حسین اسفندیاری فرد، مربی کهنه کار کشتی گفت: واقعیت این است که شورای فنی آنقدرها هم که ادعا می کنید مستقل نیست و نمی تواند در مقابل خواسته آقای خادم که به سرمربی گری علامنداست جواب " نه " بدهد.
کد خبر: ۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 18 September 2015
به گزارش تابناک یزد، در رقابتهای کشتی  قهرمانی جهان در لاس وگلاس آمریکا ایران موفق شد که سهمیه المپک را کسب کند اما نتوانست قهرمانی خود را تکرار کند، بعضی از کارشناسان معتقداند که ضعف فنی باعث این نتیجه شده است، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی، حسین اسفندیاری فرد مربی کشتی و و علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی این موضوع را بررسی کردند.

علیرضا رضایی با اشاره به مسابقات جهانی کشتی در لاس وگلاس گفت: تیمهای کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با هدف کسب سهمیه المپیک در این دوره از رقابتها شرکت کردند که ما موفق شدیم در رده آزاد 5 سهمیه و در رشته فرنگی 3 سهمیه المپیک را کسب کنیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه گفت: در این دوره رقابتها به دلیل اهمیت بالایی که داشت تمام مدعیان از کشورهای صاحب نام و مدعی حضور داشتند بنابراین سطح این رقابتها بسیار بالا بود زیرا کسب امتیاز بیشتر به معنی سهمیه بیشتر در المپیک بود و کشتی گیران مجبور بودند از تمام توان و ظرفیت خود در این رقابتها استفاده کردند.

وی با اشاره به این موضوع که نمی توان این رقابتها را به لحاظ فنی بررسی کند گفت: با توجه به سمتی که دارم اجازه بررسی این رقابتها و پاسخگویی به شایعات یادشده در بخش فنی را ندارم اما باید به این موضوع اشاره کنم که هر تیم شرایط آماده سازی خاص خود را دارد و از آنجایی که نفرات ما ثابت نیستند بنابراین طبیعی است که نتایج ما در مسابقات نیز نوسان داشته باشد.

رضایی در ادامه گفت: ما نمی توانیم خود را با کهنه کاران این عرصه مقایسه کنیم زیرا ما 7 تا 8 سال است که در رقابتهای جهانی ظاهر شده ایم و نتیجه می گیریم و نمی توانیم خود را به لحاظ تجربه حضور در رقابتهای جهانی و بین المللی با روسیه ای که 7 سال است در این رقابتها حضور دارد مقایسه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب کشتی گیران گفت: در قانون مراحلی برای انتخاب کشتی گیران برتر در نظر گرفته شده است که در مرحله پایانی نفرات اول تا سوم مشخص و به اردو راه می یابند اما این همه مراحل نیست زیرا ممکن است جوانی به لحاظ قانونی امتیاز لازم برای حضور در رقابتها را داشته باشد اما تجربه حضور نداشته باشد طبیعی است که فدراسیون اجازه حضور یک چنین کشتی گیری را در مسابقات مهم جهانی را نمی دهد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه گفت: ما برای فرایند انتخاب کشتی گیران از کارشناسان و پیشکشوتان راهنمایی و نظر خواستیم و حتی در سایت رسمی فدراسیون نیز اطلاع رسانی کردم که بعد از دریافت نظرات و رفع نقص ها در شورای کشتی آزاد و فرنگی به تصویب رساندیم. اینکه چرا آقای خادم هم ب عنوان سرمربی و هم به عنوان رییس فدراسیون در مسابقات لاس وگاس حضور داشت خواست شورای فنی بود که ایشان در هر دو سمت ابقاع شود، ایرادی هم نیست زیرا شورای فنی بالاترین مقام تصمیم گیرنده در این امور است.

حسین اسفندیاری فرد دیگر مهمان برنامه با اشازه به روند نزولی تیمهای کشتی آزاد و فرنگی در این دوره از رقابتها گفت: ترکیب تیم ملی ما خوب بود اما نمی دانم چرا روند ما نزولی بود و این فدراسیون است که باید پاسخ دهد که چرا بچه های ما روی کاغذ عالی هستند اما در میدان مسابقه آنطور که باید موفق نیستند.

این مربی کشتی با انتقاد از روند اتخاب کشتی گیران گفت: ما در کشتی به دنبال انتخاب نفر برتر هستیم اما عجیب است که فدراسیون کشتی در این زمینه از پیشکسوتان و کهنه کاران نظری نمی خواهد و بدون هماهنگی دست به انتخاب می زند. واقعیت این است که شورای فنی آنقدرها هم که ادعا می کنید مستقل نیست و نمی تواند در مقابل خواسته آقای خادم که به سرمربی گری علامند بود جواب نه بدهد.

وی در ادامه گفت: اینکه گفته می شود پتانسیل واقعی کشتی ما همین نتایجی بود که در لاس وگاس گرفتیم کاملا اشتباه است و باعث تضعیف روحیه کشتی گران ما می شود کادر فنی هرگز نیامد دلیل باخت سوریان در لاس وگاس را جستجو کند؛ سوریان که همه ما می دانیم جزو نوابغ کشتی ایران است.

احد پازاج دیگر میهمان برنامه با اشاره به اهداف تیم ملی کشتی ایران در مسابقات لاس وگاس گفت: ما دو هدف داشتیم در دجه نخست کسب سهمیه و بعد ماندن در کورس قهرمانی و سکو که متاسفانه نتوانستیم بر روی سکو باقی بمانیم ، واقعیت این است که کادر فنی نمی تواند در مقابل خطای فردی کشتی گیران پاسخگو باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی در ادامه گفت: ما در سال 88 در رده دوم، در سال 90 در رده سوم و در سال 93 به مقام قهرمانی رسیدم که متاسفانه در این دوره از رقابتها نتوانستیم نتایج سال گذشته را تکرار کنیم حقیقت این است که توان واقعی تیم کشتی ایران همین نتایجی بود که در لاس وگاس کسب کردیم.

وی با اشاره به وضعیت سوریان گفت: ما بجز آقای سوریان چه کس دیگری را داشتیم تا از او استفاده کنیم؟  ما تلاش کردیم تا از تمام بضاعت خود در این دوره از رقابتها استفاده کنیم و این همه پتانسیل ما بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار