرت ابراز آن را ندارد كه در هر دو صورت، نتيجه يكي است و آن وجود سردی عاطفي در سازمان خانواده و ضعف تدريجي پايه هاي زندگي است.
وقتی شما از همسر خود طلاق عاطفی می گیرید، در واقع شما احساسات و عواطف خود را از او دریغ می کنید، برای برخی از زوجین، طلاق عاطفی معمولا قبل از اقدام به طلاق اتفاق می افتد.
اولین چیزی که در طلاق عاطفی میان زن و شوهر از بین می رود، جاذبه و اعتماد آنها نسبت به هم است، وقتی یکی از زوجین مملو از نیازهای برآورده نشده در زندگی مشترک باشد، احساس غمگینی و ناامیدی در او شکل می گیرد.
طلاق عاطفی را حتی طلاق پنهان نیز می نامند چرا که همسران در محیط های اجتماعی ممکن است خوب و صمیمی به نظر برسند، اما در تنهایی قادر به تحمل یکدیگر نباشند، این سرد شدن ها ممکن است در آغاز یک طرفه باشد، اما اندکی که بگذرد دو طرفه می شود.
به مرور زمان زوجین دیگر نه نگران هم می شوند و نه نسبت به یکدیگر عاطفه مثبتی بروز می دهند.
زندگی زیر یک سقف در حالی که در واقع هیچ ارتباط رضایت بخشی بین آن ها وجود ندارد، تحمل مشکلات را دشوار و ادامه زندگی را دشوار تر می سازد، این روند ممکن است حتی سال ها به طول بینجامد و در نهایت به طلاق قانونی منتهی شود.
یکی از مسائل مهمی که در طلاق عاطفی رخ می دهد این است که چون نیاز های زوجین توسط یکدیگر برآورده نمی شود، رفته رفته به جای وجوه مشترک، هر یک به اختلافات و نقاط ضعف دیگری می اندیشد.
پیامد این تمرکز منفی، برجسته کردن اختلافات و نادیده گرفتن اشتراکات است که به فضای فردی وسعت می بخشد و فضای دو نفره را محدود تر می سازد. اشتیاق کم می شود، صمیمیت از بین می رود و جملاتی که میان آنها رد و بدل می شود همگی بوی بی تفاوتی می دهد.
دلایل اصلی بروز طلاق عاطفی
از جمله دلایل بروز طلاق های عاطفی می توان به این موارد اشاره کرد که البته در میان دیگر دلایل طلاق، شایع ترین ها هستند؛
وجود ویژگی های اخلاقی نامطلوب در زوجین، ازدواج دیر هنگام، خشونت یکی از زوجین، دخالت های بی مورد دیگران در زندگی مشترک، بیکاری یا از دست دادن موقعیت شغلی، به خطر افتادن وضعیت اقتصادی خانواده و در نهایت ضعف مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی در همسران.
مهم ترین نکته ای که توجه به آن می تواند مانع از بروز بسیاری از جدایی های عاطفی شود این است که همسران در شناخت و برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر، ناموفق هستند.
به طور کلی می توان گفت نیازهای اساسی که برای مردان تعریف شده است عبارت است از:
ـ حمایت خانوادگی، تحسین، همراهی در تفریحات و در مقابل نیازهای اساسی که برای زنان تعریف می شود عبارت است از: محبت، گفت وگو، صداقت و روراستی، حمایت مالی و تعهد خانوادگی.
ـ حال و با توجه به این که تفاوت زیادی در نیاز های مردان و زنان دیده می شود، به وجود آمدن مشکل و سازگاری میان آن ها زیاد تعجب آور نیست.
ـ شاید مردی به راستی به همسرش علاقه داشته باشد و فکر کند که نیازهای همسرش را برآورده کرده است، اما مشکل اینجاست که او تصور می کند نیازهای همسرش مانند نیازهای خودش است و لذا در این مسیر ناکام می ماند، این مطلب درباره زنان نیز صدق می کند.
در پایان توصیه می شود برای پیشگیری از طلاق عاطفی بهتر است وقت بیشتری را برای در کنار یکدیگر بودن صرف کنید، همچنین صحبت درباره نیازها و انتظارات طرفین موجب می شود تا زوجین آرامش بیشتری را تجربه کنند و مشکلات زندگی مشترک نیز کاهش یابد.
تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ کارشناس ارشد بالینی و مددکار اجتماعی کلانتری 13 سوادکوه

--------------------------------------------------------

سلامت روان افراد مبتلا به کووید 19
بیماری کووید 19نه تنها سبب نگرانی هایی در ارتباط با سلامت جسمی همگانی شده بلکه سبب بروز تعدادی از بیماری های روانشناختی نیز می شود.
انتشار کووید19 به دلیل سرعت انتقال آن که از ویژگی های این ویروس است، باعث ایجاد یک وضعیت اورژانس در بهداشت جهانی در کمتر از چند ماه در سراسر کشورهای جهان شده است.
این بیماری واگیر دار نه تنها سبب نگرانی هایی در ارتباط با سلامت جسمی همگانی شده بلکه سبب بروز تعدادی از بیماری های روانشناختی نیز می شود.
در این شرایط، حفظ وضعیت سلامت روان افراد ضروری است زیرا مردم در قسمت های مختلف جامعه ممکن است محرک های استرس زایی را در طول انتشار کووید19 تجربه کنند، از این رو در وضعیت پر مخاطره فعلی، شناسایی افراد مستعد اختلالات روانشناختی در سطوح مختلف جامعه که سلامت روان آنها ممکن است به خطر افتد امری ضروری بوده تا با راهکارها و تکنیک های مناسب روانشناختی بتوان سلامت روان افراد را حفظ نمود.
بیماری کرونا یک ویژگی منحصر به فرد دارد زیرا به دلیل سرایت خیلی بالا در طول کمتر از چند ماه با ایجاد یک وضعیت پاندمی، تمامی کشورهای جهان را مبتلا کرده است.
در حال حاضر نیز مبتلایان به این بیماری و همچنین مرگ و میر ناشی از آن به شدت در سطح جهان در حال افزایش می باشد، بر این اساس و با توجه به وضعیت اورژانسی فعلی این بیماری، قابل پیش بینی است که برخی از نشانه های اختلالات روانشناختی در بیماران مبتلا به کرونا بروز نماید.
نتایج تحقیقات متعدد بر روی بیماران مبتلا به کرونا در کشور چین نشان می دهد، تعدادی از اختللات روانشناختی از جمله اضطراب، ترس، افسردگی، تغییرات هیجانی، بی خوابی و اختلال استرس پس از سانحه با درصد شیوع بالا از فراوانترین اختلالات در بین این افراد می باشد.
انتشار افسار گسیخته کووید19 وضعیت نامطلوب بیماران ایزوله شده در بخش مراقبت های ویژه و با مشکل حاد تنفسی، عدم وجود یک درمان دارویی موثر و در نهایت مرگ و میر ناشی از این بیماری از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند بر سلامت روان افراد آلوده به این ویروس به شدت تاثیر گذار باشد.
بیماران مبتلا به کرونا دارای ظرفیت تحمل روانشناختی پایین ی بوده و با توجه به وضعیت فعلی بیماری در جهان این افراد به شدت در معرض بروز اختلالات روانشناختی مانند اضطراب، ترس، افسردگی و همچنین افکار منفی قرار دارند.
یکی از مهمترین اختلالات روانشناختی که میتواند به سلامت روان بیماران مبتلا به کرونا آسیب وارد نماید اختلال استرس پس از سانحه است. در صورت عدم کنترل این اختلال روانشناختی، ممکن است در افراد بیمار آسیب های دائمی مثل هجوم خاطره های مزاحم، رفتارهای اجتنابی، تحریک پذیری و کرختی هیجانی را در پی داشته باشد.
اختلال استرس پس از سانحه یک مشکل روانشناختی مرتبط با استرس است و در افرادی که وضعیت تهدید کننه زندگی را تجربه می کند به وجود می آید.
تجربه بیماریهای فیزیکی تهدید کننده زندگی مثل کرونا میتواند به عنوان یک علت بروز نشانه های اختلال استرس پس از سانحه باشد، اختلال در خواب از دیگر مشکلات افراد مبتلا به کرونا می باشد که ممکن است در بخشهای ایزوله یا قرنطینه برای این افراد به وجود آید. شاخص کیفیت خواب در این بیماران به شدت کاهش پیدا می کند.
از دیگر اختلالات روانشناختی مهم که می تواند در سلامت بیماران مبتلا به کرونا آسیب ایجاد کند اختلال اضطراب و افسردگی است.
از آنجایی که افراد مبتلا به کرونا در کنار دریافت خدمات پزشکی جهت درمان بیماری فیزیکی خود،نیاز به مداخلات روانشناختی نیز دارند استفاده از مداخلات روانشناختی بر اساس نتایج مختلف در این زمینه باعث کاهش قابل ملاحظه شاخص های اختلال روانشناختی در این بیماران میشود.
تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران

--------------------------------------------------------

همه ما آدم ها گاهی اشتباه می کنیم
عذر خواستن یکی موثرترین روشهایی است که می تواند آتش معرکه را در خانواده خاموش کند و جو آرامی را دوباره به خانه تان برگرداند.
همه ما آدم ها گاهی اشتباه می کنیم ،گاهی دل یگدیگر را نا خواسته می شکنیم. اگر شما با همسرتان دعوا کرده اید عذر خواستن یکی موثرترین روشهایی است که می تواند آتش معرکه را در خانواده خاموش کند و جو آرامی را دوباره به خانه تان برگرداند، اگر فکر می کنید نیاز دارید تا از او عذر خواهی کنید و به نوعی منت کشی کنید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.
روش منت کشی و ناز کشیدن همسر
انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید چون همیشه حق با شما نیست، در مجادله ای که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز مکررا بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید؛ لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید.
موقتا به جای خلوتی بروید: در اوج بحث و درگیری فشار خون شما و تپش قلبتان بالا می رود و ممکن است چیز هایی بگویید که لزوما از بیان آنها منظوری ندارید. همیشه به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن از همسر جدا شده، آرام گرفته و افکار خود را جمع کنید.
گذشته را یاد آوری نکنید به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید . آتش بیار معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.
به همسرتان بگویید که دشمن شان نسیتید. اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و محبتتان را به او نشان دهید . دست خود را به آرامی در دستش قرار دهید تا بفهمد که این مجادله بی اهمیت است.
محیط دور و برتان را منظم و آراسته کنید: محیط اطراف تاثیر مستقیمی روی احساسات ما دارد، عصبانیت یک احساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز همیشه می توان آن را کنترل کرد.
نترسید و مشکل ترین کلمه را به زبان بیاورید: یک عذر خواهی واقعی می تواند یکی از دشوارترین پیشنهاداتی باشد که ما ارائه می دهیم بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است
جمله ای دل پذیر به او بگویید: گاهی اوقات فراموش کردن حرف های آزار دهنده کسی که دوستش دارید مشکل به نظر می رسد اما اگر چیزی قابل تعریف را با آن بیاموزید رو به رو شدن با مسائل بسیار اسانتر خواهد شد.
بگویید که دوستش دارید: هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد بسیار خوب است.
ببخشید و فراموش کنید: عذر خواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متاسفم، بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید در حقیقت فراموشی باعث می شود که مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرایت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.
تهیه شده در : اداره برآورد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار