کد خبر: ۹۶۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 09 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 19/3/1400  به این شرح است .

تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرتسان ساری// سرهنگ عبدالله حسن زاده مقدم به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ساری منصوب شد
در مراسمی با حضور سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران، فرماندار ساری، دادستان و سایر مسئولان نظامی و انتظامی استان سرهنگ عبدالله حسن زاده مقدم به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ساری منصوب و از زحمات سرهنگ ناصر علی صفرپور قدردانی شد .

-----------------------------------------------

دستگیری27 سارق قاپ زن در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 27 سارق قاپ زن توسط ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های سطح استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت : کيف قاپي از جمله جرائمي است که ارتکاب آن از سوی افراد فرصت طلب سبب تزلزل امنيت اجتماعي می شود .
وی،افزود: در این راستا و به منظور افزایش تحساس امنیت، دستگیری و برخورد با سارقان قاپ زن به صورت ویژه در دستور کار کلانتری و پاسگاه های سطح استان قرار گرفت .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه ها، با افزايش گشت هاي محسوس و نامحسوس در مناطق جرم خیز و اجرای طرح های محله محور ،موفق به دستگیری 27 سارق قاپ زن در سطح استان شدند .
سرهنگ جعفری با بیان اینکه 85درصد از این نوع سرقت مربوط به موبایل قاپی است، افزود: در این اقدام مجرمانه ، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی یا فعالیت در فضای مجازی بوده و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند طعمه قرار می گیرند .
جعفری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آسیب پذیری بالای بانوان در مواجهه با کیف قاپ ها هشدار داد: ضمن خودداری از حمل وجه و یا اشیاء گرانقیمت کیف و وسایل شحصی خود را در هنگام عبور از خیابان به سمت دیوار و یا طرفی که امکان دسترسی سارقان به آن مقدور نباشد نگه داشته و از تردد در محل های خلوت خودداری کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان خواست: با توجه به اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه در کاهش و تقليل فرصت هاي مجرمانه، با رعایت توصیه های پلیس سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

-----------------------------------------------

سومین مرحله طرح دستگیری محکومان متواری در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای سومین مرحله از طرح دستگیری محکومان متواری و دستگیری 718 متهم تحت تعقیب در استان خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : طرح سراسری دستگیری سارقان و مجرمان تحت تعقیب و متواری با بسیج کلیه امکانات و نیروها در کلانتری و پاسگاه های سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وي ادامه داد : در اجرای این طرح سه روزه که با تلاش ماموران انتظامی در کلانتری های و پاسگاه های سطح استان صورت گرفت 718 متهم و محکوم متواری دستگیر شدند .
سرهنگ جعفری هدف از اجراي طرح را افزايش ضريب امنيتي و بالا بردن احساس امنیت در سطح استان عنوان و تصريح کرد: برخورد قاطع و قانوني با مخلان نظم و امنیت عمومي و متهمان فراری و تحت تعقیب از اولويت های برنامه هاي پلیس پیشگیری استان است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در خاتمه تاکید کرد: به منظور تداوم امنیت پایدار و رضایتمندی مردم، اين طرح و طرح هاي مشابه همچنان ادامه خواهد داشت.

-----------------------------------------------

کشف 20 تن آرد قاچاق در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، از کشف بیش از 20 تن آردقاچاق و خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ذات اله رضوانی"در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با همکاری کارشناسان اداره غلّه در لبازرسی از انبار متعلق به متهم 20 تن آردقاچاق و خارج ازشبکه کشف کردند.
سرهنگ رضوانی ارزش آرد قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن پلمب محل مورد نظر، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

-----------------------------------------------

سارقان ساختمان هاي نيمه کاره دردام پلیس تنکابن
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 4 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با 24 فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،"سرهنگ غلامحسین شعبانی"در تشريح اين خبربیان داشت : پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 4 سارق حرفه ای که داراي سابقه سرقت در این شهرستان بودند را در این ارتبط شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ شعبانی، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 24 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث در این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، با اشاره به این که متهمان پس تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب برای پیشگیری از سرقت، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

کشف 26 فقره سرقت در جویبار
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف 26 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، "سرهنگ غلامرضا جعفری"در تشریح این خبر بیان داشت : به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 26سارق و مالخر اموال سرقتی در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی به عمل آمده به 30 فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت: در اجرای این طرح همچنین 21 موتورسیکلت و 22خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و مزاحمت توقیف شد.
وی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

کشف دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و میلیاردی در سیمرغ
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش 10میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین اسدی" اظهار داشت: مأموران انتظامی در پی اطلاع از بهره برداری غیر مجاز از شبکه توزیع برق با استفاده از دستگاه ارز دیجیتال موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه یک واحد صنفی استفاده کننده غیر مجاز از دستگاه های ارز دیجیتال را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ تصریح کرد : ماموران انتظامی در بازرسی از واحد صنفی مورد نظر 18دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در حال فعالیت را کشف کردند.
سرهنگ اسدی ارزش محموله کشف شده را، 10 میلیارد ریال عنوان داشت و تصریح کرد : ماموران انتظامی در این اقدام 2 متهم را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

-----------------------------------------------

کشف دستگاه تولید ارز دیجیتال میلیاردی در رامسر
سرپرست انتظامی شهرستان رامسر از کشف 6 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 24 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "مجتبی خانپور" در تشریح این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر استفاده غیر مجاز ارز دیجیتال غیر مجاز، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی یک منزل مسکونی که در آن از دستگاههای ارز دیجیتال غیر مجاز استفاده می شد،خبر داد و افزود : ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از این منزل 6 دستگاه تولید رمزارز دیجیتال غیر مجاز را کشف کردند.
سرپرست انتظامی شهرستان رامسر تصریح کرد : ماموران پلیس آگاهی یک متهم را در این اقدام دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ خانپور ارزش دستگاه های تولید ارز دیجیتال را برابر نظر کارشناسان 24 میلیارد ریال اعلام کرد و در پایان تصریح داشت : شهروندان در صورت اطلاع از استفاده غیر مجاز افراد فرصت طلب از دستگاه های تولید ارز دیجیتال موضوع را در کمترین فرصت ممکن به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

دستگیری 3 سوداگر مرگ در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل" از دستگیری 3 سوداگر مرگ و کشف 3 کيلو و 500 گرم تریاک خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمد زمان شالیکار " در تشریح این خبر بیان داشت : پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر ، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وي با اشاره به شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان،افزود:ماموران مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با دادستان بابل هر 3 متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3 کيلو و 500 گرم ترياک در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و تصریح کرد : ماموران متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ " محمد زمان شالیکار " در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشكوک به ويژه در زمينه توزيع انواع مواد مخدر، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

کشف نهاده دامی خارج از شبکه توزیع در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 4 تن جو خارج از شبکه توزیع، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی "در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی از توزیع انواع نهادها های دامی خارج از شبکه توزیع توسط فردی در این شهرستان باخبر شدند..
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران متهم را در حین حمل نهاده دامی با یک خودروی کامیونت در محور مواصلاتی این شهرستان شناسایی کردند.
سرهنگ عنایتی تصریح کرد: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن جو خارج از شبکه توزیع کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ارزش کاای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 250 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: پس از تشکیل پرونده ضمن تحویل کالای مکشوفه به سازمان مربوطه خودروی مورد نظر توقیف و راننده آن به مرجع قضائی معرفی شد.

-----------------------------------------------

توقيف خودروی حامل دام قاچاق در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه شمالی"، از توقيف یک خودروی حامل13 راس گوساله فاقد مجوز و خارج از شبكه توزیع به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی "، در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،ماموران یگان امداد با پایش و کنترل محورهای مواصلاتی ، يك خودروی باری حامل گوساله را شناسایی و توقیف کردند.
وی با اشاره به کشف 13 راس گوساله فاقد مجوز بهداشتی و خارج از شبکه تولید،افزود: ارزش دام قاچاق کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری یک قاچاقچی دام و توقیف خودروی باری خبر داد و در پایان به شهروندان توصيه كرد : در صورت اطلاع از هرگونه اقدام غيرقانوني به ويژه در زمينه قاچاق کالا،موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار