کد خبر: ۹۶۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 31 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران در مورخ 9 خرداد ماه 1400 به شرح زیر است .
____


سارقان مزارع و باغات در دام پلیس تنکابن

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه ای و کشف 21 فقره سرقت مزارع و باغ ها خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشريح اين خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پي وقوع چندين فقره سرقت از باغات و مزارع، بررسی موضوع را با تشکیل پرونده و کنترل نقاط جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 3 سارق حرفه و داراي سابقه سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی دقیق از متهمان دستگیر شده 21فقره سرقت از مزارع و باغات را کشف و متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ شعبانی در خاتمه بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده رفت و آمد های مشکوک در محل زندگی و کسب خود موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع رسانی نمایند .

 ________________________

دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی با 16 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران پلیس آگاهی در پی وقوع سرقت های متعدد منازل و اماکن عمومی ، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی متهمان در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد : ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، یکی از سارقان حرفه ای را شناسایی و دستگیرکردند.

سرهنگ محمدزمان شالیکار، خاطر نشان کرد : ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازجویی از وی به راز 16  فقره سرقت منازل و اماکن عمومی پی بردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك موضوع را ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

 _______________________

کلاهبردار میلیاردی در بازداشت پلیس بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگیری یک مجرم فراری به جرم 30 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در بیان جزئیات این خبر، اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت یک فقره پرونده از مرجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به شیوه فروش مال غیر به 30 میلیارد ریال، موضوع را با هدف دستگیری متهم در دستور کار خود قرار دادند.

وی از انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس خبر داد و افزود: ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه وانجام اقدامات اطلاعاتي ، مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای را شناسايي و وی را طي يک عمليات غافلگیرانه و ضربتي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری به 9 فقره کلاهبرداری  به شیوه فروش مال غیر به ارزش 30 میلیارد ریال اعتراف کرد.
________________________

سرهنگ زارع از صدور حکم قضائی مبنی بر تحمل 2 سال حبس برای این کلاهبردار حرفه ای توسط مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست : در صورت تمایل به معاملات ملکی بدون اطلاع کامل از واقعی بودن اسناد و مدارک مالکیتی پشت میز معامله ننشینند، تا مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب قرار نگیرند.
________________________
 
مرگ مادر و کودک 6 ساله در تصادف شبانگاهی محور قائم شهر – ساری

سرپرست پلیس راه فرماندهی استان مازندران از وقوع سانحه رانندگی شبانه و برخورد شدید خودرو سواری پراید با درخت کنار جاده خبر داد وافزود: در این سانحه 2 سرنشین خودرو که مادر و کودک 6 ساله بودند در دم جان باختند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی عبادی با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 استان مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور قائم شهر– ساری، عبور روستای "ماهفروجک" ، ماموران پلیس راه سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، یک دستگاه خودرو سواری پراید در ساعت 40 دقیقه بامداد شب گذشته به شدت با درخت کنار جاده برخورد کرد که در این حادثه مادر و کودک شش ساله اش از سرنشینان خودرو در دم جان باختند و راننده خودرو به شدت مصدوم شد.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت : برابر بررسی کارشناسان پلیس راه علت حادثه بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است .

سرهنگ عبادی یکی از علل عمده حوادث رانندگی را عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و به رانندگان هشدار داد همواره با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.
_________________________ 

دستگیری 419متجاوز عرصه میراث فرهنگی طی سال گذشته

رئیس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 419 متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی طی سال گذشته خبر داد.

 سرهنگ سید محسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح اقدامات یک ساله اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود ، طی سال 1399برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح های عملیاتی و مقابله ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی کشف 1170 عدد اشیای عتیقه، 945 قطعه سکه تاریخی اصل و بدل، توقیف 420 عدد آلات و ادوات حفاری های غیرمجاز و ضبط 85 دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت های عملیاتی این یگان در سال  گذشته دانست.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی سال گذشته 419 قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و 145 فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ جعفری در پایان با بیان اینکه آثارباستانی و ابنیه تاریخی نشانگر هویت ملی هر کشور است،خاطر نشان ساخت:حفظ و حراست از ارزش ها و ثروت های تاریخی و ملی وظیفه ملی ماست،بنابراین شهروندان در صورت مشاهده افراد سودجو موضوع را در کمترین زمان ممکن به پلیس 110 اطلاع دهند.
________________________ 

سارقان حرفه ای در دام پلیس عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 2 سارق سابقه دار و کشف 3خودروی سرقتی و 13 فقره انواع سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت از جمله 3 خودروی سواری،بررسی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی مخفیگاه سارق 3 خودروی پراید خبر داد و اظهار داشت : ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 3خودروی سرقتی و مقداری لوازم و قطعات خودرو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد ضمن بیان اعتراف متهم دستگیر شده به 13 فقره انواع سرقت ،تصریح داشت: ماموران انتظامی متهم را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ عبدی در خاتمه با تکید بر پارک خودرو در پارکینگ های عمومی و عدم استفاده از معابر عمومی برای این کار،خاطرنشان کرد:استفاده از قفل های الکترونیک،قفل پدال و فرمان تا حد بسیار زیادی از سرقت خودرو و لوازم خودرو پیشگیری می کند.
________________________

کشف کلاهبرداری اینترنتی 545 میلیونی در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری متهم به کلاهبرداری 545 میلیون ریالی با جعل آگهی فروش لباس در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، اعلام کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن مرجوعه قضایى مبنى بر کلاهبردارى از آنان از طریق شبکه های اجتماعی ( اینستاگرام و تلگرام ) با درج آگهی جعلی فروش لباس و پوشاک، موضوع به طور ويژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از بازار در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در یکی از استان ‌های همجوار دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان در سطح کشور در پوشش شبکه‎های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) بنام‌ گالری یلدا تا این لحظه اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد ارزش ریالی کلاهبرداری این متهم را بیش از 545 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی به شهروندان هشدار داد: قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا نکنید زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.
_________________________

سوداگر مرگ در محمودآباد به دام افتاد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري یک سوداگر مرگ و كشف 10 کیلو گرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در اجرای طرح اراتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با عاملان افیونی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه یک قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی کردند.

وي افزود:ماموران انتظامی پس از هماهنگی های قضائی، متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسي از محل سکونت وی 10 کیلو گرم تریاک و یک دستگاه ترازوي ديجيتال کشف کردند.

سرهنگ حسین زاده در پايان با اشاره به معرفی متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي ، از شهروندان خواست: اطلاعات و اخبارخود در خصوص فعالیت سوداگران مرگ و توزیع منندگان مواد مخدر را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
________________________

کشف داروی قاچاق در آمـل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 4هزار نوع داروی قاچاق پس از توقیف یک خودروی نیسان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانـی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مامورين انتظامي درپی دریافت خبری مبنی بر قاچاق دارو، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:ماموران انتظامی شهرستان آمل با همکاري پليس امنيت اقتصادي استان واداره دامپزشکي وعلوم پزشکي شهرستان، ا هماهنگی قضائی و  اجراي ايست وبازرسي در محور هراز ،یک خودروی نیسان حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به کشف 4000 نوع داروی خارجی فاقد مجوزهای گمرکی در بازرسی از خودروی نیسان توقیف شده،تصریح کرد : ماموران انتظامی ضمن تشکیل پرونده و تحویل داروهای کشف شده به اداره علوم پزشکی در این اقدام یک قاچاقچی دارو را دستگیر و به دستور مرجع قضائی به زندان معرفی کردند.

سرهنگ رضوانی در پایان با اشاره به ارزش حدود 2میلیارد ریالی داروهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان عنوان داشت: ورود هرگونه دارو به کشور باید با انجام تشریفات اداری و گمرکی خاص ، بویژه دریافت مجوز از وزارت بهداشت باشد،بدون هماهنگی های لازم قاچاق محسوب می شود،بنابراین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سوداگری در این زمینه موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار