کد خبر: ۹۸۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 24 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 2/5/1400 تقدیم حضور می گردد.

کشف 82 دستگاه تولید ارز دیجیتال در میاندورود
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 82 دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش 12 میلیارد ریال در شهرستان میاندورود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر استخراج و تولید ارز دیجیتال در یکی از کارگاه های تولیدی شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی محل فعالیت متهمان را شناسایی کردند.
سرهنگ حسینی، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در بازدید از محل فعالیت آنان 82 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 12 میلیارد ریال کشف شد.
جانشین انتظامی استان در خاتمه قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
وی در خاتمه با تاکید بر این که مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است، ازمردم خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های مجرمانه مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

اعمال قانون و بازگرداندن حدود ۱۰ هزار خودروی غیربومی در مازندران
سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعمال قانون و بازگرداندن حدود ۱۰ هزار خودروی غیربومی از مبادی ورودی استان در طرح ممنوعیت تردد کرونایی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " هادی عبادی" با اشاره به ترافیک عادی و روان در جاده‌های استان گفت: از ساعت ۱۸ عصر دوشنبه ۲۸ تیرماه تاکنون بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ خودرو اعمال قانون و ۵ هزار خودرو به شهر‌های خود برگشت داده شدند.
وی از اجرای ممنوعیت و محدودیت کرونایی در ۶ منطقه ورودی جاده‌ های مازندران شامل گدوک (سوادکوه)، امامزاده هاشم (هراز)، ولی آباد (کندوان)، تِلمادرّه (کیاسر)، گلوگاه (بهشهر) و چابکسر (رامسر) خبر داد.
سرپرست پلیس راه مازندران به اجرای این محدودیت‌ها تا ساعت ۷ صبح دوشنبه هفته آینده چهارم مرداد اشاره و پیش بینی کرد: با توجه به در پیش بودن عید غدیر، احتمال تمدید شدن ممنوعیت و محدودیت کرونایی در مناطق یاده شده وجود دارد.
سرهنگ عبادی، گفت: طی شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۳۶۱ خودروی غیربومی درورودی‌های مازندران اعمال قانون و هزار و ۷۲۲ خودرو نیز بازگردانده شدند.

-----------------------------------------------

باند خانوادگی سرقت سیم برق غرب استان مازندران متلاشی شد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری باند خانوادگی سارقان سیم برق از شبکه های غرب استان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر افضلی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های مکرر سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در شهرستان عباس آباد و شهرستان های همجوار، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 6 نفره سرقت از اعضای یک خانواده در این شهرستان شدند.
سرهنگ افضلی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی به دام افتادند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در این شهرستان و شهرستان های چالوس و تنکابن اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آّباد در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند بر همکاری آحاد جامعه با پلیس در تامین امنیت جامعه تاکید کرد.
افضلی در خاتمه از شهروندان خواست: در تامین امنیت جامعه با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و اجتماعی به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در بابلسر
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگيري شرور متواری مخل نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسین زارع" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پی ایجاد شرارت، درگیری با قمه و مجروح کردن 3 نفر از شهروندان توسط یکی از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به این که متهم پس از اقدام به این حرکت های نامتعارف از محل متواری شده بود، ماموران پليس امنيت عمومی اقدامات اطلاعاتی را برای دستگیری وی آغاز کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در مخفیگاهش شناسایی و به دام انداختند.
سرهنگ زارع با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به مخلان نظم و امنيت عمومي که بخواهند با قدرت نمايي و حرکات غير متعارف آرامش عمومي شهروندان را خدشه دار کنند هشدار داد: پليس هرگز اجازه نخواهد افرادشرور و اوباش با قدرت پوشالي و کذايي خود، امنيت و آرامش شهروندان را مختل کنند.
وی با اشاره به رضایت مردم از اقدام عملیاتی پلیس در دستگیری متهم، خاطرنشان کرد: قطعا کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

-----------------------------------------------

کشف 31 فقره سرقت در جویبار
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف 31 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، "سرهنگ غلامرضا جعفری "در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار در اقداماتی غافلگیرانه 25سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به 31فقره سرقت منزل، اموال داخل خودرو و قطعات خودرو اعتراف کردند.
وی در ادامه، اظهار داشت: توقیف 19موتورسیکلت و 11خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت از دیگر اقدامات این طرح بوده است.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

سارق طیور در دام پلیس بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق طیور و کشف 50 قطعه حیوان خانگی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت طیور در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سارق را شناسایی کردند .
سرهنگ عنایتی گنجی، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضایی متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها 50 قطعه اردک، مرغ و خروس سرقتی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه با بیان تشکیل پرونده برای متهم و معرفی به مرجع قضایی ، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در زمینه سرقت، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

-----------------------------------------------

طرح برخورد با خودروهای آفروید در سوادکوه
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از اجرای طرح برخورد با خودروهای آفرود وتغییر وضعیت داده شده در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه انجام تغییرات غیر قانونی در ظاهر خودروها و انجام حرکات نمایشی آفرویدی در این شهرستان موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان در اقدامی عملیاتی 13 خودرو که در آن تغییرات وضعیتی ایجاد شده بود را شناسایی و توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از برخورد با خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی در ادامه این طرح نیز خبر داد و گفت: با بیش از 23 خودرو که آلودگی صوتی داشتند نیز برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت.
وی تصریح کرد: خودروهای مورد نظر متوقف و رانندگان آن ها به مرجع قضایی معرفی شدند.
اکبری در خاتمه با اشاره به بند 98 ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی،خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری خودرو نقص فنی محسوب و در صورت مشاهده خودروی مورد نظر متوقف خواهد شد.

-----------------------------------------------

كشف 4 تن چوب قاچاق درنور
فرمانده انتظامي نور از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران یگان امداد شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودروی نیسان در حال تردد در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ داداش تبار، تصريح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 4 تن چوب هاي جنگلي قاچاق کشف کردند.
وی با اشاره به تحویل چوب های قاچاق به اداره منابع طبیعی، بيان داشت: متهم دستگير و برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نوردر پايان خاطرنشان كرد: شهروندان هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند و پليس را در تامين امنيت جامعه ياري کنند.

-----------------------------------------------

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقيف خودروی حامل 4 تن چوب قاچاق در اين شهرستان خبر داد
سرهنگ "محمودکلوانی "در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با ورود و عرضه کالاي قاچاق، عوامل کلاتنری11 اين فرماندهي حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک خودروی حامل چوب آلات، مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ کلوانی، افزود: ماموران در بازرسي از خودروي مورد نظر 4 تن چوب جنگلي فاقد هرگونه مجوز و پروانه حمل و بهره برداری کشف كردند.
وی از تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: : متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

اعتراف سارق به 12 فقره سرقت در آمل
فرمانده انتظامي شهرستان"آمل" از دستگيري سارق سیم و کابل برق با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبرداد. .
سرهنگ " ذات الله رضوانی " در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بود در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ رضوانی، همچنین اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
رضوانی در پايان خاطرنشان كرد: شهروندان هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند و پليس را در تامين امنيت جامعه ياري کنند.

-----------------------------------------------

مرگ خاموش 2 حفار چاه آب در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان "تنکابن" از مرگ 2 حفار چاه آب به دلیل گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامحسین شعبانی " در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر گازگرفتگی منجر به مرگ در یکی از روستاهای شهر "شیرود" بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان "تنکابن"، تصریح کرد: برابر بررسی های به عمل آمده و برابر نظر کارشناسان در این حادثه که به علت گازگرفتگی به وقوع پیوست 2 مرد 40 و 32 ساله اهل تنکابن که جهت حفر چاه آب مشغول کار بودند، دچار خفگی شده و جان باختند.
سرهنگ شعبانی، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده و اعلام نظر مرجع قضائی، اجساد این افراد توسط عوامل امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد و علت تامه این حادثه در دست بررسی است.

-----------------------------------------------

دستگیره 4 سارق حرفه ای در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی کلاردشت
فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از کشف 11 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "بهادر دیلمی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در جهت پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراری نظم و امنيت در شهرستان کلاردشت، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت های انتظامی موفق به شناسایی و دستگيري 4 سارق حرفه اي و كشف 11 فقره انواع سرقت در این شهرستان شدند.
سرهنگ دیلمی خاطر نشان كرد؛ در اين طرح از 100 واحد صنفي بازديد شد كه به 30 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمب داده شد و 5 واحد صنفي نیز به علت عدم رعايت ضوابط قانوني و صنفي پلمپ شد .
وي از توقیف 35 خودروی متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: برابر دستور قضايي مبني بر جلب محكومان كيفري و حقوقي، ماموران موفق به دستگيري 32 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی در این طرح شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، اظهار کرد: با هماهنگی قضایی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، مقادیری انواع مواد مخدر کشف و موفق به دستگيري 12 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110به مرکز فوريت هاي پليسي اعلام دارند.

-----------------------------------------------

دستگیری 2 سارق حرفه ای در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق و کشف 10 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"قاسم عزیزی"در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن و معابر در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت‌.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند 2 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، آنان را دستگیر کنند.
سرهنگ "عزیزی" با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به 10 فقره سرقت در معابر و اماکن عمومی اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

-----------------------------------------------

کشف 3 کیلو تریاک در میاندورود
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف3 كيلو مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مجید باقری "در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي دريافت گزارشي مبني بر فعاليت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود، افزود: ماموران با هماهنگي قضائي ضمن دستگيري متهم در بازرسی از منزل وی 3 کیلوگرم موادمخدر تریاک،یک دستگاه ترازوی توزین و تعدادی آلات و ادوات استعمال موادمخدر کشف كردند.
وی، تصریح کرد: این متهم 48 ساله پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
سرهنگ باقری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل آحاد مردم با پلیس براي مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخدر بيان داشت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسؤول با نیروی انتظامی است.

-----------------------------------------------

رهاسازی اراضی کشاورزی تصرف شده در "نور"
فرمانده انتظامی استان از رهاسازی 24 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش 360 میلیارد ریال در شهرستان "نور" خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "مرتضی میرزایی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان "نور" در پی دریافت چند فقره پرونده از اداره جهاد کشاورزی مبنی تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی در مناطق روستایی، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان "نور" با بررسی های همه جانبه،6 متهم که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز و دیوارکشی در زمین های کشاورزی کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران از تخریب بناهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی پس از هماهنگی با مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: ارزش زمین تصرف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 360میلیارد ریال برآورد شده است.
سردار میرزایی در پایان با بیان این که زمین های کشاورزی از مهمترین منابع تولیدات غذایی و در واقع سرمایه ملی است، از مردم خواست در صورت اطلاع از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربردی غیر قانونی زمین های کشاورزی ،موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

دستگیری سارق 21 فقره سرقت در رامسر
سرپرست انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری 2سارق حرفه ای و یک مالخر سیم برق و کشف21 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "مجتبی خانپور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق ، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی،مخفیگاه 2سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کردند.
سرپرست انتظامی شهرستان رامسر، تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی متهمان را دستگیر کردند.
سرهنگ خانپور در ادامه اظهار داشت: ماموران انتظامی متهمان را پس از اعتراف به 21 فقره سرقت سیم برق ، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
وی در پایان با اینکه ماموران انتظامی در این اقدامات پلیسی یک مالخر را نیز دستگیر کردند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک ،طی تماس با پلیس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

کشف 20 فقره سرقت در ساری
فرمانده انتظامي شهرستان "ساري"، از شناسايي و دستگيري سارق کابل های برق و مخابرات و کشف 20 فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدااله حسن زاده" در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی اطلاع از وقوع چند فقره سرقت کابل شبکه های برق و مخابرات ، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ،تصريح کرد: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه یکی از سارقان حرفه ای را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساري گفت: متهم پس از دستگیری بازجویی های ماموران انتظامی به 20 فقره سرقت کابل برق و شبکه های مخابراتی طی یک ماهه گذشته اعتراف کرد.
حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست : در صورت مشاهده افراد مشکوک موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------

کشف 7 دستگاه ماینر غیر مجاز در فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف 7 دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی پس از اطلاع از وجود تعدادی ماینر غیرمجاز در یکی از منازل مسکونی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور خود کار قرار دادند.
وی افزود : ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده یک واحد مسکونی که در آن از دستگاههای تولید ارز دیجیتال در حال بهره برداری بوده را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با اشاره به هماهنگی با مرجع قضائی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این واحد مسکونی7 دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ هاشم پور در پایان ضمن بیان ارزش 2میلیاردی دستگاههای ماینر کشف شده بر اساس نظر کارشناسان خاطرنشان کرد : ماموران انتظامی در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.

-----------------------------------------------

توقیف 2 خودروی حامل چوبهای قاچاق در نکا
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقیف 2 خودروی نیسان و کشف 3تن چوب قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پي کسب خبری مبني بر تردد 2 خودروی نیسان حامل چوب قاچاق در محورهای جنگلی ، بررسی موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی خودروهای حامل چوبهای جنگلی خبر داد و افزود:ماموران انتظامی باهماهنگي قضائي ،خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 3تن چوب قاچاق را کشف کردند .
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگیری 2 قاچاقچی چوب در این اقدام سخن به میان آورد و تصريح کرد :ماموران هر 2 متهم را با تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده را نیز به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل دادند .
سرهنگ "عزیزی" درخاتمه با اشاره به راه اندازی سیلاب ها و افزایش دمای هوا به عنوان پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان جنگلي ، از مردم خواست : در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي موضوع را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

-----------------------------------------------

بازداشت عوامل نزاع و درگیری خونین در مراسم عروسی
فرمانده انتظامی شهرستان "بابل" از شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری و عامل قتل در مراسم عروسی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع نزاع و درگیری و قتل فردی در یک جشن عروسي در یکی از روستاهای حومه شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس آگاهی دریافتند، در پی برخی اختلافات بین چند نفر در یک جشن عروسی که موجب نزاع و درگیری جمعی شد در نتیجه این درگیری فردی با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به مصدومیت چند نفر از طرفین دعوا در این درگیری از وقوع قتل یک نفر خبر داد و افزود: با اقدامات اطلاعاتی و بررسی همه جانبه سلاح شکاری کشف و متهم به قتل که پس از ارتکاب جرم متواری شده بود در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد .
سرهنگ شالیکار از دستگیری چهار متهم به مشارکت در قتل در این نزاع و درگیری خبر داد و افزود: متهمان با قرار مناسب بازداشت و روانه زندان شدند.

-----------------------------------------------

آزاد سازی 45 هزار متر مربع از اراضی جنگلی" بابل "
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از آزاد سازی 45 هزار متر مربع از اراضی جنگلی که بدون مجوز، تغییر کاربری داده شده و یا درحال ساخت و ساز بوده خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و دیوارکشی اراضی جنگلی از سوی افرادی سودجو در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.
وی از شناسایی زمین های حصارکشی شده و در حال ساخت و ساز بدون مجوز تغییر کاربری خبر داد و افزود: ماموران با هماهنگی دادستانی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی با تخریب 36 فقره ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام به آزاد سازی بیش از 45 هزار متر مربع از اراضی جنگلی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید براساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین های رها سازی شده 90 میلیارد ریال برآورد شده که در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

-----------------------------------------------

راه حل های اصلاح بدزبانی کودک
گروه استان ها ـ مازندران - بدزباني تنها از راه آموختن و مواجه شدن با آن به وجود مي‌آيد، بنابراين بايد موقعيت‌هايي را که طي آن ممکن است کودک اين کلمات نامطلوب را بشنود، محدود کنيد
به گزارش پایگاه خبری پلیس، بدزبانی فرزندان يكي از پيامدهاي نابساماني و تشنج در كانون خانواده است،کودکان پس از ماه‌ها مشاهده آشفتگي‌ها ، نزاع و درگيري‌هاي روزمره زندگي مشترك والدين خود به الگوسازی از رفتار آنها می پردازد. که برای رفع این گونه مشکلات نیز راهکارها و توصیه هایی بیان شده است که به نمونه هایی از آن اشاره می کنم:
ـ بچه های کوچک،چیزهایی را که می شنوند، حتی وقتی معنای آن را نمی دانند، تکرار می کنند اگر فرزندتان کوچک است و معنی کلمه زشتی را نمی داند، اما به تقلید از دیگری آن را گفته است فقط بگویید:«آدم های خوب نباید چنین کلماتی را به کار ببرند. در عوض می توانی بگویی ...» و کلمه قابل قبولی را جایگزین کنید. بهتر است از همان لحن و همان میزان صدایی استفاده کنید که او برای بیان کلمه زشت به کار برده است.
ـ اگر کودک بزرگتری حرف های زشت می زند و معنی آنها را نیز می داند، می توانید با آرامش بگویید: «این نوع حرف زدن غیر قابل قبول است. می دانم آنقدر باهوش هستی که عبارت قابل قبولی به جای آنها پیدا کنی.»
ـ وقتی فرزند خردسال و شیرین زبان شما، کلمه زشتی را بر زبان جاری می کند، شادمانی نکنید و مغلوب احساسات خود نشوید و همان لحظه با آرامش به او بفهمانید که سخنش ناپسند است.
ـ هنگام مواجهه با بددهنی نوجوان فقط روترش کنید و در موقعیت های عاطفی، با سخنی نرم، او را از این عمل بازدارید. کودک یا نوجوان هراز چندگاهی، احساس علاقه شدیدی به پدر و مادر پیدا می کند، آنان را در آغوش می گیرد و می بوسد و اظهار محبت می کند.
این رفتار به این دلیل است که شاید شب قبل کابوسی درباره از دست دادن پدر یا مادر دیده یا در مدرسه، شنیده است که یکی از همسالان، پدر یا مادرش را از دست داده است و یا فیلمی از این قبیل دیده است این موقعیت عاطفی، بهترین زمان برای نهی فرزند از رفتارهای ناپسند است، زیرا مقاومت روانی اش به پایین ترین حد می رسد.) به او بگویید فحش دادن و بددهنی، احساسات دیگران را جریحه دار می کند و آنها را از ما متنفر می سازد و دوستی ها را از بین می برد.
ـ به برنامه های تلویزیونی که کودکتان مشاهده می کند، دقت کنید ممکن است این رفتارها را از این منابع یاد گرفته باشد. در این صورت به او بگویید که بین آن برنامه و رفتار او ارتباط نزدیک وجود دارد و اگر این الفاظ و کلمات ادامه پیدا کند دیدن این برنامه را ممنوع می کنید.
ـ اگر شوخی بی ادبانه به هنگام غذا خوردن، مطرح شد، یکبار به فرزندتان هشدار بدهید که این کار را انجام ندهد اگر بار دوم تکرار شد، از جایتان بلند شوید، بشقاب غذای کودک تان را بردارید و بگویید «ما از بودن کنار تو لذت نمی بریم پس وقت غذا خوردن تو تمام شده است لطفا به اتاقت برو.» از او بخواهید غذایش را به تنهایی و در اتاقی دیگر تمام کند، (نه جلوی تلویزیون)
ـ به فرزندتان بیاموزید که چه کارهایی از نظر اجتماعی صحیح است وقتی جوکی بی ادبانه گفته می شود، آرامش خود را حفظ کنید، به چشمان فرزندتان نگاه کنید و با صدایی جدی بگویید: «این کار درست نیست» یا «در این خانه در مورد این مسائل شوخی نمی کنیم» به یاد داشته باشید که احتمالاً همچنان این کلمات را به دوستانش می گوید، چرا که همه آنها در مرحله ای یکسان از رشد قرار دارند.
ـ اگر ناسزایی برایش عادت شده است، به او بیاموزید که تا مدتی، واژه های زشت را در ذهن خود یا زیرلب و آرام بگوید و در صورت استمرار بددهنی، از سازوکارهای بازدارنده و به ویژه کاستن از پول توجیبی استفاده کنید و بگویید که در برابر هر کلمه زشت، مقدار پول جیبی اش کم خواهد شد.»
ـ توجه داشته باشید چنانچه کودک شما مطابق آنچه شما خواسته اید و تمایل شما بوده است پیشرفت نمود و رضایت شما را جلب نمود، از تحسین و تشویق غافل نشوید. چون هر کاری وقتی اثر خود را جدی تر و ماندگارتر می نماید که از طرف دیگران دیده شود و مورد تشویق قرار گیرد.
فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه ـ واحد مشاوره و مددکاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار