افرادی که در کارآزمایی شرکت می کنند، در اولویت دریافت دوز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت. ۱۵هزار نفر از مردم بابل واکسن کرونا زدند .
کد خبر: ۹۶۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 11 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا در شهرستان بابل امروز سه‌شنبه با تزریق به پنج نفر در شهرستان بابل آغاز شده و فرزند رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اولین داوطلب تزریق این واکسن بود.

بر اساس این گزارش از وابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل ، مرحله سوم کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی که بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است طبق برنامه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام می شود که دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از آنها است.


طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل ، سهمیه این دانشگاه تزریق سه هزار دوز واکسن به داوطلبان است.
این واکسن، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده و تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران روند تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.
دکتر جورسرایی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه، اصغری مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بابل، حبیب زاده بیژنی دانشجوی پزشکی دانشگاه و دهقان مدیر گروه جهادی استان مازندران نیز از جمله دریافت کنندگان این واکسن در مراسم امروز بودند.
تزریق واکسن کرونای ایران – کوبا به 3 هزار بابلی


دکتر سیدفرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم شروع تزریق واکسن ایرانی - کوبایی گفت : داوطلبان در گروهای سنی ۱۸ تا ۸۰ سالگی که فاقد بیماری زمینه ای هستند؛ با نظر پزشک این واکسن را دریافت می کنند.
وی با بیان این مطلب که تمام واکسن‌های قبلی مراحل مطالعاتی را طی کرده است، افزود: فاز 1 و 2 کارآزمایی واکسن در کشور کوبا انجام گرفته است و این طرح مطالعاتی با ضریب بالا با عوارض کم توانست طرح مطالعاتی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.
دکتر جلالی گفت: این واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی روی بیش از ۴۰ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران در ۷ استان و 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله بابل طی 20 روز تزریق می‌شود و پس از ۲۸ روز دوز دوم آن نیز تزریق خواهد شد.

دکتر سیدفرزاد جلالی با اشاره به اینکه در بابل به 3 هزار نفر این واکسن تزریق می شود، افزود: کارآزمایی بالینی واکسن پاستور فرصت مناسبی است تا این گروه ها ماه ها زودتر از موعد مقرر واکسن تزریق کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که در کارآزمایی شرکت می کنند، در اولویت دریافت دوز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.
۱۵هزار نفر از مردم بابل واکسن کرونا زدند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت: که تاکنون ۱۵ هزار نفر از کادر درمان، سالمندان، جانبازان و بیماران خاص و .. این شهرستان واکسن کرونایی که وزارت بهداشت در اختیار این دانشگاه قرار داده بود، دریافت کردند.
وی افزود: ۱۱ هزار نفر افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان بابل زندگی می کنند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند و تزریق به بقیه نیز در حال انجام است.
دکتر جلالی گفت: وزرات بهداشت تمام تلاش خود را به کار بسته تا واکسن های مورد نیاز را وارد و یا در داخل تولید کند، اما برخی محدودیت ها از جمله تحریم ها روند تحویل واکسن های وارداتی را با تاخیر روبه رو کرده است.
وی با بیان این که ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند تا ویروس کرونا از اپیدمی خارج شود ، افزود : حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان بابل باید واکسن دریافت کنند تا به آمار ۷۰ درصدی واکسیناسیون کرونا برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار