کد خبر: ۹۷۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 12 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/3/1400  به شرح است .


کشف 100 تن نهاده های دامی در بابل
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 100 تن انواع نهاده های دامی خارج از شبکه توزیع در شهرستان بابل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردارمرتضی میرزایی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه انواع نهاده های دامی خارج از شبکه توزیع توسط فردی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی با دادستان شهرستان، ماموران با همکاری کارشناسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم 100 تن انواع نهاده های دامی قاچاق و خارج از شبه توزیع کشف شد.
سردار میرزایی ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی، از مردم خواست: در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------

کشف 130 کیلو تریاک در جنوب کشور
فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف وانت نیسان حامل موادمخدر و کشف 130 کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با استان"فارس" خبر داد .
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امرقاچاق موادمخدر از استان های جنوبی کشور به استان مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و شناسایی متهم به قاچاق موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر دریافتند، این فرد با استفاده از یک دستگاه وانت نیسان اقدام به حمل وقاچاق موادمخدر از استان های جنوبی کشور می کند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با مرجع قضائی و فرماندهی انتظامی استان فارس از توقیف خودرو وانت نیسان حامل موادمخدر در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان با استان فارس خبر داد.
سردار میرزایی از کشف 130 کیلوگرم تریاک در این عملیات پلیسی خبر داد و افزود: در این عملیات ضمن توقیف خودرو، متهم به موادمخدر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.#

-------------------------------------------------

دستگیری سارق کابل برق و مخابرات شهری در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق کابل مخابرات با 11 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد کابل برق و مخابرات از شبکه توزیع شهری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.
"سرهنگ شالیکار" خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
فرماندهی انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان، خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

-------------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 5 سارق سیم برق با 37 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم برق درشهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری نشتا موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان در حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
سرهنگ شعبانی همچنین اظهار داشت: متهمان در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 37 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در این شهرستان اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را ازطریق تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليس اطلاع دهند .

-------------------------------------------------

کشف 13 فقره سرقت باغات در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان"بهشهر " از شناسايي و دستگيري 2 سارق خودرو و باغات در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت ادوات کشاورزی و باغات در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ، ماموران کلانتری 12 خلیل شهر متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 9 فقره سرقت از باغات و ادوات کشاورزی در این شهرستان اعتراف کرد.
وی از کشف یک خودروی سرقتی در این شهرستان نیز خبر داد و اذعان داشت: ماموران کلانتری مذکور در اجرای طرح کنترل محور مواصلاتی موفق به کشف یک خودروی سرقتی و دستگیری سرنشین آن شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست : اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

-------------------------------------------------

کشف 8 فقره سرقت در نوشهر
جانشین انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق منزل و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ صدرا عبدی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
جانشین انتظامی شهرستان نوشهر،افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي سارق را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود شناسايي و دستگير کردند.
متهم در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده در مجموع به 8 فقره سرقت منزل در این شهرستان اقرار کرد.
وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس 110 گزارش کنند .

-------------------------------------------------

کشف 2تن چوب جنگلي قاچاق در نكا
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف خودروی نیسان با 2تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پي کسب خبر از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد یک خودروی وانت نیسان حامل چوب قاچاق در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان نکا افزود : ماموران پلیس آگاهی باهماهنگي قضائي ،خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .
سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : ضمن تحویل چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان، راننده خودرو نیز دستگیر و به مرجع قضائي معرفي شد .
فرمانده انتظامي شهرستان نکا درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

-------------------------------------------------

کشف 25 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 25 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز شهرستان به اجرا درآمد .
فرمانده انتظامی شهرستان نکا،افزود: در اجراي اين طرح ماموران با هماهنگي های قضائي، با حضور در مناطق آلوده و جرم خيز این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری 15 سارق شدند .
سرهنگ "عزیزی"با اشاره به این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 25 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند
سرهنگ "عزیزی" از کشف 11دستگاه موتورسیکلت و 3دستگاه خودروسرقتی در این طرح ها خبر داد و اظهار داشت : در این طرح ها 6کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف ، 11 معتاد متجاهر و 9نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و 3تن چوب قاچاق نیز کشف شد.
وی با قدرداني از تعامل مردم با پليس، از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.

-------------------------------------------------

کشف میلیاردی کالای قاچاق در شهرستان نور
فرمانده انتظامي شهرستان نور از اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي و کشف یک میلیارد و 300 میلیون ریالی کالای قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 12 نفر از اخلالگران در نظم و امنیت عموی در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 8 دستگاه کولر گازی قاچاق مجموعا به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال در این عملیات نیز خبر داد و تصریح کرد: در ادامه اجرای این 10 خودرو و 5 موتورسیکلت به دلیل مخدوش بودن پلاک، مزاحمت برای نوامیس مردم و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی متوقف شدند.
سرهنگ داداش تبار از دیگر توفیقات این طرح را کشف مقادیری قابل توجه مواد مخدر ودستگیری 4 خرده فروش و معتاد به مواد مخدر ذکر کرد وبیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی در پایان امنیت را لازمه توسعه و پیشرفت جامعه در همه زمینه ها برشمرد و از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری
فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 17 سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز ساری به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي و در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 17 متهم به سرقت، 25 فقره کشف انواع سرقت و 64 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در حوزه استحفاظی شدند.
سرهنگ حسن زاده، تصریح کرد: در اجرای این طرح 3 کیلو و 500گرم مواد مخدر ،1 دستگاه موتور سیکلت،3 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز،1000 کیلوگرم انواع کابل سرقتی،3 تن چوب قاچاق و مقادیر قابل توجه دیگری از اموال سرقتی کشف شد.
وی در پايان ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.

-------------------------------------------------

کشف 4 تن چوب قاچاق در کلاردشت
فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت از كشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق از یک خودروی نیسان خبر داد.
سرهنگ "بهادر دیلمی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران گشت پلیس آگاهی حین اجرای ماموریت به یک خودروی وانت نیسان حامل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرسنتان مشکوک شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 4 تن چوب جنگلي قاچاق که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند .
سرهنگ "دیلمی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .
فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

-------------------------------------------------

دستگیری سارق سیم و کابل برق در گلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق سیم و کابل برق با10فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ"محمود کلوانی " در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل برق از شبکه های توزیع این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی سارق حرفه ای و سابقه دار در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی،در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد .
سرهنگ کلوانی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------

قهرمانی تیم کشتی پلیس مازندران در مسابقات انتخابی نیروهای مسلح
معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان از قهرمانی تیم کشتی این فرماندهی در مسابقات انتخابی نیروهای مسلح برای حضور در مسابقات ارتش های جهان( سیزم) خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" با اعلام این خبر، بیان داشت : مسابقات کشتي انتخابي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي اعزام به مسابقات نظاميان جهان به مدت سه روز به ميزباني هوا فضا سپاه پاسداران برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که با حضور تيم کشتي آزاد و فرنگي فرماندهي انتظامی استان مازندران به نمایندگی از تیم ناجا همراه بود، تیم پلیس مازندران با شکست رقباي خود موفق به کسب مقام قهرمانی شد .
معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار کرد : در این دوره از مسابقات 12 کشتي گير از فرماندهی انتظامي مازندران به اردوي نهايي توسط کادر فني هيئت کشتي نيروهاي مسلح دعوت شدند.
سرهنگ افتخاری کسب اين مقام بسيار با ارزش را به فرمانده انتظامی استان مازندران و کليه کارکنان خدوم ناجا در سراسر کشور تبريک گفت و ابراز امیدواری کرد: پرچم پرافتخار ايران توسط قهرمانان ناجا در سطح جهان به اهتزاز در آيد.#

-------------------------------------------------

حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ و میر در ایران
آمارهاي ارائه شده در ایران نشان می دهد که پس از بیماري هاي قلبی عروقی، حوادث ترافیکی دومین علت مرگ ومیر در همه گروه هاي سنی و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر 40 سال است.
همه ساله نزدیک به 1/2میلیون نفر در جهان جان خود را به علت حوادث ترافیکی از دست می دهند و بیش از 50 میلیون نفر دیگر مجروح می شوند.
90 درصد از موارد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به کشورهای با درآمد کم یا متوسط است، یعنی کشورهایی که 84% جمعیت و 53% وسایط نقلیه را در خود جای داده اند.
آمارهاي ارائه شده در ایران نشان می دهد که پس از بیماري هاي قلبی عروقی، حوادث ترافیکی دومین علت مرگ ومیر در همه گروههاي سنی و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر 40 سال است.
عابران پیاده، دوچرخه سواران، موتورسواران در مقایسه با رانندگان و سرنشینان اتومبیل ها و وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض خطر هستند و از آنها به عنوان کاربران پرخطر راه ها یاد می شود، رانندگان در این میان بیشترین نقش را در پیشگیري از حوادث ترافیکی دارند به طوري که یک راننده با رانندگی غیر ایمن نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز را به خطر می اندازد.
اصلاح و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ایجاد راه ایمن و ترویج فرهنگ ایمنی ازجمله عوامل کاهش دهنده آمار سوانح و حوادث ترافیکی است با توجه به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی وعوارض مادي و غیر مادي ناشی از آن براي جامعه جهانی و به ویژه کشورهاي در حال توسعه انجام مداخلات اثر بخش، امري اساسی در برخورد با این معضل مهم سلامت است.
بسیاري از کشورها با پرداختن به مسائل و اصول ایمنی به موفقیت هاي چشمگیري در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب ها و صدمات ناشی از آن دست یافته اند. پس به جاست که براي اجتناب از خطر، حذف یا تقلیل خسارات ناشی از حوادث در صدد تدابیري باشیم که امنیت و آسایش افراد جامعه تامین شود چراکه سوانح رانندگی و جاده اي قابل پیشبینی و پیشگیري هستند .
مهمترین عواملی که بر ایمنی سفر در جاده ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات مؤثرند، عبارتند از:
1-کنترل سرعت
2- کنترل خستگی
3-استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر کمربند ایمنی، صندلی ویژه کودك،کلاه ایمنی
4- رانندگی صحیح و کنترل خودرو قبل از رانندگی
کنترل سرعت:
یکی از مهمترین عوامل خطر در آسیب هاي ناشی از حوادث ترافیکی سرعت است، که هم بر خطر تصادف و هم بر شدت آسیب ها تاثیر می گذارد با کنترل سرعت می توان از بروز تصادفات پیشگیري کرد و ضربه ناشی از تصادفات وشدت آسیب وارده بر مصدوم را کاهش داد.
در بیشتر کشورهاي جهان سرعت مهمترین عامل بروز مصدومیت هاي ناشی از حوادث ترافیکی است، ارتباط بین سرعت و شدت آسیب، غیر قابل انکار است.
عابران پیاده در تصادف با خودرویی که 80 کیلومتر در ساعت سرعت دارد به طور تقریبی اصلاً شانس زنده ماندن ندارند در واقع شانس زنده ماندن عابران پیاده با افزایش سرعت خودرویی که با آنها برخورد می کند، کاهش می یابد.
سرعت بر شدت ضربه تصادف تأثیر می گذارد، احتمال مرگ براي سرنشینان خودرو با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 20 برابر زمانی است که سرعت حین تصادف 30 کیلومتر در ساعت باشد.
سرعت بالا در حین رانندگی زمان توقف، مسافت توقف و شدت ضربه تصادف را براي سرنشینان و عابرین افزایش می دهد.
عوامل تاثیرگذار بر سرعت:
1-سن راننده
2-جنس
3-میزان خستگی
4-تعداد سرنشینان خودرو ارتقاي ایمنی
5-قدرت خودرو
6-کیفیت سطح جاده یا خیابان
بین سرعت و شدت آسیب، نوعی ارتباط مستقیم است، به طوریکه افزایش 5 درصدي سرعت باعث افزایش حدوداً 20 درصد میزان سوانح منجر به مرگ می شود.
نگارنده: سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران

-------------------------------------------------

مهارت های حل مشکلات اول زندگی مشترک
زندگی مشترک پهنه وسیعی از فرصت هاست که زوجین با ارامش وحساب شدگی ،مشکلات را پایان کار نمی دانند....
زندگی مشترک پهنه وسیعی از فرصت هاست که زوجین با ارامش وحساب شدگی ،مشکلات را پایان کار نمی دانندبلکه آنها را به بهانه وفرصتی برای آغاز جدید می دانندوبا همدلی وهمکوشی درصد حل آنها برمی آیند وبه هیچ وجه واقع بینی خود را قربانی ایده آل نگری نمی کنند.
بدون تردید دوران اول زندگی مشترک به دلایل متعددی دارای حساسیت های زیادی است، از طرفی زوجین نسبت به روحیات هم شناخت کافی ندارند و از سوی دیگر خانواده ها هم همواره در حال ارزیابی این زندگی نوپا بر اساس ایده آل های خود که معمولا به دلیل تعلق خاطر شان به فرزند تازه متاهل شده شان هستند .
از سویی دیگر هم زن و مردی که به تازگی تشکیل زندگی داده اند از تجربه کافی برای حل مشکلات برخوردار نیستند ودر همان هفته های اول به این نتیجه می رسند که ازدواج ما از اول اشتباه بوده است و بی جهت نیست که در سه سال اول زندگی پدیده پر آسیب طلاق شکل گرفته می گیرد .
مهارت های حل مشکلات:
به همدیگر مهلت بدهید
زندگی مشترک پهنه وسیعی از فرصت هاست که زوجین با آرامش وحساب شدگی ، مشکلات را پایان کار نمی دانند بلکه آنها را بهانه وفرصتی برای آغاز جدید می دانند و با همدلی و همکوشی درصدد حل آنها بر می آیند و به هیچ وجه واقع بینی خود را قربانی ایده آل نگری نمی کنند.
مشکلاتمان را خودمان حل کنیم
یکی از مهارت های مهم درآغاز زندگی حل مسائل توسط خود زوجین است، زیرا زن و شوهر بهتر از هر کسی به موضوع آگاهی دارند و اکثر مسائل بیشتر به تفاوت سلایق وعرف های زوجین است .
از سویی اطرافیان ممکن است از نگاه و تجربه خودشان یا مثلا از سر محبت نسبت به فرزند پیشنهادی ارائه دهند که مناسب نیست.
از تفاوت های جنسیتی و روحیات فردی وخانوادگی یکدیگر بیشتر آگاه شده و به آنها احترام بگذاریم.
با یکدیگر گفتگو کنیم
با هم صحبت کنید، این مهارت یکی از عوامل بسیار مهم در ارتباط موثر ورفع مسائل و مشکلات زندگی است. این امر همچون کلیدی درهای صمیمیت را به روی زوجین باز می کند و هنری است که از طریق آن می توان از کاهش محبت و سوء تفاهم در زندگی مشترک پیشگیری کرد.
مشورت کنیم
خودمحوری در زندگی مشترک باعث کاهش محبت ونشاط در خانواده می شود. رسول رحمت (ص) مردی را که نسبت به همسرش خودمدار باشد وبا تبخر رفتار کند دشمن خدا معرفی می کند .
یادمان باشد هیچ چیز مانند خودمداری روابط میان همسران را تیره نمی سازد وزمینه تفاهم را از بین نمی برد، همچنین برخی امور از حساسیت و ظرافت های خاصی برخوردار است که با توجه به تجربه کم زوجین جوان بایستی در اولین فرصت با فردی دیندار، عاقل با تدبیر وامانت دار مشورت کرد .
زبان نگه داریم
در اوایل زندگی مشترک به دلیل اگاهی کمی که زوجین و بستگان آنان نسبت به یکدیگر دارند ممکن است از سر دلسوزی ، بستگان سخنان را نسبت به همسر ما بیان کنند که بازگویی آنها سبب دلخوری وفاصله در ارتباطات خانوادگی شود .
در این زمینه ضرورتی ندارد این صحبت ها به همسر انتقال داده شود، بلکه اگر آن مطالب برای رشد زندگی موثرند بدون ذکر نام فرد در موقعیت مناسب با شیوه ای درست با همسر مطرح گردد.
در یک ارتباط موثر زوجین باید از یکدندگی و اصرار بر نظر خود به جد پرهیز کنند و در مقابل برای حل مسائل زندگی، منش حق گرایی و خطا پذیری را داشته باشند. اگر می خواهید در زندگی مشترک، آرامش و نشاط داشته باشید با ترک لجبازی به این امر کمک خواهید کرد.
خشونت نورزیم
ملایمت ،مبارک وخشونت شوم ، است، هرگاه خداوند برای خانواده ای خیر بخواهد، ملایمت را وارد آن می کند، زیرا ملایمت، هیچگاه با هیچ چیز همراه نمی شود، مگر اینکه آن چیز را زینت بخشد و خشونت، هرگز با چیزی همرا نمی شود ،مگر اینکه آن چیز را زشت کند. آیا بهتر نیست با رافت و ملایمت از سنگینی بار مشکلات زندگی بکاهیم؟
از یکدیگر عیب جویی وسرزنش نکنیم
در زندگی خانودگی ،زن ومرد بایستی بدی های یکدیگر را نادیده بگیرند، نقص زن ،نقص مرد است و نقص مرد،نقص زن است و باید در روابطمان ،نقص پوش باشیم. همچنان که قرآن زن و مرد را لباس هم معرفی کرده است . اگر خواهان محبت و حل مسائل در خانه هستیم باید منفی باف نباشیم .
اگر به اشکال یا نقصی در طرف مقابلمان رسیدیم،نباید نگاه نقطه ایی داشته باشیم وتمام تمرکزمان را به آن معطوف کنیم بلکه آن را در کنار خوبی ها وقوت های او ببینیم وگاهی به نقص ها و عیوب خودمان هم توجه کنیم تا بتوانیم از سرزنش کردن وعیب جو بودن فاصله بگیریم.
جایگاهی که مرد انتظار دارد
بالاخره دو نفر هر چقدر هم با هم همدل وهمرا باشند،در پاره ای موضوعات اختلاف نظر دارند ودیدگاهشان متفاوت است .
در این شرایط به ویژه اگر موضوع مهم باشد وگریزی از تصمیم گیری نباشد،عاقلانه این است که پس از مشورت،مسئولیت تصمیم نهایی به عهده شوهر باشد وخانم علیرغم عدم تمایل قلبی ،در عمل با نظر شوهر ش همراه شود وبه اوتکیه کند .
دلایلی از نظر او وجود داشته باشد که اینگونه تصمیم گیری نشود .
احترام واعتماد داشتن متقابل
اگر زوجین چه در محیط خانه وچه در جمع دوستان وفامیل همواره احترام همدیگررا حفظ کنند وپشتیبان همدیگر باشند ،هم اعتمادشان نسبت به یکدیگر افزایش می یابد وهم هیچ کس به خود اجازه دخالت در زندگی آنان را نمی دهد .
یادمان باشد صمیمیت زوجین همراه با حفظ حریم ورعایت ادب ،یکی از مهمترین مهارت های رفتاری برای حل مشکلات زندگی زناشویی است.
تهیه کننده : سلاله سلیمی خورشیدی مشاور و مدکار اجتماعی کلانتری 11 بهشهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار