اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 18 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 08 June 2021

به گزارش تابناک مازندزان،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/3/1400 به این شرح است .


120میلیارد کلاهبرداری در فریدونکنار
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 120 میلیاردی از کشاورزان با ارائه چک های بلامحل در فریدونکنار خبر داد.
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعات مردمی به مراجع قضائی و انتظامی شهرستان فریدونکنار مبنی بر خرید برنج و محصولات کشاورزی آنان با ارائه چک های بلامحل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی، افزود: متهم با حضور در روستاهای آن شهرستان و ترغیب کشاورزان، اقدام به خرید برنج از آنان با استفاده از چک های مدت دار کرده بود که پس از گذشت ماه ها از سر رسید چک های ارائه شده هیچ گونه اقدامی از طرف متهم برای پرداخت وجه صورت نگرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری 120 میلیارد ریالی از 15 نفر از کشاورزان و متصدیان کارخانجات شالیکوبی در آن شهرستان اعتراف کرد.
سردار میرزایی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد به شهروندان و کشاورزان استان توصیه کرد: از فروش محصولات کشاورزی و هرگونه معامله با افراد ناشناس و قبول چک و یا ضمانت نامه های فاقد اصالت از آنان خودداری کنند.
وی با تاکید بر رعایت هشدارهای انتظامی از سوی شهروندان، از آنان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 یا مراجع قضائی اعلام دارند.#

--------------------------------------------------------

شناسایی مزاحم اینترنتی در نور
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی فردی اقدام به تهدید وی کرده بود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد، گفت: در پی مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت، توهین و تهدید یکی از شهروندان خانم در شهرستان نور در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران با بررسی های اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم ساکن در یکی از شهرهای این استان شدند .
رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر شد .
سرهنگ خورشاد، خاطرنشان کرد: متهم که در پی دوستی های صمیانه با شاکی به اطلاعات شخصی و خصوصی وی دسترسی پیدا کرده بود، به ایجاد مزاحمت برای شاکیه با استفاده از اطلاعات شخصی وی در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.
خورشاد با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به کاربران فضای مجازی، هشدار داد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است.
وی، افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .
شماره تماس 01121824715به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

--------------------------------------------------------

انهدام باند قاچاق سلاح در بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری باند قاچاق اسلحه و کشف 12 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل سلاح غیر مجاز توسط یک باند قاچاق سلاح از یکی از استان های غربی کشور در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که در غالب یک باند 3 نفره با یک خودروی سواری قصد ورود به این شهرستان را داشتند شناسایی کردند.
وی، تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 12 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.
سرهنگ زارع با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هر گونه اطلاعات و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

كشف 11 تن کود شيميايي قاچاق در آمل
فرمانده انتظامي شهرستان " آمل " از کشف 11 تن کود شيميايي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ ذات الله رضوانی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پي کسب خبری مبني بر عرضه و فروش انواع کود شیمیایی تقلبی توسط افرادی در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از بررسی های همه جانبه و اقدمات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی 2 نفر در این ارتباط و کشف انبار نگهداری کالا توسط آنان شدند.
سرهنگ رضوانی، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی این افراد را دستگیر و با همکاری عوامل اداره جهادکشاورزی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط آنان بالغ بر 11 تن و 350 کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق و 862 عدد کیسه خالی چاپ شده با آرم جعلی شرکت های معتبر کشف کردند.
وی از تحویل کالای کشف شده که بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، به اداره جهادکشاورزی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------------------

دستگیری قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 5 کیلوگرم مواد افیونی از نوع حشیش و دستگیری یک سوداگر حرفه ای مرگ خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط یکی از توزیع کنندگان حرفه ای،موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری متهم در اقدامی غافلگیرانه خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از مخفگاه متهم 5 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کردند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان معرفی متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده فعالیت افراد معلوم الحال و توزیع کنندگان مواد مخدر،موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

دستگيري سارق سیم برق در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی" از دستگيري 3 سارق حرفه اي سيم و کابل برق با 7 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سيم برق در این شهرستان موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: با انجلم اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی این شهرستان با دو نفر از همدستان خود در یکی از شهرستان های همجوار اعتراف کرد.
سرهنگ فرهودی از دستگیری همدستان متهم در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان در مجموع 100 کیلوگرم سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
سرهنگ فرهودی با بيان اينکه سارقین با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند؛ افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده بالغ بر 80ميليون ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی در خاتمه خاطر نشان کرد: توجه به هشدارهاي انتظامي و کاربردي کردن آموزش هاي هاي همگاني پليس در حوزه پيشگيري از سرقت، ضامن ناکامي سارقان است.

--------------------------------------------------------

قاچاقچیان مواد مخدر در قائم شهر به دام افتادند
فرمانده انتظامي شهرستان "قائم شهر" از کشف 11 کيلو و 800 گرم مواد مخدر و دستگیری 4 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"مهدی خادمی"در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت 4 سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی ماموران اداره عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی بالاتجن متهمان را شناسایی کردند.
سرهنگ خادمی، تصریح کرد: متهمان که با دو خودروی سواری قصد حمل مواد مخدر به این شهرستان را داشتند، در عملیاتی ضربتی به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف مجموعا 11 کیلو و 800 گرم تریاک در بازرسی از خودرهای متهمان خبر داد و اظهار داشت: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی در ادامه، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

--------------------------------------------------------

کشف 2 و نیم تن آرد در قائم شهر
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 2 و نیم آرد خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی"در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در این ارتباط، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات پلیسی متهم را که اقدام به توزیع آرد با یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان می کرد، شناسایی کردند .
سرهنگ خادمی، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم در حین تخلیه بار در یکی از خبازی های این شهرستان دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 2 و نیم تن آرد خارج از شبکه توزیع کشف کردند .
خادمی ارزش کالای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 110 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم نیز دستگیر و موضوع پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی ارسال شد.

--------------------------------------------------------

کشف 8 فقره سرقت در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري 2 سارق سابقه دار و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت خودرو وانت نيسان و قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ شالیکار خاطرشنان کرد: پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان متهمان در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان این که سارقان در تحقیقات پلیسی به سرقت 2 خودروی وانت نیسان و 6 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان اقرار کردند.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در خاتمه با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد : خودروهای خود را به وسایل ایمنی بازدارنده مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقیف خودروی وانت نیسان با 2 تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران گشت انتظامی این شهرستان حین اجرای ماموریت به یک خودروی وانت نیسان حامل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرستان مشکوک شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ، افزود:ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق از نوع راش کشف کردند .
سرهنگ "کلوانی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

--------------------------------------------------------

دستگیری عامل افیونی در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 8 کیلوو 500 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ علی اکبر خسروی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران کلانتری 11و12 این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: ماموران با انجام اقدامات متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری پژو در یکی از ورودی های این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ خسروی از کشف 8 کیلو و500 گرم تریاک در بازرسی ازخودروی متهم خبر داد و خاطر نشان كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با بيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدررا از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف یک تن و 500 کیلو چوب قاچاق درنور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از كشف یک تن و 500کیلو چوب جنگلی قاچاق پس از توقیف یک خو.دروی نیسان خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار " درباره تشریح این خبر،بیان داشت : مأموران انتظامی در پی برخورد با قاچاقچیان چوب های جنگلی،موضوع را با کنترل محورهای جنگلی در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی خبر داد و تصریح کرد: ماموران دربازرسی از این خودرو یک تن و 500 کیلو چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل برداشت شده بود، را کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان نوردر ادامه تصریح کرد : ماموران انتظامی در این اقدام یک قاچاقچی چوب را دستگیر وبا تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.
سرهنگ داداش تباردر پایان با اشاره به اینکه قطع درختان ، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد ،از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف 15 راس دام فاقد مجوز حمل در"میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 15 راس گوساله فاقد مجوز حمل به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ "مجید باقری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک خودروی کامیونت حامل دام مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی، افزود: ماموران در بازرسي از خودروی مورد نظر 15 راس گوساله بدون پروانه بهداشتي و مجوز حمل كشف کردند.
وي با تاکید به اين كه ارزش دام های مكشوفه بنا به نظر کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است افزود: ضمن تحویل دام مكشوفه به اداره دامپزشكي، راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 42 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبربیان داشت :ماموران به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و دستگیری سارقان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با انجام اقدامات پلیسی دردستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در اجرای این طرح، 16 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز کشف 42 فقره سرقت در بازجویی از متهمان دستگیر شده خبر داد و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 25 موتور سیکلت و33 خودرو ربه دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم توقیف گردید .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

--------------------------------------------------------

عادات فکری ناکارآمد
گروه استان ها-مازندران- اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرون، افکار و طرز تلقی های شما هستند که احساسات شما را به وجود می آورند...
خیلی ها معتقدند که روحیه بد آنها ناشی از عوامل خارج از کنترل آنهاست، می پرسند چگونه احساس خوشبختی کنم؟ چگونه نسبت به خودم احساس خوب داشته باشم؟ من آدم صد درصد موفقی نیستم. شغل شکوهمندی ندارم آدم حقیری هستم و این عین واقعیت است.
بعضی ها روحیه بد خود را به هورمون یا شرایط خاص ژنتیکی ربط می دهند و به اعتقاد پاره ای دیگر، اتفاقات به ظاهر فراموش شده دوران کودکی در ضمیر ناخوداگاه آنها همچنان موجود است و از این رو روحیه شان خراب باقی مانده است.
در نظر جمعی دیگر احساس بد اگر ناشی از بیماری یا دلسردی مربوط به زمان های اخیر باشد واقع بینانه است. پاره ای نیز روحیه بد خود را به وضع بد جهان، اوضاع بد اقتصادی، آب و هوای بد، مالیاتها، شلوغی ترافیک و و امکان بروز جنگ اتمی نسبت می دهند. به اعتقا آنها فلاکت و بدبختی چیزی نیست که بتوان از آن گریخت.
البته در مورد هر یک از اینها حقایقی وجود دارد، بدون شک حوادث محیطی، موقعیت شیمیایی بدن و تضادها و اختلافات مربوط به گذشته روی ما تاثیر می گذارند، اما این نظریه پردازی ها مبتنی بر این باور است که احساسات ما به دور از کنترل ما هستند. اگر بگویید نمی توانم احساسم را تغییر بدهم قربانی ناراحتی های خود می شوید و خود را فریب می دهید زیرا واقعیت این است که می توانید احساساتتان را تغییر دهید.
اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرون، افکار و طرز تلقی های شما هستند که احساسات شما را به وجود می آورند، می توانید اندیشه ، احساس و رفتار خود را تغییر دهید، این اصل ساده و در عین حال انقلابی شما را در تغییر زندگی خود یاری می دهد.
در ذیل 12 نمونه از افکار ناکارآمد که تغییر آنها به این فرایند کمک می کند را ذکر می کنیم.
من نمی توانم: به طور خودکار تصور می کنید که توانایی روبرو شدن با یک چالش جدید یا حل یک مساله را ندارید، این حالت اغلب موجب پذیرفتن شکست قبل از هر اقدامی شده و به احساس اضطراب و غم ختم می شود.
فاجعه پنداری: هنگام مواجهه با یک وضعیت مبهم، در انتظار وقوع یک حادثه بوده و با خودتان فکر می کنید اگر اینطور شود چه؟ این وحشت و اضطراب بی مورد انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد.
همه یا هیچ: زندگی را به طور افراطی و در یک قالب سفید و سیاه می بینید، اگر عملکرد شما عالی نباشد، کاملا بد و شکست خورده هستید. یا اگر چیزی کاملا درست نباشد، حتما به طور کامل غلط است. این خطا باعث می شود تا از دست خود و دیگران ناراحت و عصبانی باشید.
منفی گرایی: به تجربیات منفی و نا امید کننده خود چسبیده و هر اتفاق مثبت و یا معمولی را در نظر نمی گیرید. نتیجه بزرگنمایی و تمرکز بر حوادث منفی، بدبینی نسبت به حال و آینده است.
من باید، تو باید: خود و دیگران را با یک الگوی خشک و منطقی قضاوت کرده و اگر رفتاری بر خلاف الگوی مورد انتظارتان باشد، احساس نا امیدی و یاس می کنید.
پیشگویی: نتایج و اتفاقاتی را پیشگویی می کنید و این شما را نسبت به آینده نا امید می کند و باعث بی انگیزگی، نا امیدی و بی میلی خواهد شد.
ذهن خوانی: بدون دلیل می دانید که دیگران در باره شما نظر خوبی ندارند و این شما را مضطرب و متزلزل می کند.
سرزنش کردن: همیشه می گویید تقصیر من بود و احساس گناه دارید.یا فکر می کنید که تقصیر دیگران بوده و احساس خشم و فریب خوردگی می کنید.
عادلانه نیست: ناراحتید چون فکر می کنید با شما عادلانه رفتار نشده است، حتی وقتی رفتار منصفانه یک توقع غیر واقعی است.
پیش داوری: بر اساس یک ذهنیت مثبت یا منفی جزئی که از گذشته دارید، درباره دیگران قضاوت کرده و به واقعیت کنونی توجه نمی نمایید.
من این را حس می کنم: فکر می کنید احساسات شما منعکس کننده واقعیت بوده و به جای عقل و منطق، از هیجان خود پیروی میکنید.
تلاش می کنم تا شکست نخورم: در مسیر زندگی خود به جای آنکه به دنبال پیشرفت و لذت بردن از طعم پیروزی باشید، از شکست خوردن ترسیده و تلاش شما بر فرار از شکست متمرکز است.
تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران
بسمه تعالی
با آرزوی صحت، سلامتی و توفیقات روز افزون برای جنابعالی اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/3/1400 تقدیم حضور می گردد.


120میلیارد کلاهبرداری در فریدونکنار
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 120 میلیاردی از کشاورزان با ارائه چک های بلامحل در فریدونکنار خبر داد.
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعات مردمی به مراجع قضائی و انتظامی شهرستان فریدونکنار مبنی بر خرید برنج و محصولات کشاورزی آنان با ارائه چک های بلامحل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی، افزود: متهم با حضور در روستاهای آن شهرستان و ترغیب کشاورزان، اقدام به خرید برنج از آنان با استفاده از چک های مدت دار کرده بود که پس از گذشت ماه ها از سر رسید چک های ارائه شده هیچ گونه اقدامی از طرف متهم برای پرداخت وجه صورت نگرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری 120 میلیارد ریالی از 15 نفر از کشاورزان و متصدیان کارخانجات شالیکوبی در آن شهرستان اعتراف کرد.
سردار میرزایی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد به شهروندان و کشاورزان استان توصیه کرد: از فروش محصولات کشاورزی و هرگونه معامله با افراد ناشناس و قبول چک و یا ضمانت نامه های فاقد اصالت از آنان خودداری کنند.
وی با تاکید بر رعایت هشدارهای انتظامی از سوی شهروندان، از آنان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 یا مراجع قضائی اعلام دارند.#

--------------------------------------------------------

شناسایی مزاحم اینترنتی در نور
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی فردی اقدام به تهدید وی کرده بود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد، گفت: در پی مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت، توهین و تهدید یکی از شهروندان خانم در شهرستان نور در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران با بررسی های اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم ساکن در یکی از شهرهای این استان شدند .
رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر شد .
سرهنگ خورشاد، خاطرنشان کرد: متهم که در پی دوستی های صمیانه با شاکی به اطلاعات شخصی و خصوصی وی دسترسی پیدا کرده بود، به ایجاد مزاحمت برای شاکیه با استفاده از اطلاعات شخصی وی در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.
خورشاد با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به کاربران فضای مجازی، هشدار داد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است.
وی، افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .
شماره تماس 01121824715به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

--------------------------------------------------------

انهدام باند قاچاق سلاح در بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری باند قاچاق اسلحه و کشف 12 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل سلاح غیر مجاز توسط یک باند قاچاق سلاح از یکی از استان های غربی کشور در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که در غالب یک باند 3 نفره با یک خودروی سواری قصد ورود به این شهرستان را داشتند شناسایی کردند.
وی، تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 12 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.
سرهنگ زارع با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هر گونه اطلاعات و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

كشف 11 تن کود شيميايي قاچاق در آمل
فرمانده انتظامي شهرستان " آمل " از کشف 11 تن کود شيميايي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ ذات الله رضوانی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پي کسب خبری مبني بر عرضه و فروش انواع کود شیمیایی تقلبی توسط افرادی در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از بررسی های همه جانبه و اقدمات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی 2 نفر در این ارتباط و کشف انبار نگهداری کالا توسط آنان شدند.
سرهنگ رضوانی، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی این افراد را دستگیر و با همکاری عوامل اداره جهادکشاورزی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط آنان بالغ بر 11 تن و 350 کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق و 862 عدد کیسه خالی چاپ شده با آرم جعلی شرکت های معتبر کشف کردند.
وی از تحویل کالای کشف شده که بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، به اداره جهادکشاورزی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------------------

دستگیری قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 5 کیلوگرم مواد افیونی از نوع حشیش و دستگیری یک سوداگر حرفه ای مرگ خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط یکی از توزیع کنندگان حرفه ای،موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری متهم در اقدامی غافلگیرانه خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از مخفگاه متهم 5 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کردند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان معرفی متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده فعالیت افراد معلوم الحال و توزیع کنندگان مواد مخدر،موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

دستگيري سارق سیم برق در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی" از دستگيري 3 سارق حرفه اي سيم و کابل برق با 7 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سيم برق در این شهرستان موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: با انجلم اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی این شهرستان با دو نفر از همدستان خود در یکی از شهرستان های همجوار اعتراف کرد.
سرهنگ فرهودی از دستگیری همدستان متهم در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان در مجموع 100 کیلوگرم سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
سرهنگ فرهودی با بيان اينکه سارقین با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند؛ افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده بالغ بر 80ميليون ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی در خاتمه خاطر نشان کرد: توجه به هشدارهاي انتظامي و کاربردي کردن آموزش هاي هاي همگاني پليس در حوزه پيشگيري از سرقت، ضامن ناکامي سارقان است.

--------------------------------------------------------

قاچاقچیان مواد مخدر در قائم شهر به دام افتادند
فرمانده انتظامي شهرستان "قائم شهر" از کشف 11 کيلو و 800 گرم مواد مخدر و دستگیری 4 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"مهدی خادمی"در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت 4 سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی ماموران اداره عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی بالاتجن متهمان را شناسایی کردند.
سرهنگ خادمی، تصریح کرد: متهمان که با دو خودروی سواری قصد حمل مواد مخدر به این شهرستان را داشتند، در عملیاتی ضربتی به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف مجموعا 11 کیلو و 800 گرم تریاک در بازرسی از خودرهای متهمان خبر داد و اظهار داشت: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی در ادامه، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

--------------------------------------------------------

کشف 2 و نیم تن آرد در قائم شهر
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 2 و نیم آرد خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی"در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در این ارتباط، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات پلیسی متهم را که اقدام به توزیع آرد با یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان می کرد، شناسایی کردند .
سرهنگ خادمی، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم در حین تخلیه بار در یکی از خبازی های این شهرستان دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 2 و نیم تن آرد خارج از شبکه توزیع کشف کردند .
خادمی ارزش کالای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 110 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم نیز دستگیر و موضوع پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی ارسال شد.

--------------------------------------------------------

کشف 8 فقره سرقت در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري 2 سارق سابقه دار و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت خودرو وانت نيسان و قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ شالیکار خاطرشنان کرد: پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان متهمان در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان این که سارقان در تحقیقات پلیسی به سرقت 2 خودروی وانت نیسان و 6 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان اقرار کردند.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در خاتمه با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد : خودروهای خود را به وسایل ایمنی بازدارنده مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقیف خودروی وانت نیسان با 2 تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران گشت انتظامی این شهرستان حین اجرای ماموریت به یک خودروی وانت نیسان حامل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرستان مشکوک شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ، افزود:ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق از نوع راش کشف کردند .
سرهنگ "کلوانی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

--------------------------------------------------------

دستگیری عامل افیونی در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 8 کیلوو 500 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ علی اکبر خسروی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران کلانتری 11و12 این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: ماموران با انجام اقدامات متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری پژو در یکی از ورودی های این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ خسروی از کشف 8 کیلو و500 گرم تریاک در بازرسی ازخودروی متهم خبر داد و خاطر نشان كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با بيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدررا از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف یک تن و 500 کیلو چوب قاچاق درنور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از كشف یک تن و 500کیلو چوب جنگلی قاچاق پس از توقیف یک خو.دروی نیسان خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار " درباره تشریح این خبر،بیان داشت : مأموران انتظامی در پی برخورد با قاچاقچیان چوب های جنگلی،موضوع را با کنترل محورهای جنگلی در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی خبر داد و تصریح کرد: ماموران دربازرسی از این خودرو یک تن و 500 کیلو چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل برداشت شده بود، را کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان نوردر ادامه تصریح کرد : ماموران انتظامی در این اقدام یک قاچاقچی چوب را دستگیر وبا تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.
سرهنگ داداش تباردر پایان با اشاره به اینکه قطع درختان ، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد ،از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

کشف 15 راس دام فاقد مجوز حمل در"میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 15 راس گوساله فاقد مجوز حمل به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ "مجید باقری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک خودروی کامیونت حامل دام مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی، افزود: ماموران در بازرسي از خودروی مورد نظر 15 راس گوساله بدون پروانه بهداشتي و مجوز حمل كشف کردند.
وي با تاکید به اين كه ارزش دام های مكشوفه بنا به نظر کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است افزود: ضمن تحویل دام مكشوفه به اداره دامپزشكي، راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 42 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبربیان داشت :ماموران به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و دستگیری سارقان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با انجام اقدامات پلیسی دردستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در اجرای این طرح، 16 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز کشف 42 فقره سرقت در بازجویی از متهمان دستگیر شده خبر داد و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 25 موتور سیکلت و33 خودرو ربه دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم توقیف گردید .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

--------------------------------------------------------

عادات فکری ناکارآمد
گروه استان ها-مازندران- اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرون، افکار و طرز تلقی های شما هستند که احساسات شما را به وجود می آورند...
خیلی ها معتقدند که روحیه بد آنها ناشی از عوامل خارج از کنترل آنهاست، می پرسند چگونه احساس خوشبختی کنم؟ چگونه نسبت به خودم احساس خوب داشته باشم؟ من آدم صد درصد موفقی نیستم. شغل شکوهمندی ندارم آدم حقیری هستم و این عین واقعیت است.
بعضی ها روحیه بد خود را به هورمون یا شرایط خاص ژنتیکی ربط می دهند و به اعتقاد پاره ای دیگر، اتفاقات به ظاهر فراموش شده دوران کودکی در ضمیر ناخوداگاه آنها همچنان موجود است و از این رو روحیه شان خراب باقی مانده است.
در نظر جمعی دیگر احساس بد اگر ناشی از بیماری یا دلسردی مربوط به زمان های اخیر باشد واقع بینانه است. پاره ای نیز روحیه بد خود را به وضع بد جهان، اوضاع بد اقتصادی، آب و هوای بد، مالیاتها، شلوغی ترافیک و و امکان بروز جنگ اتمی نسبت می دهند. به اعتقا آنها فلاکت و بدبختی چیزی نیست که بتوان از آن گریخت.
البته در مورد هر یک از اینها حقایقی وجود دارد، بدون شک حوادث محیطی، موقعیت شیمیایی بدن و تضادها و اختلافات مربوط به گذشته روی ما تاثیر می گذارند، اما این نظریه پردازی ها مبتنی بر این باور است که احساسات ما به دور از کنترل ما هستند. اگر بگویید نمی توانم احساسم را تغییر بدهم قربانی ناراحتی های خود می شوید و خود را فریب می دهید زیرا واقعیت این است که می توانید احساساتتان را تغییر دهید.
اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرون، افکار و طرز تلقی های شما هستند که احساسات شما را به وجود می آورند، می توانید اندیشه ، احساس و رفتار خود را تغییر دهید، این اصل ساده و در عین حال انقلابی شما را در تغییر زندگی خود یاری می دهد.
در ذیل 12 نمونه از افکار ناکارآمد که تغییر آنها به این فرایند کمک می کند را ذکر می کنیم.
من نمی توانم: به طور خودکار تصور می کنید که توانایی روبرو شدن با یک چالش جدید یا حل یک مساله را ندارید، این حالت اغلب موجب پذیرفتن شکست قبل از هر اقدامی شده و به احساس اضطراب و غم ختم می شود.
فاجعه پنداری: هنگام مواجهه با یک وضعیت مبهم، در انتظار وقوع یک حادثه بوده و با خودتان فکر می کنید اگر اینطور شود چه؟ این وحشت و اضطراب بی مورد انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد.
همه یا هیچ: زندگی را به طور افراطی و در یک قالب سفید و سیاه می بینید، اگر عملکرد شما عالی نباشد، کاملا بد و شکست خورده هستید. یا اگر چیزی کاملا درست نباشد، حتما به طور کامل غلط است. این خطا باعث می شود تا از دست خود و دیگران ناراحت و عصبانی باشید.
منفی گرایی: به تجربیات منفی و نا امید کننده خود چسبیده و هر اتفاق مثبت و یا معمولی را در نظر نمی گیرید. نتیجه بزرگنمایی و تمرکز بر حوادث منفی، بدبینی نسبت به حال و آینده است.
من باید، تو باید: خود و دیگران را با یک الگوی خشک و منطقی قضاوت کرده و اگر رفتاری بر خلاف الگوی مورد انتظارتان باشد، احساس نا امیدی و یاس می کنید.
پیشگویی: نتایج و اتفاقاتی را پیشگویی می کنید و این شما را نسبت به آینده نا امید می کند و باعث بی انگیزگی، نا امیدی و بی میلی خواهد شد.
ذهن خوانی: بدون دلیل می دانید که دیگران در باره شما نظر خوبی ندارند و این شما را مضطرب و متزلزل می کند.
سرزنش کردن: همیشه می گویید تقصیر من بود و احساس گناه دارید.یا فکر می کنید که تقصیر دیگران بوده و احساس خشم و فریب خوردگی می کنید.
عادلانه نیست: ناراحتید چون فکر می کنید با شما عادلانه رفتار نشده است، حتی وقتی رفتار منصفانه یک توقع غیر واقعی است.
پیش داوری: بر اساس یک ذهنیت مثبت یا منفی جزئی که از گذشته دارید، درباره دیگران قضاوت کرده و به واقعیت کنونی توجه نمی نمایید.
من این را حس می کنم: فکر می کنید احساسات شما منعکس کننده واقعیت بوده و به جای عقل و منطق، از هیجان خود پیروی میکنید.
تلاش می کنم تا شکست نخورم: در مسیر زندگی خود به جای آنکه به دنبال پیشرفت و لذت بردن از طعم پیروزی باشید، از شکست خوردن ترسیده و تلاش شما بر فرار از شکست متمرکز است.
تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار